Merkez bankaları tarafından yürütülen, para arzının arttırılması veya azaltılması amacı ile hazine kağıtlarının alınıp satılması işlemleridir.
Açığa Satış
A Tipi Yatırım Fonu
Açık Kredi
Finansal kurumların hesap görme, idari işler ve raporlama işlerinin yapıldığı yerleridir.
Ana gayrimenkulün ayrı ayrı ve başlı başına kullanılmaya elverişli kısmına bağımsız bölüm denir. Kapıcı odası, sığınak gibi ortak yerler bağımsız bölüm olarak kabul edilmemektedir. İstenirse ana yapının her katı bir bağımsız bölüm olarak tapu kütüğüne tescil edilebilir.
Ödeme planı oluşturulurken belirlenen tarihlerde yapılan toplu ödemedir.
TCMB bünyesinde faaliyet gösteren, bankaların birbirleriyle ve TCMB ile TL Depo Alım - Satım İşlemlerini ve sadece TCMB taraf olmak üzere Geç Likidite Penceresi ve Gün İçi Limit İşlemlerini gerçekleştirebildikleri piyasadır.
Bir para biriminin başka bir para birimi karşısındaki değeri belli bir fiyat aralığında dalgalanabilir. Bu fiyat aralığına bant denir.
Yapılan yatırımın, yatırım dönemi boyunca anapara üzerinden elde ettiği faizdir.
Yapılan yatırımdan elde edilen faiz gelirinin vade sonunda tekrar yatırıma dönüştürülmediği durumdaki yıllık getirisidir.
Müşterinin yapacağı işlemlerde pozisyon açabilmek için teminat olarak alınan başlangıç miktarı.
Yatırımcının pozisyon açabilmesi için ödenen minimum özkaynak tutarıdır.
Bayrak formasyonları, trend hareketinin devam edeceği sinyalini veren formasyonlardır. İstikrarlı bir piyasa hareketi içinde yaşanan kısa duraklamaları oluştururlar.
Fiyatlardaki değişimi ifade eden ölçü birimidir.
Bir döviz çiftindeki ilk para birimine baz döviz denir. Örneğin; EUR/USD paritesinde baz döviz Euro’dur.
İşlem fiyatındaki en son hanedir. Çoğu döviz çiftinde bu puan 1/10000’dir. Bu oranın en çok bilinen istisnası baz puanı 1/1000 olan USD/JPY paritesidir.
Baz puanlar arasındaki değişimden kar elde etmek amaçlı işlem yapmaktır.
Tezgah çalışması; bir kuruluşun kendi sektöründen veya dışından başarılı bir kuruluşu referans alarak karşılaştırma yapması ve daha iyi olmaya çabalaması; aynı sektörde çalışan şirketlerin birbirlerinin ürünleri üzerinde yaptığı inceleme, piyasa araştırması, pazarlama taktiklerinin belirlenmesi gibi etkinlikler; bir şirketin rakiplerinin üretimden yönetim şekline kadar tüm yöntemleri detaylı olarak incelemesi ve kendi şirketine adapte etmesi olarak adlandırılır.