İşte Eylül ayının başlıkları
KAPAK
GLOBAL 50’NİN EN ZOR ANLARI
Yurtdışında başarılı olmuş Türk yöneticilerini en çok zorlayan konuları araştırdık. İletişim, aile dengeleri ve dil, global Türkleri yurtdışında en çok zorlayan konuların başında geliyor.
ARAŞTIRMA
YAŞAM SINIRI!
Her sektörün kendine has yaşayabilirlik sınırı var. Demir-çelikten perakendeye, otomotivden mobilya kadar 20 farklı sektörde ayakta kalmak isteyen bu kurallara uymalı.
SÜRE AZALIYOR, KAPATMA ARTIYOR
Perakendede büyük bir dönüşüm yaşanıyor. Verimsiz mağazaya eskiye göre daha az tahammül eden perakendeciler, kâr etmeyen, cirodan yiyen mağazalarını hızla kapatıyor.
İKNASI ZOR ŞİRKETLER!
Yemeksepeti’nden Migros’a son dönemde birçok şirket satıldı. Henüz kimsenin satın almaya ikna edemediği şirketleri araştırdık. Satmamakta kararlı olan da var, doğru anı bekleyen de.
SINIR ÖTESİ HAREKATI!
İçerideki yatırım fırsatlarının azalması, sektörel sıkışma ve siyasi belirsizlik ortamı yerli şirketlerin yurtdışı yatırımlarını hızlandırdı. Yerlilerin sınır ötesi harekatını inceledik.
SÖYLEŞİ
BAŞKAN’IN YENİ AJANDASI
TÜSİAD Başkanı Cansen Başaran-Symes, zor dönemde göreve geldi. Symes, “Verimliliği artıracak, kırılganlığı azaltacak dönüşüm planlarının uygulamaya konulması şart” diyor.
“İŞ HACMİ DARALDI, YATIRIMLAR DURDU”
Kadooğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tarkan Kadooğlu, çözüm sürecinin bitmesinin Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgesinin iş hacmini yüzde 30 daralttığını söylüyor.
BORUSAN’IN 2019 PLANI
Borusan Holding’in yatırım iştahı sürüyor. Borusan CEO’su Agah Uğur, 5 yılda 2 milyar dolarlık yatırım yapmayı ve cirolarını da 4 yılda 2’ye katlamayı planlıyor.
“BAŞARI SADECE BÜYÜMEKLE OLMAZ”
Büyüme stratejisini değiştiren TAV Grubu’nun CEO’su Sani Şener, “İlla büyüyerek başarılı olmanız bekleniyor. İnsanlar küçülerek de başarılı olabilir” diyor.
SOSYAL MEDYA
HANGİ BLOGGER?
Markaların işbirliği yaptıkları ünlü bloggerları araştırdık. İşte THY’den L’Oréal’e, GittiGidiyor’dan Mavi Jeans’e markaların blogger seçimleri…
SOSYAL AĞLARIN YENİ KURALLARI
“Connected” kitabının yazarlarından Yale Üniversitesi Sosyoloji ve Tıp Fakültesi öğretim üyesi Prof. Nicholas Christaki sosyal ağlarda başarılı olmanın kuralarını anlattı.
MOBİL TİCARET
“MOBİLE GEÇMEYEN DAHA KISA YAŞAR”
Çiçeksepeti’nin kurucusu Emre Aydın, mobile geçmeyen şirketlerin kısa sürede yok olmasalar bile büyük bir avantajı kaçıracaklarını söylüyor
“MOBİL REKLAMDA YOLUN BAŞINDAYIZ”
Araştırmalar, dünya mobil reklam pazarının 70 milyar doları bulacağını öngörüyor. SEM Data Driven Marketing Genel Müdürü Ali Yılmaz’a göre mobil reklamcılık henüz yolun başında.
OKULA DÖNÜŞ HEYECANI
Mobil ticaret eylül ayında hareketlendi. Okulların açılması perakende şirketlerinin stratejilerinde mobilin önemini artırdı.
YÖNETİM
TERFİ ZAMMI GERÇEKLERİ
Artık bir üst pozisyona geçene en fazla yüzde 20 ila 30 arasında zam yapılıyor. Çoğu şirketteyse zam oranları bu oranların bile altında...
GOOGLE KURALLARI
Google İK uygulamalarıyla farklılaşıyor. Örneğin, iş başvurusu yapan her bir birey için toplam 100-150 saat süren ve 6 aya yayılan işe alım görüşmeleri yapılıyor.
25 YAŞINDA NEREDEYDİM? Türk iş dünyasında başarılı olmuş isimlerinin 25 yaşında ne yaptıklarını araştırdık.
FİNANS
UMUT VEREN GELİŞMELER
Bankacılıkta son 5 yılda yaşanan olumlu gelişmeler, sektörün kırılganlıklara karşı gücünü artırıyor. İyi gelişmelerin başında ise 7 milyon kişinin sisteme girmesi ilk sırada yer alıyor.
“İŞTİRAKLERİN GÜCÜYLE BÜYÜYECEĞİZ”
Aktif Bank’ta 8 yıl genel müdür yardımcılığının ardından yönetime geçen yeni genel müdür Dr. Serdar Sümer, iştiraklerinin gücünü her alanda kullanarak yeni bir büyüme planı kuruyor.
İLK YARI KARNESİ
Faktoring, leasing, sigorta, BES ve finansmanın ilk 6 aylık sonuçları büyümenin devam ettiğini gösteriyor. Büyümede ise başrolü, ana branşlar oynuyor.
“KARTTAKİ SINIRLAMA BİZE FIRSAT YARATTI”
Finansman şirketlerinin öncülerinden Koçfinans’ın genel müdürü Yeşim Pınar Kitapçı, “İlk 6 aydaki pozitif hareketliliğinin yıl toplamına da yansıyacağını düşünüyoruz” diyor.
GÖRÜŞLER
Joe Paul AİLE ŞİRKETLERİNİN TUTKALI NEDİR?
Ian Bremmer/ İRAN VE GELECEK
Mehmet Öğütçü/ “YEŞİL” ENERJİYE EVET AMA
KONJONKTÜR
SİYASETİN FATURASI
1 Kasım’da gerçekleşecek seçimin maddi boyutu daha yavaş büyüme, işsizlik, enflasyon ve yoksulluk olacak. Büyümenin yavaşlamasıyla işsizlik tırmanışa geçecek.
RICHARD BRANSON
PROJEKSİYON
İNSANLAR
ŞİRKET DOKTORU
NASIL BAŞARDIM
10 SORU
PAZARLAMA
MEDIAPULSE
ZİRVE YOLU
FINANCE SUITE
KİŞİSEL YATIRIM
Al Ries
Ali Özgenç
Mehmet GerzTürkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?