Prof. Dr. Çiğdem Kağıtçıbaşı / Sosyo-kültürel Psikoloji Uzmanı Prof. Dr. Çiğdem Kağıtçıbaşı, sosyo-kültürel psikoloji alanında uzman. İnsan gelişimi ve sosyal gelişme konularında çalışmaları var....
Lester Thurow / MIT Ekonomi ve Yönetim Profesörü Lester Thurow dünyanın önde gelen gelecek bilimcilerinden... MIT’de (Massachusetts Institute of Technology ) ekonomi ve yönetim profesörü. S...
Çok değil, ekim ayının gazetelerinde, işadamlarınının, “Nihayet önümüzü görebiliyoruz” açıklamaları vardı. Ancak, her şey bir den alt üst oldu. Piyasalarda başlayan kriz havası, ekonomik atmosferde...
Aralık ayında bir kez daha tanık olduk. Önce piyasalarda yüksek ateş, para giriş-çıkışlarında büyük hareketlilik ve azalan istikrar... Piyasalardaki kriz, Türkiye’yi yeniden “volatilite” hava...
Bir süredir değişimin işaretleri alınıyordu aslında. Reel ekonomide başlayan yeni tercihler, teknolojideki müthiş atak bunu destekliyordu. Ancak, uygulanan istikrar politikasının yarattığı güven ha...
Talebin canlanması, ekonomiler için olumlu bir göstergedir. Hele bu canlanma uzun bir durgunluk döneminden sonra geliyorsa, buna sevinmek gerekir. Çünkü talebin canlanması üretimi uyarır. Artan t...
Tekstil, konfeksiyon, gıda, turizm, ticaret, tarım, kimya ve diğerleri... Hepsi de ekonomiye üretim yoluyla katkıda bulunuyor, onbinlerce kişiye iş olanağı yaratıyor. İhracatları nedeniyle ülkeye d...
Prof. Dr. Ayşe Buğra / Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof.Dr. Ayşe Buğra, Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyelerinden. Uzmanlık alanı ``Gelişme İktisadı``. Ancak, son yazdığı kitapla, tüketim...
Onların gücünü anlatmaya gerek yok. Artık bütün şirketler, pazarlama yöneticileri Y Kuşağı´nın öneminin farkında. 5-22 yaş grubunu kapsayan, dinamik, kendine güvenen, ilgi alanları sürekli değişen ...
Hisse senedi, repo, off-shore hesapları, Kurumlar Vergisi ve diğerleri... Çok sık değişen uygulamalar ve yasal düzenlemeler, vergiyle ilgili bulanıklığı bir türlü ortadan kaldırmıyor. Mart ayı yakl...
Onlarca yaşam tarzı, çok sayıda yaş grubu, tüketim kalıbı, kültürel alışkanlıklar ve hayata bakış... Giderek küreselleşen dünyada müşterisini tanımak isteyen, pazarlamada ``mikro`` faktörlere yönel...
Bu sayfalardan önce Bain, Cuneo E Associati´nin araştırmasını okudunuz. ABD ve Avrupa´daki şirketlerin performansını ortaya koyuyor, ``sürdürülebilir büyümeyi`` yakalama düzeyini gösteriyordu. Biz ...
Bir zamanlar şirketler için tüketici tek tipti... Kimsenin de tüketiciyi yakından tanımak gibi kaygısı yoktu. Üstelik kadın-erkek ayrımı da anlamsızdı. Oysa son yıllarda tüketiciyi tanımaya, segmen...
Gazi Erçel / Merkez Bankası Başkanı Türkiye´yi yeni milenyuma taşıyan ekonomi politikalarının temelinde, Merkez Bankası´nın uyguladığı para programı yatıyor. Programın mimarı ise başkan Gazi ...
Selçuk Demiralp / Hazine Müsteşarı Hazine Müsteşarı Selçuk Demiralp, piyasalarda yaşanan krize rağmen, ekonomiye olumlu bakıyor. Zaten yaşananları, “Kriz değil, dalgalanmaydı” diye nitelendiriyor...