KRİZ VURDU
Avrupa'nın 2012 yılında yaşadığı ekonomik durgunluk dolaylı olarak
etiket sektörünü vurdu. Sektörün doğrudan ihracat miktarı fazla olmasa
da etiketin üzerinde kullanıldığı ürünlere karşı azalan talep, etiket
talebini de olumsuz yönde etkiledi.
Bu nedenle etiket sektöründe 2012
yılında büyüme gözlenmedi. Öte yandan makine parkı yatırımları, sıfır
seviyesine düşmese de dikkat çekici bir biçimde azaldı. Müşteriler fiyat
ve ödeme koşulları konularında, etiket üreticilerini daha fazla
sıkıştırmaya başladı.
TÜKETİM DÜŞÜK
Sektör büyük bir gelişim potansiyeli gösterse de İngiltere ve Orta
Avrupa'da kişi başına 13 metrekare olan etiket tüketimi, Türkiye'de
ancak 3,5 metrekare düzeyinde kalıyor. Standart altı malzeme kullanımı,
aşırı rekabet, kapasite fazlası, niteliksiz eleman ve düşük ihracat
miktarı sektörün en önemli sorunları arasında yer alıyor.
Ayrıca sektör,
yeni çevre düzenlemelerinin getirdiği yükümlülükler için çözüm
bulamamış durumda. Ek olarak sektördeki yoğun rekabet de kapasite
kullanımlarını olumsuz yönde etkiliyor.
DİJİTALE YÖNELECEK
2012 krizinin olumsuz etkilerini henüz aşamayan etiket sektörü 2013'te
büyüme beklemiyor. Ama önümüzdeki 5 yılda dijital baskının açabileceği
yeni alanlar ve yeni ihracat pazarlarıyla gelişmeyi hedefliyor. Sektör
orta vadede dijital teknolojinin ucuzlaması ve yaygınlaşmasını bekliyor.
Etiket Sanayicileri Derneği Başkanı Aydın Okay, "Rekabetten bir nebze
kurtulmanın ve toplam metrekare üretimini artırmanın yolları yeni
uygulamalar ve Türkiye dışı pazarlar bulmaktan geçiyor" diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?