Acvit Kozmetik Ceo’su İsmail Çetin, “Gözde pazaryerlerinin ticarete katkısı var ancak olumsuz etkileri de var” diye konuştu.
Acvit Kozmetik Ceo’su İsmail Çetin, “Gözde pazaryerlerinin ticarete katkısı olduğu gibi fazlasıyla olumsuz etkileri de var. Dijital tekel bir piyasa oluşturuyor ancak üretilen ve marka haline getirilen bir ürünü firma istediği gibi satamıyor. Düşünün bir kozmetik firması milyon dolarlar harcayarak bir marka oluşturuyor, pazardan pay almak için mücadele veriyor ama diğer taraftan dijital ortamı çok iyi bilen bir kişi yatırım yapmadan, emek vermeden bu pazarlar sayesinde yüksek cirolar elde etmeye başlıyor. Kozmetik piyasasındaki kirliliğin sebeplerinin biri de bu gözde pazar yerleri... Piyasa dijital tekele mahkûm ediliyor. Bu konularda devletin bir an önce önlem alması şart” dedi.
Parayla para kazanmaya son verilmesi gerekir
İsmail Çetin, ekonominin düzelmesi için kişi başına düşen milli gelirin reel olarak artırılması gerektiğini belirterek; 'Para ile para kazanmaya son verilmesi gerekir. Parası olan faize, dolara, altına yatırım yapıp yastık altı yaptığı sürece halkı huzursuz ve cari açığı devamlı büyüyen bir ülke olmaktan öteye gidemeyiz. Parası olanı, üretime yönlendirip, istihdamı arttırarak piyasayı canlandırmamız lazım. Düşünün en yüksek Kurumlar Vergisi ödeyenler listesinde Almanya’da ilk 5’te üreten firmalar yer alırken bizim ülkemizde ilk 5’te bankalar yer alıyor' diye konuştu.
Hammadde fiyatlarında en ufak bir düşüş olmadığını belirten İsmail Çetin; 'Maliyetler düşük olsa raflardaki ürünlerin de fiyatı düşük olacak ve enflasyon da düşecek. Piyasadaki enflasyon talep değil, maliyet enflasyonudur. Ailelerin harcama önceliği değişkenlik gösteriyor. Kozmetik zaruri bir ihtiyaç olmadığı için arka plana itilmiş durumda. Bölgemizdeki gelişmeler de düşünüldüğünde, birçok firmanın kepenk indirmek zorunda kalacağını söyleyebiliriz' dedi.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?