İşte Haziran ayının başlıkları...
KAPAK
HIZ YERİNE KÂRLILIK!
Türkiye’nin dev gruplarını mercek altına aldık. 44 büyük grubunun büyüme, kârlılık ve istihdam rakamlarını incelediğimiz araştırmada ilk 3 holding Koç, Yıldız ve Sabancı oldu.
SÖYLEŞİ
“HEDEFİMİZ GIDA VE İÇECEKTE BİRİNCİLİK”
Son 3-4 yıldır Türkiye’de alkollü içecek tüketiminin değişmediğini söyleyen Diageo-Mey İçki CEO’su Levent Kömür, “Türkiye’nin en büyük gıda ve içecek şirketi olmak istiyoruz” diyor.
“VİCDANLI ŞİRKET OLMAK İSTİYORUZ”
Babasından devraldığı şirketi hızla büyüterek en büyük 100 sanayi şirketi arasına sokan Betek Boya Yönetim Kurulu Başkanı Gözde Akpınar, vicdanlı şirket olmak istediklerini söylüyor.
“START UP TARZIYLA HIZLI BÜYÜYORUZ”
“Start up gibi çalışıyoruz” diyen P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, hızlı tüketimde pazar paylarını yüzde 34’e çıkardıklarını belirtiyor.
1 NO’LU ÇALIŞAN JOBS’I ANLATIYOR
Efsane Apple CEO’su Steve Jobs’ın ilk çalışanı Daniel Kottke, “Geriye bakarsam Steve beni çok üzdü ama sonuçta anlatacak harika hikayelerim oldu” diyor.
ARAŞTIRMA
“ANADOLU”RÜZGARI
Hedef Anadolu’da büyümek… Uzmanlara göre Anadolu’da alım gücünün yükselmesi, pazarın doymamış olması ve kredi kartı kullanımının artması markaların iştihanı kabartıyor.
FİT OLMA PEŞİNDE!
Yeni dönemde pek çok şirket daha sağlıklı olmak adına “diyet”e girmiş durumda. Kimi istihdamdan, kimi mağazadan, kimi ise tüketiminden maliyetlerini kısıyor.
DEĞER YARIŞI!
Türkiye’nin lider holding ve şirketleri paydaşları ve onların çalışanlarıyla güçlü ekosistemler yaratıyor. Yarattıkları ekosistemle değer yaratan şirketleri araştırdık.
YÖNETİM
VERİMLİLİK SIRLARI
CEO’lar yoğun iş temposuna karşı kendi verimlilik formüllerini geliştiriyor. Kimi gününü 1 yıl öncesinden planlarken kimi de verimliliği artırmak için dijital teknolojiden yararlanıyor.
DİJİTAL ÇAĞDA AYAKTA KALMA TAKTİKLERİ
Teknolojinin hızla geliştiği ortamda ticari olarak nasıl ayakta kalırsınız? Ünlü yönetim gurusu Tom Peters’a göre ayakta kalmak ancak mükemmelleşmekle mümkün.
KAZANMAK ZORLAŞIYOR!
Yeni müşteri kazanma maliyetini araştırdık. Araştırmalar yeni müşteri kazanmanın maliyetinin mevcut müşteriyi elde tutmaktan 5 ila 10 kat daha fazla olduğunu ortaya koyuyor.
“KRİTİK % 2’Yİ YÖNETEN KAZANIR”
McKinsey&Company Global Yönetim Ortağı Dominic Barton şirketlere içlerindeki yüzde 2 oranındaki yetenekli çalışanı saptamalarını ve bunları doğru pozisyona koymalarını öneriyor.
FİNANS
“SORUNSUZ BÜYÜMEDE SIKINTI ÇEKECEĞİZ”
Sektörün riskli alanlara yöneldiğini belirten İş Bankası Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Özince, “Bankacılık, artık arzulanan sorunsuz büyümeyi sürdürmekte sıkıntı çekecek” diyor.
UMUTLAR SON 4 AYDA
QNB Finans Faktoring Genel Müdürü Nergis Ayvaz Bumedian, üretim yapan şirketlerin vade farkını azaltmak adına faktoringe yöneldiğini belirtiyor.
KATILIMIN HIZ PLANI
Katılım bankaları, sektörün üzerinde büyüyerek paylarını 2 yılda yüzde 5,5’in üzerine çıkarmak istiyor. Yurt dışında da özellikle Avrupa’da yayılma planları var.
KONJONKTÜR
EKONOMİDE ISINMA TARTIŞMASI 38
Hükümet ekonominin soğumakta olduğunu söylese de finansal piyasalarda yaşanan son gelişmeler ekonomide sert iniş riskini giderek yükseltiyor.
ÖZEL BÖLÜM
MIT
AKILLI KİMYA
GELECEK&TRENDLER
RICHARD BRANSON
PROJEKSİYON
KİTAP
İNSANLAR
NEVZAT AYDIN
ŞİRKET DOKTORU
10 SORU
PHILIP KOTLER
İŞ’TE ANADOLU
JOHN DAVIS
FUTURE TECH
AL RIES
DİJİTAL CEO
ZİRVE YOLU
MEDIAPULSE
FINANCE SUITE
KİŞİSEL YATIRIM
YAŞAM
EXPAT
GÖRÜŞLER
Ian Bremmer/ ABD VE KUZEY KORE ANLAŞIRSA NELER OLABİLİR?
Yiğit Kulabaş/ MAKİNELERLE KONUŞMAK
Ali Özgenç / İNOVASYON SOSYAL BİR SÜREÇTİR
Mehmet Gerz / EKONOMİ YÖNETİMİNDE KURUMSALLIK ZAAFI
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?