Castrol Ford Team Türkiye, 2017 Avrupa Ralli Şampiyonası’ndaki ilk 4 yarışta kazandığı başarılarla lider pozisyonunu pekiştirdi.

Castrol Ford Team Türkiye, 2017 Avrupa Ralli Şampiyonası’nda Portekiz, İspanya, Yunanistan ve Kıbrıs’ta yapılan 4 ralli ile sezonun ilk yarısını başarıyla tamamladı. Sezona Atlantik Okyanusu’nun değişken ve agresif iklim koşullarına sahip Azor ve Kanarya Adaları Rallileri ile başlayan Castrol Ford Team Türkiye, daha sonra efsanevi Akropol Rallisi ile başarılarını sürdürdü. Akropol’de toprak etaplarda önden çekişli araçlar kategorisini 1. ve 2. sırada tamamladı ve Avrupa Ralli Şampiyonası’nda takımlar şampiyonasında liderliğe yükseldi.


Castrol Ford Team Türkiye pilotları, Akropol Rallisi’nden sonra ise, zorlu yol ve iklim koşullarında gerçekleştirilen Kıbrıs Rallisi’ni, iki çeker kategorisinde 1’inci ve 4’üncü olarak tamamladılar ve toplam 28 takımın mücadele ettiği Avrupa Ralli Şampiyonası takımlar şampiyonasında liderliklerini geliştirmiş oldular.

Şampiyonanın ikinci yarısı Polonya’da start alacak

Castrol Ford Team Türkiye, ilk 4 yarıştan topladığı 114 puan ile Avrupa Ralli Şampiyonası takımlar klasmanında liderliği elde etti ve en yakın rakibi ile arada 45 puan’lık fark oluştu.


Akropol Rallisi ve Kıbrıs Rallisi’nde kazandığı önemli puanlarla takımın genç ekiplerinden Buğra Banaz & Burak Erdener ikilisi şampiyonada iki çeker (ERC3) kategorisinde İngiliz rakibi Chris Ingram’ın önünde liderliğe yükseldi.

Şampiyonanın ikinci yarısı, 3-5 Ağustos tarihlerinde Polonya’da gerçekleştirilecek olan Rally Rzeszow ile devam edecek. Castrol Ford Team Türkiye, en yakın rakibine 45 puan fark atmış olarak bu yarışa çıkıyor. Şampiyonanın Polonya’dan bir sonraki yarışı ise 25-27 Ağustos tarihlerinde Çek Cumhuriyeti’nde gerçekleştirilecek olan Barum Czech Rally Zlin olacak. Castrol Ford Team Türkiye, şampiyona sonunda kupayı Türkiye’ye getirmeyi hedefliyor.

Ödüllü Ford Fiestalar

Castrol Ford Team Türkiye tarafından Avrupa Ralli Şampiyonası’ndan kullanılan Fiesta R5 ve R2T ralli araçları Ford’un üstün mühendislik deneyimin eşsiz birer ürünü.
Öyle ki, her iki araçta da Ford’un son 6 yıldır yılın motoru ödülünü kazanan EcoBoost motor teknolojisi kullanılmaktadır.


1.0 litre’den 2.3 litre’ye kadar çok farklı motor hacimlerinde ve Fiesta’dan başlayarak Mustang’e kadar uzanan geniş bir ürün gamında kullanılan Ford EcoBoost motor teknolojisi esasında düşük hacimden yüksek güç sunmayı sağlayan gelişmiş turboşarj, doğrudan yakıt enjeksiyonu ve değişken kam mili zamanlaması teknolojilerini bünyesinde barındırıyor.

EcoBoost motorun düşük ataletli turboşarjı geniş bir devir aralığında yüksek tork sunarken, değişken kam mili zamanlaması ise yüksek torku düşük devirlerden itibaren sunarak maksimum gücün sürüş anında sürekli hazır olmasını sağlıyor. 

Geliştirdiği üstün araç ve ödüllü motor teknolojisini motorsporlarındaki zorlu koşullarda test eden Ford aynı teknolojiyi günlük kullanımda da nihai tüketicilere sunarak yüksek teknolojiye sahip çevreci araçları ile düşük yakıt tüketimi yanında CO2 salınımında da ciddi bir düşüş sağlıyor.

Serdar Bostancı: “Liderliğimiz devam ediyor artık puanlarımızı koruyacağız.”

Yarış sonrası değerlendirmede bulunan Castrol Ford Team Türkiye Takım Direktörü Serdar Bostancı şöyle konuştu: 

“Avrupa Ralli Şampiyonası’nda dört yarışı geride bıraktık. Sezonun üçüncü yarışı olan Akropolis Rallisi ile birlikte ele geçirdiğimiz liderliği, buradan kazandığımız değerli puanlarla da koruduk. Genel klasman için mücadele eden Murat Bostancı’nın yarışı bitirememesi üzücü ancak iki çeker kategorisinde mücadele eden ekiplerimizin birinciliğiyle önemli puanlar alarak birinciliğimizi korumayı başardık. Sezonun ikinci yarısında puan farkını korumaya ve sezon sonunda şampiyonluk kupasını ülkemize getirmeye çalışacağız.

***

Avrupa Ralli Şampiyonası’nın 4. yarışı olan Kıbrıs Rallisi’nden sonra takımlar klasmanındaki puan durumu şöyle oldu;

1. Castrol Ford Team Türkiye - Türkiye: 114
2. Opel Junior Team - Almanya: 69
3. Lotos Rally Team – Polonya: 60
4. Sports Racing Technologies - Letonya: 41
5. Peugeot Rally Academy - İspanya: 39
6. ACRR Czech Team – Çek Cumhuriyeti: 28
7. Petrolina  Eni Racing Team – Kıbrıs: 25
8. Russian Motorsport Performance: 25
9. Botka Tlustak Team – Çek Cumhuriyeti: 25
10. Q8 Oils Rally Team – Kıbrıs: 18

***

Castrol Ford Team Türkiye 

1998 yılında kurulan ve 20 yıldır aralıksız olarak yarışmaya devam eden Ford’un motor sporları takımı, Ford Otosan, Castrol, Pirelli, BP, Nova Reklam, Beyçelik, Gürsoy, Borusan Lojistik, Mars Lojistik, Kale Radyatör, NGK ve Mutlu Akü markaları tarafından destekleniyor. 2017 ve 2018 yıllarında Avrupa Ralli Şampiyonası takip edecek olan Ford Motorsporları Takımı, her kesimden ralli sürücüsüne açık bir tek marka kupası olan Fiesta Rally Cup organizasyonuyla Türkiye’deki operasyonunu sürdürüyor.

Twitter: @castrolfordtr
Instagram: castrolfordtr
Facebook: castrolfordtr


Ford Motorsporları garajı sizi bekliyor

ford.com.tr/fordmotorsporlari sayfasındaki formu doldurun, yarışmaya katılın Ford Motorsporları garajını ziyaret edecek 10 kişiden biri olun.


Castrol Ford Team Türkiye, 2017 Avrupa Ralli Şampiyonası’ndaki ilk 4 yarışta kazandığı başarılarla lider pozisyonunu pekiştirdi.

Castrol Ford Team Türkiye, 2017 Avrupa Ralli Şampiyonası’nda Portekiz, İspanya, Yunanistan ve Kıbrıs’ta yapılan 4 ralli ile sezonun ilk yarısını başarıyla tamamladı. Sezona Atlantik Okyanusu’nun değişken ve agresif iklim koşullarına sahip Azor ve Kanarya Adaları Rallileri ile başlayan Castrol Ford Team Türkiye, daha sonra efsanevi Akropol Rallisi ile başarılarını sürdürdü. Akropol’de toprak etaplarda önden çekişli araçlar kategorisini 1. ve 2. sırada tamamladı ve Avrupa Ralli Şampiyonası’nda takımlar şampiyonasında liderliğe yükseldi.


Castrol Ford Team Türkiye pilotları, Akropol Rallisi’nden sonra ise, zorlu yol ve iklim koşullarında gerçekleştirilen Kıbrıs Rallisi’ni, iki çeker kategorisinde 1’inci ve 4’üncü olarak tamamladılar ve toplam 28 takımın mücadele ettiği Avrupa Ralli Şampiyonası takımlar şampiyonasında liderliklerini geliştirmiş oldular.

Şampiyonanın ikinci yarısı Polonya’da start alacak

Castrol Ford Team Türkiye, ilk 4 yarıştan topladığı 114 puan ile Avrupa Ralli Şampiyonası takımlar klasmanında liderliği elde etti ve en yakın rakibi ile arada 45 puan’lık fark oluştu.


Akropol Rallisi ve Kıbrıs Rallisi’nde kazandığı önemli puanlarla takımın genç ekiplerinden Buğra Banaz & Burak Erdener ikilisi şampiyonada iki çeker (ERC3) kategorisinde İngiliz rakibi Chris Ingram’ın önünde liderliğe yükseldi.

Şampiyonanın ikinci yarısı, 3-5 Ağustos tarihlerinde Polonya’da gerçekleştirilecek olan Rally Rzeszow ile devam edecek. Castrol Ford Team Türkiye, en yakın rakibine 45 puan fark atmış olarak bu yarışa çıkıyor. Şampiyonanın Polonya’dan bir sonraki yarışı ise 25-27 Ağustos tarihlerinde Çek Cumhuriyeti’nde gerçekleştirilecek olan Barum Czech Rally Zlin olacak. Castrol Ford Team Türkiye, şampiyona sonunda kupayı Türkiye’ye getirmeyi hedefliyor.

Ödüllü Ford Fiestalar

Castrol Ford Team Türkiye tarafından Avrupa Ralli Şampiyonası’ndan kullanılan Fiesta R5 ve R2T ralli araçları Ford’un üstün mühendislik deneyimin eşsiz birer ürünü.
Öyle ki, her iki araçta da Ford’un son 6 yıldır yılın motoru ödülünü kazanan EcoBoost motor teknolojisi kullanılmaktadır.


1.0 litre’den 2.3 litre’ye kadar çok farklı motor hacimlerinde ve Fiesta’dan başlayarak Mustang’e kadar uzanan geniş bir ürün gamında kullanılan Ford EcoBoost motor teknolojisi esasında düşük hacimden yüksek güç sunmayı sağlayan gelişmiş turboşarj, doğrudan yakıt enjeksiyonu ve değişken kam mili zamanlaması teknolojilerini bünyesinde barındırıyor.

EcoBoost motorun düşük ataletli turboşarjı geniş bir devir aralığında yüksek tork sunarken, değişken kam mili zamanlaması ise yüksek torku düşük devirlerden itibaren sunarak maksimum gücün sürüş anında sürekli hazır olmasını sağlıyor. 

Geliştirdiği üstün araç ve ödüllü motor teknolojisini motorsporlarındaki zorlu koşullarda test eden Ford aynı teknolojiyi günlük kullanımda da nihai tüketicilere sunarak yüksek teknolojiye sahip çevreci araçları ile düşük yakıt tüketimi yanında CO2 salınımında da ciddi bir düşüş sağlıyor.

Serdar Bostancı: “Liderliğimiz devam ediyor artık puanlarımızı koruyacağız.”

Yarış sonrası değerlendirmede bulunan Castrol Ford Team Türkiye Takım Direktörü Serdar Bostancı şöyle konuştu: 

“Avrupa Ralli Şampiyonası’nda dört yarışı geride bıraktık. Sezonun üçüncü yarışı olan Akropolis Rallisi ile birlikte ele geçirdiğimiz liderliği, buradan kazandığımız değerli puanlarla da koruduk. Genel klasman için mücadele eden Murat Bostancı’nın yarışı bitirememesi üzücü ancak iki çeker kategorisinde mücadele eden ekiplerimizin birinciliğiyle önemli puanlar alarak birinciliğimizi korumayı başardık. Sezonun ikinci yarısında puan farkını korumaya ve sezon sonunda şampiyonluk kupasını ülkemize getirmeye çalışacağız.

***

Avrupa Ralli Şampiyonası’nın 4. yarışı olan Kıbrıs Rallisi’nden sonra takımlar klasmanındaki puan durumu şöyle oldu;

1. Castrol Ford Team Türkiye - Türkiye: 114
2. Opel Junior Team - Almanya: 69
3. Lotos Rally Team – Polonya: 60
4. Sports Racing Technologies - Letonya: 41
5. Peugeot Rally Academy - İspanya: 39
6. ACRR Czech Team – Çek Cumhuriyeti: 28
7. Petrolina  Eni Racing Team – Kıbrıs: 25
8. Russian Motorsport Performance: 25
9. Botka Tlustak Team – Çek Cumhuriyeti: 25
10. Q8 Oils Rally Team – Kıbrıs: 18

***

Castrol Ford Team Türkiye 

1998 yılında kurulan ve 20 yıldır aralıksız olarak yarışmaya devam eden Ford’un motor sporları takımı, Ford Otosan, Castrol, Pirelli, BP, Nova Reklam, Beyçelik, Gürsoy, Borusan Lojistik, Mars Lojistik, Kale Radyatör, NGK ve Mutlu Akü markaları tarafından destekleniyor. 2017 ve 2018 yıllarında Avrupa Ralli Şampiyonası takip edecek olan Ford Motorsporları Takımı, her kesimden ralli sürücüsüne açık bir tek marka kupası olan Fiesta Rally Cup organizasyonuyla Türkiye’deki operasyonunu sürdürüyor.

Twitter: @castrolfordtr
Instagram: castrolfordtr
Facebook: castrolfordtr


Ford Motorsporları garajı sizi bekliyor

ford.com.tr/fordmotorsporlari sayfasındaki formu doldurun, yarışmaya katılın Ford Motorsporları garajını ziyaret edecek 10 kişiden biri olun.