2012'nin reklam gündemi

Aytül Özkan, reklamverenlerin geçmiş krizlerden çıkardıkları derslerle artık refleks tepkiler vermediklerini söylüyor.

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
2012'nin reklam gündemi

BEKLENTİLERİ AŞTI

Reklam sektörü 2011'i beklentilerin üzerinde bir büyüme ile kapattı. Sektör yılın ilk yarısında yüzde 24, ikinci yarısında ise yüzde 20'lik bir büyüme yaşadı. Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Aytül Özkan, reklamverenlerin geçmiş krizlerden çıkardıkları derslerle artık refleks tepkiler vermediklerini söylüyor. Bu büyümenin de bunun kanıtı olduğunu dile getiriyor.

EN ÖNEMLİ GELİŞME

2011 yılınında şöyle değerlendiriyor, "Mesleğimiz açısından en önemli gelişmenin yeni RTÜK Yasası'nın ve yönetmeliğinin çıkışı olduğu kanısındayım. Yasa siyasi iletişim, sağlık iletişimi, ürün yerleştirme gibi önemli yenilikler kadar frekans tahsisi, reklam süreleri, sponsorluk konularında önemli düzenlemeler getirdi."

BÜYÜME DÜŞEBİLİR
Peki yeni yıl sektör açısından nasıl geçecek?nHer ne kadar networkler ve uluslararası analistler 2012'ye dair olumlu öngörülerde bulunmasa da Özkan, Türkiye'nin yeni yılı başarıyla atlatacağına inanıyor. "Büyüme oranımız dış piyasalara bağlı olarak bir miktar düşebilir, ancak hiç bir biçimde kriz tablosuyla yüzyüze geleceğimiz kanısında değilim.

2 ÖNEMLİ ÖNCELİK
Dernek kanadında, yeni dönemde iki önemli önceliğimiz olacak. Fikri mülkiyet konusuna ağırlık vereceğiz, bir de sağlık iletişiminin, özelde reçetesiz ilaçların serbesti kazanması konusuna odaklanacağız. Devletin üzerindeki yükün azalması, modern iletişim gereklerine uygunluk bakımından her iki konu da çok önemli" diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz