Amazon Türkiye 'indirim algısını' ölçtü

Araştırmaya katılanların yüzde 59’u indirimde ürün bulduklarında kendilerini mutlu, iyi ve şanslı hissettiklerini söyledi. Katılımcıların yüzde 64’ü, online perakendenin sunduğu indirimlere güveniyor.

17.07.2024 17:30:320
Paylaş Tweet Paylaş
Amazon Türkiye 'indirim algısını' ölçtü

Tuba İlze - CAPİTAL

Amazon'un global çaptaki Prime Day indirimleri, dünyada 10, Türkiye'de beşinci kez düzenleniyor. 22 Temmuz'a kadar sürecek olan etkinliğin müşteri taleplerine göre şekillendiğini ifade eden Amazon Türkiye Perakende Genel Müdürü Burak Erdem, “İndirimlerle, geçen yılki başvurulara göre %50 artışla 1,7 milyon indirim talebi topladı” dedi.

Amazon’un her yıl dünya genelinde merakla beklenen büyük indirim etkinliği Prime Day, bu yıl 10'uncu kez dünya genelinde ve Türkiye'de 5'inci kez düzenleniyor. 22 Temmuz’a kadar sürecek olan etkinlikte Prime üyeleri elektronikten moda, mutfak gereçlerinden kitaplara kadar 300 binin üzerinde üründe cazip indirimlerden yararlanma şansı bulacak. Amazon Türkiye Perakende Genel Müdürü Burak Erdem, etkinliğin başlangıcında yaptığı açıklamada, “Prime Day, üyelerimize 650 bine yakın ürünü ücretsiz ve hızlı teslimatla sunuyor. İstanbul, Kocaeli, Bursa ve Ankara’da ise öğlen 11.30’a kadar verilen siparişler aynı gün teslim ediliyor. Üstelik Prime üyeleri, Çok Al Az Öde, Günün Fırsatları ve Prime Day gibi üyelere özel indirim kampanyaları sayesinde kolay ve hesaplı alışveriş ile tasarruf ediyor” dedi. Amazon’un geçen yıl başlattığı ve bu yıl da devam ettirdiği Prime Day İndirim Avcıları kampanyasının müşteri taleplerine dayalı olarak indirime giren ürün ve markaları belirlediğini söyleyen Erdem, “Geçtiğimiz yıla oranla yüzde 50 artış gösteren indirim talepleri toplamda 1,7 milyonu buldu” ifadesinde bulundu.

Türkiye’nin indirim algısı araştırıldı

Amazon Türkiye, Aksoy Araştırma ile bini aşkın katılımcıyla gerçekleştirdiği Türkiye’nin indirim algısını ölçümleyen araştırmanın sonuçlarını da açıkladı. Sonuçlara göre araştırmaya katılanların yüzde 90’ı, son bir ay içerisinde indirim kampanyalarından bir ürün aldıklarını belirtti. Araştırmaya katılanların yüzde 59’u ise indirimde ürün bulduklarında kendilerini mutlu, iyi ve şanslı hissettiklerini söyledi. Katılımcıların yüzde 64’ü, online perakendenin sunduğu indirimlere güvendiğini söylerken güvenmeyenlerin oranı ise sadece yüzde 16’da kaldı. Amazon Türkiye’nin Prime Day indirimlerinden memnun olup olmadıklarının da sorulduğu araştırmada, Prime Day’de alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 95’i tecrübelerinden memnun olduklarını belirtti. Araştırmadan çıkan bir diğer çarpıcı sonuç ise online alışverişlerde teslimata verilen önemin artması oldu. Araştırmaya katılanların yaklaşık üçte biri teslimat tecrübesinin, online alışveriş sitelerinin indirim dönemlerinde tercihlerini doğrudan etkilediğini söyledi. Katılımcıların yüzde 85'i indirimleri online alışveriş siteleri üzerinden takip ederken, sosyal medya ve içerik üreticileri aracılığıyla takip ettiklerini söyleyenlerin oranının yüzde 57 ile ikinci sırada yer alması araştırmadan çıkan bir diğer sonuç oldu.  

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEB��LİR

Yorum Yaz