Değirmenci bir babanın oğlu olarak çocukluğu un fabrikalarında geçmişti. Lise ve üniversite eğitimini aldığı 70'li yıllarda esen değişim rüzgarları onu farklı bir şey yapmaya itiyordu. Kendisine 39 yıl önce sorduğu bu soruyla harekete geçti, Türkiye'de ambalajlı ekmek pazarını yarattı. Gencer, Uno Unlu Mamüller olarak başladığı fark yaratma yolculuğunda bugün çok farklı bir noktada. Uno artık Doruk Grup olarak holdingleşmiş bir yapı ile 1 milyar TL'yi aşan bir ciroya koşuyor. Geçtiğimiz yıl holdingleşme yönünde ilk adımları atan Gencer, bu değişime neden ihtiyaç duyduklarını, "Grup sadece benim CEO'luğumda yani tek kişi ile yönetilebilir olmaktan çıkmıştı. ikinci neden de önümüze koyduğumuz hedefler" sözleriyle açıklıyor. Holdingleşirken Doruk Grubu'nu oluşturan 14 şirket, Doruk Group Holding çatısı altına girdi. Yönetim kademelerindeki kritik pozisyonlara 25 yönetici atandı. Toplam grup çalışanı 3 bini buldu. Holding olarak Türkiye'ye en uygun buğday tohumunu yetiştirme ve satma işinden başlayarak, mahalledeki tüketiciye doğrudan ekmek pişirip satan bir zincirin tamamını yönettiklerini belirten Gencer, bu zinciri daha iddialı yerlere taşımakta kararlı. "Bugünden itibaren bu
sektörleri Türkiye adına dünya üzerinde en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz. Bu sektörlerin global anlamda liderliğini hedefliyoruz. Belki de dünyada bu değer zincirini tamamen kavramış yegane şirketiz. Bunu her geçen gün hissettirecek, ihracat rakamlarımızı da çığ gibi büyütecek bir konumda olduğumuzu hissediyorum" diyor.
KENDİNE DAHA ÇOK ZAMAN AYIRACAK
Artık şirketlerin yönetimini profesyonel yöneticilere emanet eden Hasip Gencer, bu durumun kendisine oldukça zaman kazandırdığını söylüyor. "Bundan sonra kendime ve hobilerime daha fazla zaman ayıracağım" diye konuşuyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?