Castrol Ford Team Türkiye, 2017
Avrupa Ralli Şampiyonası’ndaki ilk 4 yarışta kazandığı başarılarla lider
pozisyonunu pekiştirdi.
Castrol
Ford Team Türkiye, 2017 Avrupa Ralli Şampiyonası’nda Portekiz, İspanya,
Yunanistan ve Kıbrıs’ta yapılan 4 ralli ile sezonun ilk yarısını
başarıyla tamamladı. Sezona Atlantik Okyanusu’nun değişken ve agresif
iklim koşullarına sahip Azor ve Kanarya Adaları Rallileri ile başlayan
Castrol Ford Team Türkiye, daha sonra efsanevi Akropol Rallisi ile
başarılarını sürdürdü. Akropol’de toprak etaplarda önden çekişli araçlar
kategorisini 1. ve 2. sırada tamamladı ve Avrupa Ralli Şampiyonası’nda
takımlar şampiyonasında liderliğe yükseldi.
Castrol
Ford Team Türkiye pilotları, Akropol Rallisi’nden sonra ise, zorlu yol
ve iklim koşullarında gerçekleştirilen Kıbrıs Rallisi’ni, iki çeker
kategorisinde 1’inci ve 4’üncü olarak tamamladılar ve toplam 28 takımın
mücadele ettiği Avrupa Ralli Şampiyonası takımlar şampiyonasında
liderliklerini geliştirmiş oldular.
Şampiyonanın ikinci yarısı Polonya’da start alacak
Castrol
Ford Team Türkiye, ilk 4 yarıştan topladığı 114 puan ile Avrupa Ralli
Şampiyonası takımlar klasmanında liderliği elde etti ve en yakın rakibi
ile arada 45 puan’lık fark oluştu.
Akropol
Rallisi ve Kıbrıs Rallisi’nde kazandığı önemli puanlarla takımın genç
ekiplerinden Buğra Banaz & Burak Erdener ikilisi şampiyonada iki
çeker (ERC3) kategorisinde İngiliz rakibi Chris Ingram’ın önünde
liderliğe yükseldi.
Şampiyonanın ikinci yarısı, 3-5 Ağustos
tarihlerinde Polonya’da gerçekleştirilecek olan Rally Rzeszow ile devam
edecek. Castrol Ford Team Türkiye, en yakın rakibine 45 puan fark atmış
olarak bu yarışa çıkıyor. Şampiyonanın Polonya’dan bir sonraki yarışı
ise 25-27 Ağustos tarihlerinde Çek Cumhuriyeti’nde gerçekleştirilecek
olan Barum Czech Rally Zlin olacak. Castrol Ford Team Türkiye, şampiyona
sonunda kupayı Türkiye’ye getirmeyi hedefliyor.
Ödüllü Ford Fiestalar
Castrol
Ford Team Türkiye tarafından Avrupa Ralli Şampiyonası’ndan kullanılan
Fiesta R5 ve R2T ralli araçları Ford’un üstün mühendislik deneyimin
eşsiz birer ürünü. Öyle ki, her iki araçta da Ford’un son 6 yıldır yılın motoru ödülünü kazanan EcoBoost motor teknolojisi kullanılmaktadır.
1.0
litre’den 2.3 litre’ye kadar çok farklı motor hacimlerinde ve
Fiesta’dan başlayarak Mustang’e kadar uzanan geniş bir ürün gamında
kullanılan Ford EcoBoost motor teknolojisi esasında düşük hacimden
yüksek güç sunmayı sağlayan gelişmiş turboşarj, doğrudan yakıt
enjeksiyonu ve değişken kam mili zamanlaması teknolojilerini bünyesinde
barındırıyor.
EcoBoost motorun düşük ataletli turboşarjı geniş
bir devir aralığında yüksek tork sunarken, değişken kam mili zamanlaması
ise yüksek torku düşük devirlerden itibaren sunarak maksimum gücün
sürüş anında sürekli hazır olmasını sağlıyor.
Geliştirdiği
üstün araç ve ödüllü motor teknolojisini motorsporlarındaki zorlu
koşullarda test eden Ford aynı teknolojiyi günlük kullanımda da nihai
tüketicilere sunarak yüksek teknolojiye sahip çevreci araçları ile düşük
yakıt tüketimi yanında CO2 salınımında da ciddi bir düşüş sağlıyor.
Serdar Bostancı: “Liderliğimiz devam ediyor artık puanlarımızı koruyacağız.”
Yarış sonrası değerlendirmede bulunan Castrol Ford Team Türkiye Takım Direktörü Serdar Bostancı şöyle konuştu:
“Avrupa
Ralli Şampiyonası’nda dört yarışı geride bıraktık. Sezonun üçüncü
yarışı olan Akropolis Rallisi ile birlikte ele geçirdiğimiz liderliği,
buradan kazandığımız değerli puanlarla da koruduk. Genel klasman için
mücadele eden Murat Bostancı’nın yarışı bitirememesi üzücü ancak iki
çeker kategorisinde mücadele eden ekiplerimizin birinciliğiyle önemli
puanlar alarak birinciliğimizi korumayı başardık. Sezonun ikinci
yarısında puan farkını korumaya ve sezon sonunda şampiyonluk kupasını
ülkemize getirmeye çalışacağız.
***
Avrupa Ralli Şampiyonası’nın 4. yarışı olan Kıbrıs Rallisi’nden sonra takımlar klasmanındaki puan durumu şöyle oldu;
1.Castrol Ford Team Türkiye - Türkiye: 114 2.Opel Junior Team - Almanya: 69 3.Lotos Rally Team – Polonya: 60 4.Sports Racing Technologies - Letonya: 41 5.Peugeot Rally Academy - İspanya: 39 6.ACRR Czech Team – Çek Cumhuriyeti: 28 7.Petrolina Eni Racing Team – Kıbrıs: 25 8.Russian Motorsport Performance: 25 9.Botka Tlustak Team – Çek Cumhuriyeti: 25 10.Q8 Oils Rally Team – Kıbrıs: 18
***
Castrol Ford Team Türkiye
1998
yılında kurulan ve 20 yıldır aralıksız olarak yarışmaya devam eden
Ford’un motor sporları takımı, Ford Otosan, Castrol, Pirelli, BP, Nova
Reklam, Beyçelik, Gürsoy, Borusan Lojistik, Mars Lojistik, Kale
Radyatör, NGK ve Mutlu Akü markaları tarafından destekleniyor. 2017 ve
2018 yıllarında Avrupa Ralli Şampiyonası takip edecek olan Ford
Motorsporları Takımı, her kesimden ralli sürücüsüne açık bir tek marka
kupası olan Fiesta Rally Cup organizasyonuyla Türkiye’deki operasyonunu
sürdürüyor.
ford.com.tr/fordmotorsporlari sayfasındaki formu doldurun, yarışmaya katılın Ford Motorsporları garajını ziyaret edecek 10 kişiden biri olun.
SPONSORLU
Castrol Ford Team Türkiye Avrupa’da lider
Castrol Ford Team Türkiye, 2017 Avrupa
Ralli Şampiyonası’ndaki ilk 4 yarışta kazandığı başarılarla lider
pozisyonunu pekiştirdi.
Castrol Ford Team Türkiye, 2017 Avrupa Ralli
Şampiyonası’nda Portekiz, İspanya, Yunanistan ve Kıbrıs’ta yapılan 4
ralli ile sezonun ilk yarısını başarıyla tamamladı. Sezona Atlantik
Okyanusu’nun değişken ve agresif iklim koşullarına sahip Azor ve Kanarya
Adaları Rallileri ile başlayan Castrol Ford Team Türkiye, daha sonra
efsanevi Akropol Rallisi ile başarılarını sürdürdü. Akropol’de toprak
etaplarda önden çekişli araçlar kategorisini 1. ve 2. sırada tamamladı
ve Avrupa Ralli Şampiyonası’nda takımlar şampiyonasında liderliğe
yükseldi.
Castrol
Ford Team Türkiye pilotları, Akropol Rallisi’nden sonra ise, zorlu yol
ve iklim koşullarında gerçekleştirilen Kıbrıs Rallisi’ni, iki çeker
kategorisinde 1’inci ve 4’üncü olarak tamamladılar ve toplam 28 takımın
mücadele ettiği Avrupa Ralli Şampiyonası takımlar şampiyonasında
liderliklerini geliştirmiş oldular.
Şampiyonanın ikinci yarısı Polonya’da start alacak
Castrol
Ford Team Türkiye, ilk 4 yarıştan topladığı 114 puan ile Avrupa Ralli
Şampiyonası takımlar klasmanında liderliği elde etti ve en yakın rakibi
ile arada 45 puan’lık fark oluştu.
Akropol
Rallisi ve Kıbrıs Rallisi’nde kazandığı önemli puanlarla takımın genç
ekiplerinden Buğra Banaz & Burak Erdener ikilisi şampiyonada iki
çeker (ERC3) kategorisinde İngiliz rakibi Chris Ingram’ın önünde
liderliğe yükseldi.
Şampiyonanın ikinci yarısı, 3-5 Ağustos
tarihlerinde Polonya’da gerçekleştirilecek olan Rally Rzeszow ile devam
edecek. Castrol Ford Team Türkiye, en yakın rakibine 45 puan fark atmış
olarak bu yarışa çıkıyor. Şampiyonanın Polonya’dan bir sonraki yarışı
ise 25-27 Ağustos tarihlerinde Çek Cumhuriyeti’nde gerçekleştirilecek
olan Barum Czech Rally Zlin olacak. Castrol Ford Team Türkiye, şampiyona
sonunda kupayı Türkiye’ye getirmeyi hedefliyor.
Ödüllü Ford Fiestalar
Castrol
Ford Team Türkiye tarafından Avrupa Ralli Şampiyonası’ndan kullanılan
Fiesta R5 ve R2T ralli araçları Ford’un üstün mühendislik deneyimin
eşsiz birer ürünü. Öyle ki, her iki araçta da Ford’un son 6 yıldır yılın motoru ödülünü kazanan EcoBoost motor teknolojisi kullanılmaktadır.
1.0
litre’den 2.3 litre’ye kadar çok farklı motor hacimlerinde ve
Fiesta’dan başlayarak Mustang’e kadar uzanan geniş bir ürün gamında
kullanılan Ford EcoBoost motor teknolojisi esasında düşük hacimden
yüksek güç sunmayı sağlayan gelişmiş turboşarj, doğrudan yakıt
enjeksiyonu ve değişken kam mili zamanlaması teknolojilerini bünyesinde
barındırıyor.
EcoBoost motorun düşük ataletli turboşarjı geniş
bir devir aralığında yüksek tork sunarken, değişken kam mili zamanlaması
ise yüksek torku düşük devirlerden itibaren sunarak maksimum gücün
sürüş anında sürekli hazır olmasını sağlıyor.
Geliştirdiği
üstün araç ve ödüllü motor teknolojisini motorsporlarındaki zorlu
koşullarda test eden Ford aynı teknolojiyi günlük kullanımda da nihai
tüketicilere sunarak yüksek teknolojiye sahip çevreci araçları ile düşük
yakıt tüketimi yanında CO2 salınımında da ciddi bir düşüş sağlıyor.
Serdar Bostancı: “Liderliğimiz devam ediyor artık puanlarımızı koruyacağız.”
Yarış sonrası değerlendirmede bulunan Castrol Ford Team Türkiye Takım Direktörü Serdar Bostancı şöyle konuştu:
“Avrupa
Ralli Şampiyonası’nda dört yarışı geride bıraktık. Sezonun üçüncü
yarışı olan Akropolis Rallisi ile birlikte ele geçirdiğimiz liderliği,
buradan kazandığımız değerli puanlarla da koruduk. Genel klasman için
mücadele eden Murat Bostancı’nın yarışı bitirememesi üzücü ancak iki
çeker kategorisinde mücadele eden ekiplerimizin birinciliğiyle önemli
puanlar alarak birinciliğimizi korumayı başardık. Sezonun ikinci
yarısında puan farkını korumaya ve sezon sonunda şampiyonluk kupasını
ülkemize getirmeye çalışacağız.
***
Avrupa Ralli Şampiyonası’nın 4. yarışı olan Kıbrıs Rallisi’nden sonra takımlar klasmanındaki puan durumu şöyle oldu;
1.Castrol Ford Team Türkiye - Türkiye: 114 2.Opel Junior Team - Almanya: 69 3.Lotos Rally Team – Polonya: 60 4.Sports Racing Technologies - Letonya: 41 5.Peugeot Rally Academy - İspanya: 39 6.ACRR Czech Team – Çek Cumhuriyeti: 28 7.Petrolina Eni Racing Team – Kıbrıs: 25 8.Russian Motorsport Performance: 25 9.Botka Tlustak Team – Çek Cumhuriyeti: 25 10.Q8 Oils Rally Team – Kıbrıs: 18
***
Castrol Ford Team Türkiye
1998
yılında kurulan ve 20 yıldır aralıksız olarak yarışmaya devam eden
Ford’un motor sporları takımı, Ford Otosan, Castrol, Pirelli, BP, Nova
Reklam, Beyçelik, Gürsoy, Borusan Lojistik, Mars Lojistik, Kale
Radyatör, NGK ve Mutlu Akü markaları tarafından destekleniyor. 2017 ve
2018 yıllarında Avrupa Ralli Şampiyonası takip edecek olan Ford
Motorsporları Takımı, her kesimden ralli sürücüsüne açık bir tek marka
kupası olan Fiesta Rally Cup organizasyonuyla Türkiye’deki operasyonunu
sürdürüyor.