AYÇE TARCAN AKSAKAL / CAPITAL DERGİSİ
1- Finans ve pazarlama bilgisi olmadığı için CEO ile aynı dili konuşmayan İK'cılar ihtiyaçları karşılayamaz konuma geldi
2- Daha proaktif olması hedeflenen İK departmanları 'İK iş ortağı', 'yetenek yönetemi' ve 'çalışan yönetimi' gibi birimlere ayrılıyor
3- Geleneksel görevler arasında olan ücret yönetimi ve bordro gibi işlerle uğraşmak artık geri planda kalıyor
4- Birçok CEO, İK liderinden memnun değil. Bu nedenle departmanı 'yönetim' ve 'liderlik' olarak ikiye bölüyor
5- 'İK yönetim' bölümü CFO'nun altında konumlanıyor ve bordrolama, tazminat ve özlük işleriyle uğraşıyor.
6- 'İK liderlik ve organizasyon' ise doğrudan CEO'ya bağlı çalışıyor ve çalışanların yetenek ve yetkinliklerini geliştirmeye odaklanıyor
7- 'İK stratejik iş ortağı' adlı yeni yöneticiler ise satış, üretim, pazarlama gibi farklı departmanlarda çalışıp işin içine dahil oluyor.
8- İhtiyaç duyulan profilde İK direktörleri yetiştirebilmek için rotasyon önem kazandı