Sigortayeri Genel Müdürü Ali Gülcan, yılı sonu için belirlenen hedefleri ilk 10 ayda yakaladıklarını belirterek, kısa vadede 100 iş ortağına ulaşmayı planladıklarını açıkladı.
Sigortayeri Genel Müdürü Ali Gülcan, sektörde 2024 yılı sonunda enflasyonun üzerinde bir büyüme beklendiğini kaydetti. Gülcan, "Sektördeki büyüme özellikle otomotiv dışı ve sağlık alanında gerçekleşiyor, Bu anlamda sağlıktaki büyümeyi önemli görüyoruz" dedi. Şirketin hedefleri ve sektördeki gelişmeler hakkında bilgi veren Gülcan'ın açıklamaları şöyle...
Şirketinizi ilk günden bugüne nasıl bir noktaya taşıdınız? Özellikle hangi alanlarda daha aktif çalışıyorsunuz?
Aktif Bank ekosisteminin insurtech markası Sigortayeri, Türk sigorta sektöründe çoklu dağıtım kanalı ile çalışan tek Sigorta ve Reasürans Brokeri olma özelliği taşıyarak 2013 yılında faaliyete geçti.
Hem perakende hem de kurumsal alanda hizmet veren Sigortayeri olarak kurulduğumuz günden bu yana; teknolojik altyapımız, 360 derece iletişim kanallarımız ve yenilikçi yaklaşımımızla online, mobil ve çağrı merkezi satış kanallarımızla geniş kitlelere ulaşmaya devam ediyoruz.
Amiral gemimiz olarak konumlandırdığımız internet sitemiz Sigortayeri.com’un ziyaretçi ve işlem sayıları her geçen gün yükseliyor. Kampanyalarımız severek takip edilip, satın alma yolculuğunda tercih unsuru oluyor.
20 yıllık tecrübemizle toplamda 3 milyon üzeri müşteri, 4,5 milyon poliçe, 50’ye yakın iş ortağı ile Türkiye’nin en geniş dağıtım ağına sahip broker şirketiyiz. Şu anda sözleşme sürecinde olduklarımız, bu süreci tamamladıklarımız ve entegrasyon süreci devam eden iş ortaklarımız da mevcut. Kısa vadede ise hedefimiz 100 iş ortağına ulaşmak. Buna ek olarak 30’un üzerinde sigorta şirketiyle çalışıyoruz.
2024 yılı için nasıl bir büyüme planınız var? Daha çok hangi branşlarda büyümek istiyorsunuz?
Yılın geri kalanı ile ilgili bir projeksiyon yaptığımızda, enflasyon ve yüksek faiz ortamında; sigorta şirketleri açısından kârlı bir dönem olabileceğini tahmin ediyoruz. Şu anki duruma baktığımızda sektörümüzün büyüdüğünü görüyor ve 2024 yılı sonunda da enflasyonun üzerinde bir büyüme bekliyoruz. Ekonomi politikaları öngörülebilir olduğu sürece sektör açısından da öngörülebilir bir döneme girdiğimizi söyleyebilirim.
Sigortayeri olarak hayat, BES, oto vb. gibi bütün branşlarda varlık gösteriyoruz, bunlara ek olarak sağlık tarafında büyüme hedeflerimize paralel adımlar da atıyoruz. Yılın geri kalanında buna dair projelerimiz olacağını söyleyebilirim. Ayrıca yıl sonu için belirlediğimiz hedeflerimize, ne mutlu bize ki yalnızca ilk 10 ayda ulaşacağımızı öngörüyoruz.
Önceliğimiz müşterilerimizin bağlılığını ve sadakatini sağlamak, yeni müşteri kazanımı çalışmalarımız bir yandan devam ederken; mevcut müşterilerin sadakati ve verimliliği üzerine de çalışmalar yapıyoruz. Burada özellikle oto branşında özelleştirme fonksiyonlarımız, müşterilerin sigorta primlerini kendilerinin düzenleyebilmesine de olanak tanıyor. Bu anlamda müşterilerimize sunduğumuz market çeki, benzin çeki gibi faydalar da tercih edilme sebebimiz oluyor.
Gelecek dönemde şirketinizi hangi noktaya taşımak, Türkiye için nasıl bir değer yaratmak istiyorsunuz? Orta ve uzun vadeli hedeflerinizi paylaşır mısınız?
Sektördeki büyüme özellikle otomotiv dışı ve sağlık alanında gerçekleşiyor, bu anlamda sağlıktaki büyümeyi önemli görüyoruz. Diğer yandan DASK tarafında yapılan iyileştirmeler, hasarların iyileşmesi gibi gelişmeler; sigortalılık açısından önem taşıyor. Özellikle inovatif sigortaya yeni müşteriler kazandıracak mevzuat değişikliklerinin sektörümüz adına önemli faydalar yaratacağına inanıyoruz. Tüketicilerin ihtiyaçlarına yanıt verebilecek hap ürünler oluşturabilmemiz ve bunları yaygın kanallardan onlara ulaştırabilmemiz için mevzuat değişiklikleri kıymetli olacaktır.
Projeler tarafında da yine müşterilerin hayatını kolaylaştıracak ve onları daha iyi anlamamızı sağlayacak akıllı hasar profillemesi, sigorta cüzdanı, müşteri sadakat programları gibi projelerimizi de yakın dönemde hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Müşterilerimize fayda sunan kampanyalarımıza devam edeceğiz, dikkat çekecek ve ses getirecek kampanyalar üzerinde çalışıyoruz.
Sigortada pandemi sonrası müşteri şirketlerin ihtiyaçları nasıl değişiyor? Size gelen taleplerde son dönemde nasıl bir değişim görüyorsunuz? Son dönemde öne çıkan trendler neler?
Pandemi ile birlikte bütün sektörlerde olduğu gibi sigorta sektöründe de dijitalleşme ivmelendi. Acentelerden brokerlara ve sigorta şirketlerine kadar dijitalleşmenin ayak izlerini gördük. Tabii sigortada dijitalleşme deyince, ilk aklımıza gelen ve ilk baktığımız rasyo da dijitalden yapılan sigorta satışları oluyor. Bu anlamda ülkemizin önemli bir gelişim alanı olduğunu görüyoruz, bunun doğruluğunu bu alana giren oyuncu sayısının sıklığından ve çokluğundan da anlayabiliriz. Dijital sigortanın satışı, bu alandaki oyuncuların çokluğu, adımların büyüklüğü pazarın önünü açacaktır diye düşünüyoruz.
Biz de Sigortayeri olarak kurulduğumuz ilk günden bu yana teknolojik altyapımızla inovatif bir şirketiz. Biz kendimizi broker lisansına sahip bir teknoloji şirketi olarak adlandırıyoruz. Buradaki temel amacımız müşterilerin hayatını kolaylaştırmak, sigortayeri.com üzerinden müşterilerimize anında yerinde, istedikleri ürüne istedikleri şartlarda erişebilme imkânı sunuyoruz. Mobil penetrasyonumuz çok yüksek, müşterilerimizin yüzde 90’ı mobilden geliyor. Bu da aslında sigortayla müşteriyi her an her yerde buluşturma misyonumuzun doğruluğunu kanıtlıyor. Buna göre iş modellerimizi kurguluyor, ürün geliştirme projelerimizi hayata geçiyoruz.
Bu yeni ihtiyaçlara/trendlere uyum sağlamak adına neler yapıyorsunuz?
Tüm bu süreçlerde pazarlama, yazılım, memnuniyet ve operasyon ekiplerimiz var gücüyle çalışıyor. Bu da internet sitemiz Sigortayeri.com’un ziyaretçi sayılarında artışlar görmemizi sağlıyor. Bu alandaki adımlarımız dönüşüm oranlarımıza yansıyor ve sunduğumuz akaryakıt, market çeki gibi kampanyalarımız müşteriler için tercih edilme sebebimiz oluyor.
Bugün geldiğimiz noktada satış yapmak kadar satış sonrası verdiğiniz hizmetler de değer taşıyor. Buna dair ilginç bir istatistik var, örneğin müşterilerin yüzde 60’ından fazlası sorunlarının çözülemeyeceğini bilerek çağrı merkezlerini arıyormuş. Bunun yanında şunu da sıklıkla görüyoruz ki, standart çözümler çoğu zaman müşterilerimizin ihtiyaçlarını gidermiyor, sorunlarını çözmüyor. Bu kapsamda biz önceliğimizi hep müşteri memnuniyetine ve çözüm odaklılığa veriyoruz, bunun için haftada bir toplanan çözüm komitemiz var. Bunun yanında biz her aşamada müşterilerimizi daha kolay anlamanın peşindeyiz, örneğin Sigortayeri Çağrı Merkezi’ni 2 defa aramış müşterimizi, uzman kadrolarımızla arayıp sorunu anlamaya çalışıyoruz. Çünkü biliyoruz ki, müşterinin sorunun tek seferde çözmemiz gerekiyor. Bu yaklaşımla hareket ederek; uzman kadrolarımızla sorunu anlamak ve anlamaktan öte bunu bütün süreçlerimize, birimlerimizin iş yapma tarzlarına yansıtmaya çabalıyoruz.
Rekabette her geçen gün yükselme trendi içerisinde olduğumuzu, müşterilerimizden ulaşan teşekkür ve tavsiye geri bildirimlerinden anlayabiliyoruz, bu da bizi mutlu ediyor. Bu noktada müşteri odaklı yaklaşımımızın ve tekrar kampanyalarımızın artarak devam edeceğini belirtebilirim.
Satış kanalı olarak özellikle hangi kanallara odaklanıyorsunuz? Kanal tarafında büyüme planınızı aktarabilir misiniz?
Yerinde ve anında sigorta ihtiyacını karşılamak misyonuyla yürüttüğümüz iş ortaklığı modelimizi; geçtiğimiz yıl otomotiv sektörü dikeyinde birçok kurumu ekleyerek genişletmiştik. İlk 6 ayda gelirlerimizi iki katına çıkarırken bu yükselişin önemli bir bölümünün de otomotiv sigortalarından ve kurumsal branşlardan geldiğini söylemeliyiz. Özellikle otomotiv hacmini geçen seneye oranla 4 kat büyüttük. Elektrikli araç kullanımının arttığı bugünlerde elektrikli araç üreticisi ve satışçılarına platformumuz ile çözüm sunuyor, son tüketicinin ihtiyacına yönelik ürünleri; sigorta şirketleriyle birlikte tasarlayarak sunuyoruz. Bu noktada amacımızı artı değer yaratacak bir müşteri yolculuğu tasarlamak. Sadece sigorta şirketleri ile müşteri arasında köprü kuran bir sigorta aracısı değiliz. Sigorta bilincini ülke genelinde artırmak ve hem müşteri hem de iş ortakları tarafında tüm paydaşlarımıza değer sunan bir marka olmak ana misyonumuzu oluşturuyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?