Beyaz et
Sektördeki kârlılıklar mevsimsel koşullar, satış ağı, ölçek gibi birçok faktöre bağlı. Kârlılığı korumak için üretimdeki kapasite kullanım oranı yüzde 75'in altına düşmemeli.
Faktoring
Yaygın şube ağı, KOBİ segmentindeki firmalara ulaşma kabiliyeti, henüz faktoring yapmamış müşterileri portföyüne alma oranı, sürekli müşteri kazanımı ve yeterli öz kaynak.
Hazır Giyim
Ciro-kira dengesi kritik. Bu oran, kitle markalarında (mass market) yüzde 8-10 olmalı. Orta ve üst segmentte yüzde 14’e kadar tolere ediliyor. Lükste ise yüzde 18-20’lerde olabilir.
Konut
Metrekare büyüklüğünde net - brüt farkı kritik. Bu fark yüzde 15-25 ise kârlılıkta sıkıntı olmuyor. Yüzde 40-50’lerde ise satış çok güçleşiyor. Fayda/maliyet oranı da yüzde 15’ten büyük olmalı.
Kuruyemiş
Sağlıklı kârlılık için dağıtım kanalında zincir marketlerin oranı yüzde 20-25’i geçmemeli. İhracatın payı en az yüzde 20 olmalı. Aylık ciroda en az 100 milyon TL yakalanmalı.
Lojistik
Sektördeki şirketlerin sağlıklı bir kârlılığa ulaşması için, vergi öncesi kârlılığın yüzde 10, genel yönetim giderlerinin ciroya oranının ise yüzde 5 civarında olması gerekiyor.
Organize Perakende
Kira tutarı cironun yüzde 3'ünü geçmemeli veya 1 aylık mağaza kirası, 1 günlük ciroyu aşmamalı. Metrekareye düşen müşteri sayısı 50'nin üzerinde olmalı.
Otomotiv
Ana formül, "satış fiyatı-maliyet=kâr". Kârlılığı korumanın veya artırmanın yolu ise maliyetleri azaltmaktan geçiyor.
Sigorta
Banka dağıtım kanalı yoksa en az 500 milyon TL prim üretimi ve 500 aktif acente olmalı. Kâr sıkıntısı olan oto sigortalarının toplam prim üretimindeki payı ise yüzde 50’nin altında kalmalı.
Sivil Havacılık
Uçaklarda doluluk oranı kritik. Dar gövde uçaklarda yüzde 50, geniş gövde uçaklarda yüzde 60’larda doluluk oranı şart. Ayrıca uçuş hatlarında efektif ve derin bir network ağı gerekli.
Özel Hastane
120-140 yataklı bir hastanenin operasyonel kâra geçmesi için gereken aylık ciro yaklaşık 3 milyon TL. Yatak sayısı 100'ün altına indiğinde ise kârlılık sıkıntıya giriyor.