Üç Dev Şirketin Anadolu Turu

E-kolay, Microsoft ve Hewlett Packard… Bu üç dev teknoloji şirketi, Capital’in sponsorluğunda büyük Anadolu turuna çıkıyor. “Türkiye Gelişim Turu” adıl verine bu projeyle, 7 ilde toplantılar düzenl...

1.02.2003 02:00:000
Paylaş Tweet Paylaş

E-kolay, Microsoft ve Hewlett Packard… Bu üç dev teknoloji şirketi, Capital’in sponsorluğunda büyük Anadolu turuna çıkıyor. “Türkiye Gelişim Turu” adıl verine bu projeyle, 7 ilde toplantılar düzenlenecek, tam 5 bin şirketin yönetici ve sahipleriyle bir araya gelinecek. Hedef ise teknolojideki en son yenilikleri anlatıp, şirketlere özel çözüm önerilerini paylaşmak…

Türkiye’de teknolojinin gelişimine farklı alanlarda yön veren 3 şirket, Capital dergisinin sponsorluğunda “Türkiye Gelişim Turu”na çıkyor. E-kolay, Microsoft ve Hewlett Packard (HP) tarafından organize edilen turun ilk durağı ise 23 Ocak 2003’de Bursa oldu. Bu ili, özellikle KOBİ ağırlıklı yapıya sahip diğer “Anadolu kaplanları” izleyecek.

Bursa’dan sonra Gebze, İzmir, Gaziantep, Adana, Kayseri ve Antalya sırada var. “Türkiye Gelişim Turu” projesi kapsamında bu illerdeki sanayi ve ticaret şirketlerine teknolojideki en son uygulamalar götürülmesi amaçlanıyor. Şirket yöneticileri ve uzmanlar, son teknolojiyi anlatıp, Anadolu’daki şirketlere özel çözümleri de sunacaklar.

Doğan Online CEO’su Tamer Özmen, Microsoft Türkiye Genel Müdürü Haluk Maga, HP Genel Müdürü Şahin Tulga ve GİYAD Başkanı Hayati Kaya, düzenlenen toplantılarda turun ana temasını oluşturan “verimlilik, üretkenlik ve internet ile rekabetçi ortamda farklılaşma” konularına anlatacaklar.

Hedef 5 bin şirket

Doğan Online CEO’su Tamer Özmen, “Türkiye’de internetin yaygınlaşmasını sağlayacak eğitim programımızı, önce Teknoloji Üssü projesiyle başlattık. Türkiye genelinde 17 ilde, 22 üniversiteyi dolaştık. Bu gençlere yazılım, donanım ve internet alanındaki en son teknolojileri anlattık. Sıra şirketlerde” diyerek hedefini ortaya koyuyor. Özmen’e göre, bu proje, her ölçekten sanayi ve ticaret şirketine uygun teknolojiyi anlatmayı hedefliyor. Tamer Özmen’in bu konudaki değerlendirmeleri şöyle:

“Bu toplantılara 3 bine yakın orta ve büyük ölçekli firmanın sahip ve yöneticilerinin katılacağını tahmin ediyoruz. Hedefimiz, bu girişimcilere, gelişen teknolojik rekabet sürecinde yer almaları ve ayakta kalabilmeleri için teknolojik  farklılığın ve üstünlüğün gerekliliğini anlatmak olacak. Sadece bu proje için değil, her zaman ihtiyaçlarına çözüm bulabilmek için onların yanında olacağımızı belirtmek istiyoruz.

Türkiye’nin en iyi ISP şirketlerinden biri olarak,  kurduğumuz sağlam alt yapımız ile yüzlerce şirkete erişim, barındırma ve yönetilen hizmetleri veriyoruz. Bundan sonraki hedefimiz de, Anadolu’daki irili ufaklı tüm sanayi şirketlerinin iş yapış süreçlerini internete taşımak olacak“.

İki dev projeden ne bekliyor?

Ekolay’ın yanı sıra, projeye katılan Microsoft ve HP’nin de projeden önemli beklentileri var. Microsoft Türkiye Genel Müdürü Haluk Maga, ilk hedeflerinin Türkiye’nin teknolojide yüksek rekabet gücü yakalamasına katkıda bulunmak olduğunu söylüyor. Maga, “Bu gücü yakalamak için, şirketlere teknoloji desteği vermeyi amaçlıyoruz. Zamanı verimli kullanmanın önemi ve bu şekilde verimliliğin nasıl artırılabileceğini ortaya koyacağız” diyor.

HP Genel Müdürü Şahin Tulga ise “Türkiye Gelişim Turu projesiyle Anadolu’daki küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerin tamamını hedefliyoruz. Bu kez onların ayağına gideceğiz. Hedefimiz, onları üretkenlik ve rekabet gücünü artırma konusunda bilinçlendirmek” diye konuşuyor.
 
“SADECE KOBİ’LERİ DEĞİL, BÜTÜN ŞİRKETLERİ HEDEFLİYORUZ”

Tamer Özmen/Doğan Onlıne Genel Müdürü

Bu projeyi anlatır mısınız? Neyi hedefliyorsunuz?

Hedef, Anadolu’da endüstri ve sanayici ağırlıklı şehirlerde iş sahipleri ve karar vericilerle bir araya gelmek. Bu toplantılarda, dünyadan “benchmark”lar vererek, diğer ülkelerde, aynı şekildeki şirketlerin teknolojiyi kullanarak gelir kaynaklarını nasıl artırdıklarını anlatmak.
Ardından Türkiye’de sunulan “Leased line”, “VPN” gibi teknolojileri anlatıp, hangi şirkete, hangi ürünün daha uygun olduğunu anlatmak istiyoruz. Böylece, belki de şu ana kadar duymadıkları uygun hizmet ve fiyatları ayaklarına götürmüş olacağız.

Türkiye'de KOBİ'lerin gücü hakkında bir çalışma yaptınız mı? Bu konuda ne gibi saptamalar var?

Burada amacımız sadece KOBİler değil. Bütün küçük, orta ve büyük ölçekli şirketleri hedefliyoruz. KOBİ’ler konusunda yaptığımız çalışmada, 5 bin şirketten yüzde 70’inin şeb sayfasının olduğunu saptadık.  Bu araştırmada, Anadolu’daki bir çok şirketlere dial-up’la braodband arasındaki avantajları daha iyi anlatmamız gerektiğini anladık.

KOBİ'lere özel çözüm ve projeleriniz var mı?

Ekolay olarak KOBİ tipindeki şirketlere yönelik üç hizmetimiz var. Birincisi, internet bağlantısı. Burada “leased line”, “uydu”, VPN, VPDN, “frame relay” gibi her şirketin talebine göre değişen hizmetler var.

Ayrıca, “barındırma” konsepti kapsamında “web hosting”, “Co-location” ve “Application hosting” gibi hizmetler de sunuyoruz. Bunların yanı sıra, son dönemin gözde uygulaması “Paylaşılan hizmetler” (Managed services” hizmeti de var.

Bizi diğer şirketlerden ayıran tek fark, her müşteriye buradan bir teknik elemanın görevlendirilmesidir. Sorun çıktığı zaman bu çalışan doğrudan devreye girer. Bir de 24x7 çok teşekküllü bir call center bölümümüz var.
 

 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz