Pazarlamayla ilgili çoğu ABD menşeili birçok kitap var. Batı ekonomileri anlatan kitaplar, her ne kadar yol gösterici olsa da yerel değerlendirmelerin yararının daha büyük olacağı kuşku götürmez. T...
Pazarlamayla ilgili çoğu ABD menşeili birçok kitap var. Batı ekonomileri anlatan kitaplar, her ne kadar yol gösterici olsa da yerel değerlendirmelerin yararının daha büyük olacağı kuşku götürmez. Türk pazarlama dünyasının önde gelen isimlerinden Prof. Ömer Baybars Tek, kitaplarıyla bu ihtiyacı karşılıyor. Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF öğretim üyesi Prof. Dr. Ömer Baybars Tek kitaplarına bir yenisini ekledi. Prof. Tek, bu kitabı Dr. Engin Özgül’ün de katkıları ile hazırladı.
“Modern Pazarlama İlkeleri: Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım” ismini taşıyan kitap toplam 19 bölümden oluşuyor. Pazarlama alanında, dünyadaki ve Türkiye’deki son gelişmeleri ve yeniliklerin tümünü kapsıyor. Özellikle ilişkisel pazarlama, internet pazarlaması, toplum ve pazarlama ilişkileri, tedarik zinciri ve lojistik başta olmak üzere, kitap her yönüyle yepyeni ve güncel bilgilerle donatıldı.
Bundan önceki birçok kitabı birçok kişinin başucu kitabı olarak kullanılan Prof. Tek’in bu ortak kitabında da İngilizce kitaplarda bulunmayan Türkiye’ye özgü güncel pazarlama uygulama ve örneklerine de yer verildi.
Kitap ile ilgili detaylı bilgi almak isteyenler http://web.deu.edu.tr/baybars adresine başvurabilirler.
BAŞARILI OLMAYI ÖĞRETEN KİTAP
Türkiye’de kişisel gelişimin öncülerinden Mümin Sekman, 7’nci kitabıyla, en çok satan kitaplar arasında yer aldı. Alfa Yayınları’ndan ilk baskısı 100 bin adet basılan “Her Şey Seninle Başlar”ın yarıya yakını ilk hafta tükendi. “Etiketine bakılmadan alınabilsin” diye kitabın fiyatı 2,5 milyon lira. Mümin Sekman, kitapta “çaresizliğin nasıl öğrenildiğini ve başarılı olmanın nasıl öğrenilebileceğini” anlatıyor.
Kişisel gelişim uzmanı unvanını Türkiye’de ilk kez tanımlayan ve kullanan kişi olan Mümin Sekman “başarılı olmayı öğrenmenin yollarını öğreten” son kitabıyla, başarısızlığa ve çaresizliğe yeni bir bakış açısı getiriyor. Kitapta, Prof. Martin Seligman tarafından bulunan “öğrenilmiş çaresizlik” kavramı, Türk insanına ilk kez ve en yalın biçimde anlatılıyor. Kitabın sloganı “Çaresizsen çare sensin!” Mümin Sekman’a göre, başarının önünde iç ve dış engeller var. En büyük iç engellerden biri kişinin atalet (eylemsizlik) halinde yaşıyor olması.
MİMAR SİNAN HAKKINDA HER ŞEY
Türk mimarlık sanatının en büyük ustalarından Mimar Sinan’ın çalışmaları Reha Günay’ın yorumsuz bir bakış açısıyla hazırladığı, 400’e yakın çizim ve resme yer verilen “Mimar Sinan ve Eserleri” kitabıyla okuyucularla buluşuyor. Yapı Yayınları’ndan çıkan 224 sayfalık “Mimar Sinan ve Eserleri / Sinan the Architect and His Works” 2 dilde 2 ayrı baskı olarak hazırlandı.
Sinan yapıtlarının en önemlilerinin temel özelliklerinin Reha Güney’in kamerasından görüntülendiği “Mimar Sinan ve Eserleri” kitapseverlerin ve mimarlık sektörü profesyonellerinin Osmanlı Mimarisi konusunda başvuru kaynaklarından birisi olacak. Kitapta Sinan’ın yapıtları külliyeler, taşıyıcı ayak sayısına göre camiler, medreseler ve öteki özel yapılar olarak gruplandırılıp sunuluyor. İç mekan gelişimi, yapı teknikleri, malzemeler ve ayrıntılar ayrı bölümlerde inceleniyor. Kitap 2’nci baskısında yeni fotoğrafların eklenmesi ve “Mimar Sinan Yapılarının Mimari Analizi” adlı bölümünün yeniden yazılmasıyla daha da genişletildi.
KÂRINIZI NASIL KATLARSINIZ?
Kâr Enstitüsü’nün (KARE) genel müdürü Koray Tulgar, işletmelere kârlarını nasıl artıracakları konusunda yol gösteriyor. Çalışma hazırlanırken ABD’de Kurulu olan 20 yıldır 5 bin firmanın üzerinde uygulanmış Institute of Profit Advisors Kâr Danışmanları Enstitüsü) metodolojisi, kişisel deneyimler, 8 yıldır yapılan seminerler ve NLP kaynak alındı. “Kâr Artırma Yöntemleri” işletmelerin kârlılığını kalıcı bir şekilde artıracak yöntemleri ve bu yöntemlerin nasıl uygulanacağını anlatıyor. Tulgar, “Birçok yönetim kitabını okuduğunuzda bundan sonra işletmeniz için ne yapacağınızı bilemezsiniz. Birçok güzel fikrin nasıl hayata geçirileceği anlatılmaz. Bu kitap ise tamamen pratik ve gerçek uygulamalar üzerine kuruldu” diyor.
D&R KİTAPLARI
11 EYLÜL KOMPLOLARI
“Yeni Şarlatanlar” 11 Eylül konusunda yeni komplo teorileri ortaya atıyor. Antoine Vitkine tarafından kitaba alınan kitabın üst başlığı “Ya Tüm İpleri Elinde Tutan Birileri Varsa” üst başlığını taşıyor. Neden Kitap tarafından yayımlanan kitapta Vitkine, kimi popüler paranoya ve komplo teorilerini inceleyip üzerlerine tartışırken bir yandan da yeni komplo teorileri üretiyor.
ASKERİ STRATEJİLER
Edward N. Luttwak, bir Roma atasözü olan “Barış İstiyorsan Savaşa Hazır Ol” adını verdiği kitapta, savaş ve barış stratejilerini anlatıyor. Uluslararası arenada strateji üzerine yaptığı çalışmalarla yakından tanınan Luttwak, buradaki stratejilerin hiçbirinin Birleşik devletler veya başka herhangi bir ülke için öne sürülmediğini söylüyor. Amacı, barış zamanında bile ulusların takındığı muhalif tavırların evrensel mantığını ortaya çıkarmak.
ORTADOĞU’DA OYUNLAR
“İsrail’in GAP Senaryosu” istihbarat raporlarına göre hazırlanmış bir inceleme. Gazeteci Hasan taşkın tarafından kaleme alınan kitap, Tevrat’ta yazılanların uygulamaya konulup konulmadığını sorguluyor. Güneydoğu’daki çok uluslu şirketler Yahudi kökenli Türk vatandaşları üzerinden yürütülen faaliyetleri konu edinen taşkın, ilginç iddialar ortaya atıyor.
D&R Liste
1 - Sun Tzu-Satış Stratejileri/Gerard A.Michaelson/Mediacat Yayıncılık
2 - Genç Bir İşadamına/Emre Yılmaz/Angora
3 - Satışın Kutsal Kitabı/Jeffrey Gitomer/Mediacat Yayıncılık
4 - Mor İneğin Akıllısı/Prof. Dr. Arman Kırım/Sistem Yayıncılık
5 - 10 Ölümcül Pazarlama Günahı/Philip Kotler/Mediacat Yayıncılık
6 - Satışta Başarı/Frank Bettger/Remzi Kitabevi
7 - Satışçının Antrenman Notları/Hakan Ömer Gider/Mediacat Yayıncılık
8 - Marka Yaratmanın 22 Kuralı/Al & Laura Ries/Kapital Medya Hizmetleri
9 - Mor İnek Nasıl Büyüsün?/Prof. Dr.Arman Kırım/Sistem Yayıncılık
10 - Pazarlamanın Sihirli Lambası/Jack Trout/Mediacat Yayıncılık
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?