Anadolu Markaları Ödülleri’ne Davet!

Dünyanın önde gelen yönetim danışmanlarının üzerinde anlaştığı ortak düşüncelerden birini de “rekabetin iki yeni silahının inovasyon ve markalaşma” olduğu yönünde. Bu nedenle de dünyanın dört bir y...

1.04.2007 03:00:000
Paylaş Tweet Paylaş

Dünyanın önde gelen yönetim danışmanlarının üzerinde anlaştığı ortak düşüncelerden birini de “rekabetin iki yeni silahının inovasyon ve markalaşma” olduğu yönünde. Bu nedenle de dünyanın dört bir yanında bu konularda kitaplar yazılıyor, konferanslar düzenleniyor ve danışmanlık hizmetleri veriliyor.

Türkiye, bunlardan “markalaşmayı” son 10 yılda iyice keşfetti. Bir zamanlar sadece büyük kentlerde, büyük gruplar arasında konuşulan bu kavram, şimdi Anadolu’nun dört bir yanına yayıldı. Her ölçekten çok sayıda şirket markaya, markalaşmaya büyük yatırımlar yapıyor, milyonlarca dolarlık bütçeler harcıyor.

Ancak, bu çaba içinde sürekli büyük şirketler, İstanbul merkezli olanlar öne çıkıyor, Anadolu cephesindeki uğraşlar bir miktar göz ardı ediliyor. İşte bu konudaki boşluğu doldurmak amacıyla geçen yıl kapsamlı bir proje başlatmıştık. “Alanında ilk” olan bu projenin amacı, Anadolu’daki büyük markalaşma atağını ortaya çıkarmak ve desteklemekti. Finansbank, Capital ve Ekonomist dergilerinin işbirliği düzenlenen yarışmaya başvurular başladı. Capital ve Ekonomist dergilerinin yayın direktörü M. Rauf Ateş, bu yarışmayla ilgili şu bilgileri verdi:

Kobi’lere Neler Sağlayacak?
Biz ekonomi ve iş gazeteciliği yapanlar, içerik oluşturmada, satış ve ilanın da etkisiyle, büyük kentler ağırlıklı çalışırız. Ancak. Son yıllarda bunu aşmak, Capital ve Ekonomist’i, Türkiye dergileri haline getirmek için bir strateji izliyoruz. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve diğer büyük şehirler gerçekten çok önemli. Onları ayrı değerlendirmek gerek. Ancak, girişimin, ticaretin, sanayinin olduğu her ili, bizim içerik gücümüzün bir parçası olarak görmek zorundayız.

hed “Anadolu Markaları” fikrini bu nedenle oluşturduk. Finansbank’ın hedef ve stratejileriyle kesişince, birlikte yola çıkmaya karar verdik. Hedefimiz, markalaşma konusunda çabalayan, bu alanda yatırım yapan, daha da fazlasını gerçekleştirmek isteyen, ancak öne çıkamayan şirketleri desteklemek. Bu bir teşvik organizasyonu. Marka ve markalaşmak için yola çıkanlara katkıda bulunma, “haydi” deme, yüreklendirme yarışması.

Bu yarışma 2006 yılında büyük heyecan uyandırdı. Yarışmayı tanıtmak ve markalaşma konusunda bilgi vermek için çok sayıda ilde konferanslar düzenledik. Orada da gördük ki, Türkiye’nin dört bir yanında büyük heyecan var.

Bu Yarışmaya Kimlar Katılabilir?

“Anadolu Markaları” projesi geçen yıla damgasını vurdu. Bu kadar hedefe odaklanan, amacını açıkça ortaya koyan başka bir araştırma yok. Çok açık bir hedef kitlesi var. İstanbul dışındaki şirketlerin markalarıyla katılmalarını istiyoruz. Ancak, gerçek Anadolu şirketlerine şans tanımak için bazı kriterler getirdik. Bunları şöyle sıralamak mümkün:

-Öncelikle şirketlerin İstanbul dışındaki 80 ilden birinde faaliyet göstermesi gerekiyor.
- Ancak, Türkiye’nin büyük holdinglerine ve şirketlerine ait şirketler ile markaları, bu yarışmaya katılamazlar. Biliyorsunuz, bu tip çok şirket var. Holding merkezi İstanbul’da, şirket ya da fabrika Malatya’da gibi.
- Bir başka önemli konu ise büyüklük. Biliyorsunuz, son yıllarda Anadolu’da dev gruplar, şirketler ortaya çıktı. Onlar, reklam ve pazarlamada belli büyüklüğe ulaştılar. Adaletsizlik yaratmamak için şirketleri çalışan sayıları itibariyle sınırladık. Bu nedenle de çalışan sayısı 25 ile 250 arasında değişenleri kabul edeceğiz.
-Tabi başvuran şirketlerde bunların dışında “doğal” bazı kriterler de aranacak. “Benim bir markam var” diye bu yarışmaya katılmak mümkün değil.katılsanız bile ön jüri tarafından eleneceğiniz kesin. O nedenle şirketlerde marka ve patent tescili, bir pazarlama stratejisi, yazılı marka yaklaşımı gibi özellikler de arıyoruz.

Katılmak İsteyenler Ne Yapmalı?

Bunun için özel olarak bir site hazırladık. www.anadolumarkalari.com adlı site yarışmanın merkezi olacak. Şirketler, bu siteye girip, koşulları okuyabilir ve formu doldurup başvurularını yapabilirler. Ayrıca, Capital ve Ekonomist dergilerine e-mail ya da faks ile ulaşabilirler. [email protected] .tr ve [email protected] adreslerine e - mail atabilir, 212 410 32 27 nolu faksı kullanabilirler.

Süreç Nasıl İşleyecek, Ödül Nedir?
Yarışma Finansbank, Capital ve Ekonomist’in işbirliği ile nisan ayında başladı. 29 Haziran 2007 tarihine kadar başvurular devam edecek. Başvurular sona erdikten sonra ön jüri değerlendirmesini yapacak. Büyük Jüri için dosya hazırlayacak. Ardından başvurular, marka öykü ve stratejileriyle birlikte Büyük Jüri’nin değerlendirmesine sunulacak.

Değerlendirme kategoride yapılacak. Hizmet, Tarım, Ticaret ve İmalat. Her kategorinin bir birincisi seçilecek. Birincilere, plaketin yanı sıra, ücretsiz marka danışmanlığı, Capital ile Ekonomist dergilerinde ücretsiz ilan desteği sunulacak. Ayrıca, öyküleri kitaplaştırılacak.

Kobi’lere Ne Katabilir?

Yarışmalar, doğru tanımlandığı, seçim kriterleri ile seçenlerin dürüst olduğu durumlarda çok önemli işlevler üstlenirler. O nedenle “Anadolu Markaları” yarışmasına katılacaklar hiç düşünmesinler. Türkiye’nin en dürüst ve en anlamlı organizasyonlarından birine katılıyorlar.

Katılmak onlara ne sağlar? Önemli bir soru. “Ben kendi kendime yatırım yapar, markamı yaratırım” diyenler olabilir. Ancak, unutmamak gerek. Oracle, Ebay, America Online gibi çok sayıda şirket de bu tür yarışmalara katılmış, oradan aldıkları güçle yollarına devam etmişler.

Bu yarışma onlara, bilinirlik, kendilerini ortaya koyma ve stratejilerini test etme olanağı sunacaktır. Belki de öne çıkanlar, kredi bulma, ortak edinme ya da risk sermayesi açısından yeni olanaklarla karşılaşacaklardır.

hedAnadolu Markaları Yarışması’nda 2006 yılında dereceye girenler

Ticaret
1. Teknolojix
2. Uzuner Ticaret
3. Bilge Promosyon

İmalat
1.  Hipokrat AŞ
2. Esmen Kolonya
3. Çeliker Gıda

 

Tarım
1. Meysan Meyve
2. Yüksel Tohumculuk

Hizmet
1. OSTİM yönetimi

 Yeni Marka Girişim Özel Ödülü
Özçay
 

 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz