TechPeople

KURTTEPELİ: “İNTERNET PAZARI BÜYÜYOR”    Emre Kurttepeli, Türkiye’nin ilk Türkçe “portal”i olan Mynet’in yaratıcısı. 1996 yılında İzi Adato ile birlikte kurduğu Fornet'i, Koç.net'e sattı...

1.06.2004 03:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
KURTTEPELİ: “İNTERNET PAZARI BÜYÜYOR”  
 
Emre Kurttepeli, Türkiye’nin ilk Türkçe “portal”i olan Mynet’in yaratıcısı. 1996 yılında İzi Adato ile birlikte kurduğu Fornet'i, Koç.net'e sattıktan sonra, 1999 yılında kurduğu Mynet bugün dünya devleriyle rekabet ediyor. Kuruluşunun 5. yılında Mynet Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kurttepeli, Türkiye’de internetin gelişimini ve sektörün geleceğini değerlendirdi:  
 
PAZAR STABİL HALE GELDİ  
 
Son yıllarda internet sektöründe yaşanan konsolidasyon sonucunda çıkan tabloda ancak büyük ve başarılı firmalar ayakta kalabildi. Sektör daha sağlam ve istikrarlı hale geldi. Türkiye’nin çok kısa süre içinde gelişmiş ülkelerdeki yüzde 60’lara varan internet penetrasyonunu yakalayacak. Bu nedenle sektörün önünün çok açık olduğu düşüncesindeyim.  
 
İNTERNET KULLANIMI ARTIYOR  
 
Birkaç yıldır yaşanan ekonomik durağanlık sebebiyle büyüme hızı yavaşlayan internet sektörü, 2004 başından itibaren tekrar hızla büyümeye başladı. Türkiye'de internet kullanıcı sayısı 7 milyona yaklaşıyor. Yılbaşından itibaren hızlı internet-ADSL'in devreye alınması ile internet kullanım süreleri de artmaya başladı. 1 yıl içinde, Türkiye'de 1 milyon adet ADSL kullanıcısı olacağı öngörülüyor. Son dönemde özel ve kamu kuruluşlarında da internete talep patlaması yaşanıyor.  
 
REKLAMVERENİN İLGİSİ BÜYÜK  
 
E-mail, artık standart komünikasyon aracı haline geldi. Voip lisansların verilmesiyle, kısa süre içinde çok daha ucuz olarak internet üzerinden ses de taşınmaya başlanacak. Böylece kurumsal alanda internet kullanımı daha da yaygınlaşacak. Bu duruma paralel olarak internet reklam pazarı da yüzde 30'un üzerinde büyüdü.  
 
DEUTSCHE TELEKOM  
 
ATEŞ GÖNEN’E GÜVENİYOR  
 
Deutsche Telekom’un dört bölümünden biri olan T-Systems, dünya çapında 42 bin çalışanıyla Avrupa’nın lider bilişim teknolojileri ve telekomünikasyon sağlayıcıları arasında. Dünya çapında 20’den fazla ülkede faaliyet gösteren T-Systems’i Türkiye’de ise Ateş Gönen liderliğindeki ekip temsil ediyor.  
 
Yaklaşık 20 yıldır BT sektöründe görev yapan Gönen, sektörün en kıdemli profesyonellerinden. O zamanki adı Digital olan Compaq şirketinde 9 yıl görev yaptıktan sonra Deutche Telekom’un teklifiyle T-System’ın Türkiye ofisini kurdu. Gerçekleştirdiği başarılı projelerle Deutche Telekom’un takdirini topladı. Son olarak T-Systems’ın Vestel ile gerçekleştirdiği “outsourcing” projesiyle dikkat çekti. T-Systems, önümüzdeki dönemde telekom projeleriyle gündeme gelecek. Yakın gelecekte network ve telekomünikasyon hizmetleri genişleteceklerini söyleyen Gönen, “Telekomda Türkiye’nin önü açık” diye konuşuyor.  
 
