Reklam dünyası Cannes'da buluştu

Bu yıl 59’uncusu düzenlenen “Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali” görkemli bir ödül töreniyle sona erdi.

1.08.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Reklam dünyası Cannes'da buluştu
Dünyanın dört bir yanından 90 ülkeden 10 binin üzerinde reklamcı, tasarımcı ve pazarlamacıyı buluşturan festivalde, ‘reklam ve tanıtım oscarları’ da sahiplerini buldu. Türkiye’de Doğan Burda Dergi Grubu’nun temsilcisi olduğu festivalde, bir hafta boyunca 50’den fazla seminer, 20’den fazla atölye çalışması ve 30 yaş altı gençlere yönelik ‘master class’ gibi etkinlikler düzenlendi. “Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali”nin en heyecanlıları ise Young Lions (Genç Aslanlar) kategorisinde yarışan genç reklamcılardı. Doğan Burda’nın Türkiye temsilciliğinde ve Akmerkez’in sponsorluğunda yapılan “Genç Aslanlar” Türkiye elemelerinin ardından 8 genç reklamcı Cannes’da yarışma hakkı kazanmıştı. Genç reklamcılar sektörün önde gelen isimleriyle bir araya gelme imkanı buldu.

DÜNYACA ÜNLÜ KONUŞMACILAR
Bu yılki festivale dünyanın en iyi reklam ajanslarının başkanlarının ve üst düzey yöneticilerinin yanı sıra eski ABD Başkanı Bill Clinton, yazar Alain De Botton, Twitter CEO’su Dick Castolo, Coca-Cola Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Joseph Tripodi, Facebook’un marka direktörü Paul Adams gibi önemli isimler de konuşmacı olarak katıldı. Seminerlerde; yeni medya düzeninde mobil, markalı içerik ve eğlence gibi unsurların altı çizildi.

REKOR KATILIM
Festivalin yarışma kategorilerine gönderilen çalışmalarda da rekor kırıldı. Dünyanın dört bir yanından tam 34 bin 301 adet çalışma Cannes’da yarıştı. İlk sırada “basın” kategorisi yer alırken onu “açıkhava” izledi. Türk reklam sektörünü temsil eden ajanslar ise toplam 4 ödül kazanmayı başardı. Bu ödüllerin üçünü DDB&Co, birini Mindshare aldı.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz