MUST’I GELİŞTİRDİ Hakan Senbir’le bundan bir yıl önce Art Grup’tan henüz ayrıldığında görüşmüştük. O zamanlar, “Ne yapacağımı biliyorum ama nasıl yapacağımı bilmiyorum” demiş, geleneksel reklamcılığı kendi içinde sonlandırmak istediğini belirtmişti. Aradan geçen bir yılın ardından Senbir’le yeniden bir araya geldik. Senbir, sonunda aklındakileri nasıl ortaya koyacağını bulmuş. MUST adını taşıyan bir strateji geliştirmiş. Şimdi bu stratejiyi kullanarak markalara danışmanlık veriyor. MUST’ın ne olduğunu şöyle açıklıyor:
4 ADIMDAN OLUŞUYOR
“MUST modeli, 4 adımdan oluşuyor. Önce M harfi, yani market attractiveness-pazarın çekiciliğini buluyoruz. Arkasından U-Unlock growth yani büyümenin önündeki kilidi çözmek geliyor. S Solutions, yani çözüm. Kilidi çözmek için hangi çözümleri seçeceğimizi belirliyoruz. T de ölçmek demek. Anlayış olarak da şunu söylüyor: Strategy is MUST. Yani strateji gereklidir.”
DANIŞMANLIK YAPIYOR Bu modelin eğitimini ilk olarak Yapı Kredi Bankası Kurumsal İletişim Yönetimi’ne veren Senbir, ardından Galatasaray Pazarlama ile çalışmış ve şirketi portföyüne eklemiş. Vatan Bilgisayar için de MUST modeline göre bir strateji yazdığını belirten Senbir, “O strateji şu anda uygulamada. Vatan Notebook lansmanı yapıldı. Şimdi de Collins’in tüm dünyadaki global marka yönetimini aldım. Yani Türkiye, Rusya, Ukrayna başta olmak üzere tüm dünyadaki Collins marka danışmanlığını aldım. Yine MUST modeli ile danışmanlık yapıyorum” diyor.
DİJİTAL REKLAM Senbir, çok önemsediği ve rüyası olan bir iş daha yaptığını belirtiyor ve devam ediyor: “Artık aynı zamanda dijital reklamın içindeyim. Project House ile işbirliği yaptım. Amacımız, Project House’u gelecekte bir markanın temel fikrini koyan bir ajans pozisyonuna getirmek. Dünyada muhtemelen ilk ve tek olan DEEP modeli geliştirdim. Bu model Digital Effectiveness Efficiency Plan-Dijtal Etkinlik ve Verimlilik Planı’nın kısaltılmışı oluyor. Bu modeli 6 ay boyunca 12 kişilik bir ekiple çalışarak oluşturduk. Amacımız ajansın geneline bu modeli yaymak ve müşterilere bu model üzerinden hizmet vermek. Kreatif fikirlerin çıktığı bir ajans konumuna yükselmek istiyoruz. Hedef 2011’in sonunda kesin çizgilerle Türkiye’nin bir numaralı dijital ajansı olmak.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?