Silverline, beyaz eşya sektörünün en genç markalarından. 16 yıl önce kurulan şirket, ilk yıllarda ankastre aspiratör ihraç ederek ilerlemeyi tercih etti. 2006’daki halka arzla birlikte atılım yapma ve markalaşma kararı aldı. Markasını B ve B Plus hedef kitleye hitap edecek şekilde konumlandırdı. Ürün yelpazesini mutfakta kullanılan bütün pişirici ve soğutucuları kapsayacak şekilde genişletti. Her yıl yüzde 25 oranında büyümeye başladı.
Bugün geldiği noktada Silverline, günde 3 bin 500 adet üretim yapan 70 milyon TL cirolu bir şirket. Toplam 50 ülkeye ihracat, 28 ülkeye de kendi markasıyla satış yapıyor. Beyaz eşyadan yüzde 12 pay alan ankastre sektöründeki pazar payı yüzde 10. Bu payla sektörün en güçlü ilk 5 markası içinde yer alıyor.
Pazarda toplam 10 markanın rekabet ettiğini belirten Silverline Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Atay, “Bunların hepsi yabancı. Sadece ankastre üreten tek yerli şirket biziz” diyor. Ankastrede payını ve cirosunu artırmaya odaklanan Silverline’ın odağında bir müşteriye iki birim satış yapmak var. Bu amaçla birçok proje üzerinde çalışılıyor. Yeni girilen pazarlar da şirketin büyüme stratejisinin bir parçası. Geçtiğimiz yıl yurtdışında müşteri çeşitlemesine giderek daha önce bulunmadıkları Kuzey Irak pazarına girdiklerini ifade eden Atay, “Fas, Tunus ve Libya’ya da ihracata başladık. Ortadoğu’da Suriye, İran, Bahreyn ve Dubai gibi yeni pazarlarla ihracatımızı desteklemeye çalışıyoruz” diye konuşuyor.Ankastrede büyüme konusunda ciddi bir potansiyel olduğunu ve kendilerinin pazarla birlikte büyüyeceklerini söyleyen Atay’ın beklentisi, ankastrenin beyaz eşyadan yüzde 50 pay alması. Bu konuda şöyle konuşuyor: “Avrupa’da ankastre, beyaz eşyadan önemli bir pay alıyor. Fransa’da bu oran yüzde 80. Türkiye’de de pazarın büyüyeceğine inanıyoruz. Burada gideceğimiz çok yol var.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?