SONY ERICSSON TÜRKİYE’DE DE KARLI  
 
Sony Ericsson, dünyada son 3 çeyreği karlılığını artırarak kapattı. Satışları sadece 2004’ün ilk çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 63 arttı ve 8.8 milyon adete yükseldi. Bu olumlu rüzgar, Türkiye’ye de yansıdı. Sony Ericsson Türkiye de, bu dönemi karla kapattı. Türkiye Genel Müdürü Ali Kesan, yaşanan olumlu tabloda, yeni ürünlerin ve organizasyon verimliliğinin yanı sıra, pazardaki büyümenin de etkili olduğunu söylüyor. Kesan şöyle diyor:  
“Sony Ericsson, karlılığını artırdığı dönemde pazarda en yeni ve gelişmiş ürün portföyüne sahip marka olarak yer aldı. 2003’ün ikinci yarısında pazara sunulan ve büyük başarılara imza atan T610 ve P900 ürünlerine, 2004 başlarında 5 yeni ürün daha eklendi. Türkiye’de maalesef birçok farklı markanın 3-4 yıldır pazarda olan, artık Avrupa’da piyasada bile bulunmayan, ucuz ve çok az özellikleri olan ürünler ağırlıklı olarak satılıyor. Oysa Türkiye artık cep telefonları ile birçok farklı işin yapılabildiği, içerik ve uygulamaların oldukça geliştiği pazarlardan biri olmuş durumda. Artık renkli ekran, kamera ve hızlı veri iletişimi hemen hemen tüm ürünlerde standart haline gelmeye başladı. Bu nedenle, Sony Ericsson olarak  kullanıcıları çok daha uzun süre kullanabilecekleri, gelişmiş, kaliteli ürünlerle tanıştırmayı hedefliyoruz”.  
 
ONURAL IEEE BAŞKANLIĞINA ADAY  
 
Bilkent Üniversitesi Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Levent Onural, 2006 yılı Dünya Elektrik ve Elektronik Mühendisleri Enstitüsü IEEE’nin başkanlığına aday gösterildi.  
 
1884’te kurulan ve bugünkü adını 1963’te alan IEEE’nin 120 yıllık tarihinde Alexander G. Bell, Thomas Edison, Guglielmo Marconi gibi ünlü isimler bulunuyor. Prof. Dr. Levent Onural, 120 yıllık IEEE tarihinde, başkanlığa aday gösterilenler arasında Kuzey Amerika dışında yaşayan ilk kişi olacak.  
 
Prof. Dr. Onuralp, 2004 sonbaharında üç resmi aday arasında geçecek seçimlerde, tüm dünyadaki 270 bin üyeden yeterli oyu alarak seçileceğine inanıyor. TÜBİTAK ödüllü Onuralp, dijital görüntüleme teknolojileri konusunda uzman ve bu alanda pek çok patent sahibi.  
 
KODAK’TA İKİ YENİ İSİM  
 
Kodak Türkiye’nin üst düzey kadrosunda iki yeni atama gerçekleştirildi. 1999’dan bu yana Kodak Gelişmekte Olan Pazarlar Bilgi Sistemleri Koordinatörlüğü görevini sürdüren Haluk Tanca, mevcut görevinin yanı sıra Kodak Türkiye Operasyon Müdürü oldu. Zincir Mağazalar Satış Müdürlüğü pozisyonuna ise Mustafa Kemal Işık getirildi. İş hayatına, 1987 yılında DHL'de kurye olarak başlayan Işık, daha sonra sırasıyla Karma’da müşteri temsilcisi, Kodak Türkiye’de satış temsilcisi, Pepsi Cola'da bölge satış müdürü ve DHL Türkiye'de stratejik müşteriler departman müdürü olarak çalıştı. 1996’da sistem analisti olarak Kodak Türkiye bünyesine katılan Haluk Tanca ise iş yaşamına, 1985 yılında Cankurtaran Holding’de programcı olarak başladı. Kodak Türkiye’de  ise bugüne kadar bilgi işlem müdürü, gelişmekte olan pazarlardan sorumlu bilgi işlem koordinatörlüğü görevlerinde bulundu.  
 
 
 
 
 
 
 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz