17 ödül getiren strateji

Denizbank Genel Müdür Yardımcısı Tanju Kaya, bankanın iddialı olduğu alanlarla, aldıkları ödüllerle ve bu alandaki yeni hedefleriyle ilgili sorularımızı yanıtladı.

16.06.2014 21:24:010
Paylaş Tweet Paylaş
17 ödül getiren strateji
Geçtigimiz yıl 17 ulusal ve uluslararası ödülün sahibi olan Denizbank, bu alanda başarılı bir dönem geçirdi. Banka, insan kaynakları yönetiminden yenilikçilige, ürün ve hizmet kalitesinden sosyal sorumluluk projelerine kadar farklı alanlarda farklı kurum ve kuruluşlar tarafından çeşitli ödüllere layık görüldü.

Denizbank Genel Müdür Yardımcısı Tanju Kaya, 17 ödül getiren stratejik yaklaşımlarının temel felsefesini, “tüm iş süreçlerinde müşterilerimizi merkeze koyarak çalıştığımız için, ürünlerimizi farklılaştırmaya ve yeniliklere imza atmaya çalışıyoruz” diyerek özetliyor.

Rusya sermayeli Sberbank Grubu’nun ana hissedarı olduğu Denizbank, 16 yıllık geçmişiyle henüz genç bir banka. Ancak bugün geldiği noktada, hizmet ve ürünleriyle, yaptığı sosyal sorumluluk projeleriyle ulusal ve uluslararası alanda birçok ödülün sahibi. Yenilikçi proje ve ürünleriyle sektörün öncü bankalarından biri.

Denizbank Yönetim Hizmetleri Grubu Genel Müdür Yardımcısı Tanju Kaya, bu ödüller arasında Capital dergisinin”En Beğenilen Şirketler” araştırmasında, genç yaşına rağmen Denizbank’ın ilk üç bankadan biri olmasının önemine dikkat çekiyor.

Yine Dijital Yıl olarak ilan ettikleri 2014’te, mobil cüzdan uygulaması fastPay ve dünyadaki ilk Twitter üzerinden kredi başvurusu projesinin önemine dikkat çekiyor. Tanju Kaya bankanın iddialı olduğu alanlarla, aldıkları ödüllerle ve bu alandaki yeni hedefleriyle ilgili sorularımızı yanıtladı.

Denizbank 2013 yılında kaç ödül kazandı?
2013, hepimizi gururlandıran gelişmelerin yaşandığı, bankamızın kurumsal tarihçesine altın harflerle kaydettiğimiz başarılarla dolu bir yıl olarak geride kaldı. Ulusal ve uluslararası toplam 17 ödülün sahibi olduk.~

Bu ödüller arasında özellikle öne çıkanlar var mı? Öne çıkan ödüllerin anlamı nedir?
Geçtiğimiz yıl 16’ncı yaşımızı doldurduk ve Sberbank hissedarlığında birinci yılımızı tamamladık. Bu nedenle 2013’te layık görüldüğümüz her ödülün anlamı bizler için büyük. Ancak Capital Dergisi’nin her yıl düzenlediği “En Beğenilen Şirketler” araştırmasında bankamızın sektörünün en beğenilen üç bankasından biri olması, keza Deniz Faktoring’in de yine sektöründe en beğenilen ilk üç marka arasına ismini yazdırması öne çıkan gelişmelerdi. 17 yıl içinde sektörümüz nezdinde böyle ayrıcalıklı bir konuma ulaşabilmemiz hepimizi gelecek için daha çok heyecanlandırıyor.

Benzer şekilde dünyada bir benzeri olmayan “mobil cüzdan” uygulamamız “fastPay”in, Banking Technology Awards 2013’te “En İyi Ödeme Sistemi” dalında büyük ödüle layık görülmesi çok önemliydi.

Yine 2012 yılında dünyada bir ilk olarak hayata geçen Twitter’dan kredi başvurusu projemizin, Financial Word Innovation Awards 2013’te “Müşteri Deneyiminde Mükemmellik Ödülü” sahibi olması da Dijital Yıl olarak ilan ettiğimiz 2014 için hepimizi daha çok motive ediyor.

Denizbatık’m ödül almasında hangi süreçler etkili oluyor?
Denizbank olarak tüm iş süreçlerinde müşterilerimizi merkeze koyarak çalıştığımız için ürünlerimizi farklılaştırmaya ve yeniliklere imza atmaya çalışıyoruz. Ortaya çıkan ürünlerimiz gerek sektörümüz gerekse bankacılık sektörünü takip eden mecralar tarafından yakından izleniyor, takdirle karşılanarak ödüllendiriliyor.

Sosyal sorumluluk alanında ödül aldınız mı?
Sosyal sorumluluk projemiz olan Denizbank Tarım Şenliği ile 2009 ve 2010’da Altın Pusula ödülüne layık görüldük. DenizBank olarak sahip olduğumuz toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde özellikle sanat, spor ve eğitim alanında önemli yatırımlar yapıyoruz.~

Kültür sanat alanında ne gibi destekler veriyorsunuz?
Son sekiz yıldır İDSO’nun (İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası) kurumsal sponsorluğunu sürdürüyoruz. Geçen yaz dördüncüsünü Devlet Opera Balesi işbirliğinde gerçekleştirdiğimiz Uluslararası İstanbul Opera Festivali’ne de ilk gününden bu yana destek veriyoruz. Benzer şekilde, Türkiye’nin ilk ve tek bale festivali olan Uluslararası Bodrum Bale Festivali’ni,

Devlet Opera ve Balesi işbirliğimiz çerçevesinde destekliyoruz. 2004 yılında bilimsel araştırma, sanat ve edebiyat başta olmak üzere kültür etkinlikleri düzenlemek ve bu tip etkinliklere destek olmak amacıyla kendi bünyemizde kurduğumuz DenizKültür aracılığıyla da kültür hazinemize değerli eserler kazandırmaya devam ediyoruz.

Spor tarafında desteklerinizi açar mısınız?
Toplumumuzun yoğun ilgi alanlarından biri olması nedeniyle bu mecraya da büyük önem veriyoruz. Dünya voleybolunun en elit kulüp şampiyonası olan “CEV Voleybol Şampiyonlar Ligi”ne isim sponsoru olmamızın yanı sıra, Türkiye’de futbol kulüplerini finanse diyoruz.

Bu projelerde çalışanlar ne ölçüde işin içinde yer alıyor?
Çalışanlarımızı birer değer, kıymet olarak görüyor, markamızın yer aldığı her faaliyette onların destek ve katkılarını alıyoruz. İş kollarımız yürüttüğümüz projelerin içerisinde aktif olarak yer alıp, tüm kurumsal sosyal sorumluluk projelerimize doğrudan katkı sağlıyorlar. Öte yandan iştiraklerimizden DenizKültür’ü gerek projeleriyle gerekse yaptıklarıyla başlı başına bir sosyal sorumluluk projesi olarak değerlendirebiliriz.~

Ödüllerin başta çalışanlar olmak üzere tüm paydaşlar üzerinde etkisini analiz ediyor musunuz? Ne gibi sonuçlar çıkıyor?

Düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz marka algı araştırmalarımızdaki itibar parametreleri çerçevesinde, “ödüle layık görülmek” gibi pozitif gelişmelerin marka algısına da önemli ölçüde olumlu katkı sağladığını gözlemliyoruz.

Özellikle, Denizbank’ın paydaşları nezdinde ortaya çıkan “Yenilikçi bir bankadır” algısında, yenilikçi ürün/hizmet ve inovasyon kategorilerinde aldığımız ödüllerin etkili olduğunu tespit ediyoruz.

Ayrıca bu ödüllerin sadece dış paydaşlarımız nezdinde değil, elbette ki çalışanlarımızın algısında da çalıştıkları kurumla gurur duyma olgusuna önemli katkısı oluyor. Birer kıymet olarak gördüğümüz çalışanlarımızın motivasyonlarını kuşkusuz daha da artırıyor.

‘ÇİFTÇİ AİLELERİN BAŞARILI ÇOCUKLARINA DA BURS SAĞLADIK’
kurumsal sponsorluğumuz kapsamında toplam 100 öğrenciye tam zamanlı eğitim bursu sağlıyoruz. Türkiye’de tarımsal üreticiye yönelik ilk ve en geniş kapsamlı organizasyon olan 'DenizBank Tarım Seferberliği’ kapsamında, köylerde yaşayan ve maddi imkanı olmayan çiftçi ailelerin başarılı çocuklarına burs sağladık, sağlamaya devam ediyoruz.

ÇİFTÇİ EĞİTİMİ
Yine bu seferberlik kapsamında tarımsal üreticilerimizi finansal hayatlarına verdiğimiz desteğin yanı sıra sosyal anlamda da desteklemek için Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile birlikte düzenlediğimiz Türkiye’nin en geniş kapsamlı eğitim seferberliği kapsamında 3 bin 500 köye 350 bin adet tarımsal içerikli kitap dağıtımı gerçekleştirdik, köy okullarına bilgisayar bağışladık.~

TARIMSAL YAYIN DAGITIMI
Türkiye genelinde tarımsal yayım faaliyetlerini etkinleştirmek ve bilginin doğrudan çiftçiye ulaşabilmesini sağlamak amacıyla köylerde görev yapan ziraat mühendisi tarım danışmanları aracılığıyla 5 bin 500 köydeki üreticilerimize önümüzdeki dönemde 500 bin adet kitap dağıtmış olacağız.

DENİZBANK’IN 2013’TE KAZANDIĞI ÖDÜLLER
- Dijital bankacılık hizmetlerimiz, The Banker’ın düzenlediği “Teknoloji ve İşlem Bankacılığı’nda İnovasyon Ödülleri” kapsamında üç ayrı kategoride birincilikle ödüllendirildi.

- Müşterilerimize dijital dünyada da değer katmak üzere geliştirdiğimiz “MobilDeniz” uygulaması, Stevie Awards “Fayda ve Hizmetler” kategorisinde Gümüş Ödül’e layık görüldü.

- Pro-Aktif Çağrı Merkezimiz, ICMI European Call Centre Awards’da “Yılın En Yenilikçi Müşteri Hizmetleri Ödülü”nü kazandı.

- Dünyada benzersiz mobil cüzdan uygulaması “fastPay”, Banking Technology Awards 2013’te “En İyi Ödeme Sistemi” dalında Büyük Ödül’e layık görüldü.

- 2012’de dünyada bir “ilk” olarak hayata geçen Twitter üzerinden kredi başvurusu projemiz, Financial Word Innovation Awards 2013’te “Müşteri Deneyiminde Mükemmellik Ödülü”nün sahibi oldu.

- DenizBank İletişim Merkezi, 2013 Call Center Week Awards’da, “Dünya Çapında Mükemmeliyetçi En İyi İş Kültürü” Ödülü’nün sahibi oldu.

- Global Financial Market Review tarafından “En İyi Bireysel Bankacılık Ödülü”ne de layık görüldük.

- Türkiye’de bir ilk ve tek olma özelliği taşıyan İşletme Kart ile MasterCard İnovasyon Ödülü’nün sahibi olduk.

- Intertech tarafından geliştirilen Fraud Risk Yönetim Sistemi-“inter-Fraud”, European Banking Forum 2013 (EBF) organizasyonunun düzenlediği “Security & Risk” konulu forumda “Bank Award Winner Best Security Strategy for Online & Mobile Banking” ödülüne layık görüldü.

- Capital Dergisi’nin 14’üncüsünü düzenlediği “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında bankamız, 2013 yılında, sektörünün en beğenilen üç bankasından biri oldu.

- Deniz Faktoring yine sektöründe en beğenilen ilk üç marka arasına ismini yazdırdı.~
- Brandwatch’un “Sosyal Marka 100” Araştırması’nda “Türkiye’nin en güçlü 9’uncu sosyal markası” seçildik.

- DenizBank’ın insan kaynağı alanındaki yatırımları, eğitim ve gelişim fırsatlarının başarısı Amerikan Eğitim ve Geliştirme Derneği (ASTD) Best Ödülü ile taçlandırıldı.

- İnsan kaynakları ve eğitim alanındaki başarılarımıza, bir diğer önemli ödül olan Brandon Hall Mükemmellik Ödülleri kapsamında üç ayrı kategoride verilen ödüllerle yenilerini ekledik.

- Türkiye Ziraatçılar Derneği, bankamızın genel müdürü Hakan Ateş’i, tarım sektörüne katkılarından dolayı Tarımsal Finansman Dalı’nda ödüle layık gördü.

- Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği’nin (POYD) 2010'dan bu yana düzenlediği 'QM Awards’ kapsamında, “En İyi Yönetilen Turizm Sektörünü Destekleyen Banka Ödülü”nü alarak turizm alanındaki lider konumumuzu taçlandırdık.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz