1. İş modelinin yerel pazara fazlaca uyarlanmış olup olmadığı kontrol edilmeli.
2. Esnek bir iş modeliyle mi başarılı olunduğu sorgulanıp ona göre strateji oluşturulmalı.
3. Şirketler kendilerine "Gerçekten etkili bir yetkinliğimiz var mı" diye sormalı.
4. Şirketler, kendilerini girmeye çalıştıkları pazardaki yerel oyuncularla karşılaştırılmalı.
5. Bilgi açısından dezavantajlı oldukları için başka bir avantajlarının olup olmadığına bakmalılar.
6. "Değişik senaryolara göre çalışan verimli bir bilgi işletim sistemi var mı" sorusuna yanıt bulunmalı.
7. Sabırlı bir şirket olup olmadığına bakmalı. Bunun için gerekli mali güç kontrol edilmeli.
8. Eğer mali sıkıntılarla globalleşmeye gidiliyorsa bunun büyük sorun yaratacağı düşünülmeli. Mali sıkıntının ortaklarla da sorun yaracağı unutulmamalı. Bu yüzden mali istikrara öncelik verilmeli.
Globalleşmek birçok mücadeleyi de beraberinde getiriyor. Warwick Business School'dan Doç. Christan Stadler, University of Bath'den Prof Michael Mayer ve Innsbruck University School of Management'ten Doç. Julia Hautz'un 20 binden fazla halka açık şirket üzerinde yaptığı "Küreselleşmenin Önündeki Zorluklar ve Engeller" araştırması da bunu ortaya koyuyor. Michael Mayer, araştırmadan çıkan bulguları Capital'in Ağustos sayısında Aslı Sözbilir'e anlattı.
İşte Mayer'den küreselleşmek için 7 ipucu: