Tüketicinin en zor sınavı: Fiyatlar enflasyonun üzerinde kaldı

Capital’in çeşitli sektör temsilcilerinden topladığı verilere göre 63 kategorinin 47’sinde fiyatlar enflasyonun üzerinde, 16’sındaysa altında kaldı...

30.10.2024 15:47:290
Paylaş Tweet Paylaş
Tüketicinin en zor sınavı: Fiyatlar enflasyonun üzerinde kaldı

Özlem Aydın Ayvacı / Capital Eylül 2024 sayısından

Enflasyon yüksek oranlarda seyrediyor. Enflasyonist ortamda üretmek ve maliyet hesabı yapmak kolay değil. Dolar kurundaki yüksek oranlı artışlar, hammadde temininde üreticileri ciddi biçimde etkiliyor. Ayrıca işçilik giderleri de sürekli artış eğiliminde. 

Capital Dergisi olarak yaptığımız araştırmaya göre; 63 kategorinin 47’sinde fiyatlar enflasyonun üzerinde, 16’sındaysa altında kaldı. Örneğin hızlı tüketim ürünlerinin fiyatı ortalamada yüzde 71 artarken sektörün alt kategorileri olan dondurma, işlenmiş et, domates salçası, gazlı içecekler, bebek maması, sakız ve şekerleme gibi alanlarda artış yüzde 88-94 aralığında değişti. Fiyatlardaki artış hızı, tüketicilerde çeşitli davranış değişikliklerine neden oldu. Bazıları alım sıklığını azalttı bazıları yaşam tarzını değiştirdi.

2023 yılında tüketici enflasyonu (TÜFE) yüzde 64,77 olarak gerçekleşti. NielsenIQ araştırmasına göre 2023 yılında hızlı tüketim ürünleri, Türkiye’de sigara ve alkol hariç toplam ciroda yüzde 81 büyüdü. Bu dönemde hacim büyümesi yüzde 6’da kalırken fiyat artışı ise ortalama yüzde 71 olarak gerçekleşti...

*ARAŞTIRMANIN TAMAMINI BURADAN OKUYABİLİRSİNİZ

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz