Atasay pazarlama aklını iyi kullanıyor

Atasay ,yaptıkları iletişim kampanyalarıyla yeni segmentler yakaladı, piyasayı hareketlendirdi.

1.09.2009 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Atasay pazarlama aklını iyi kullanıyor
Türkiye kuyumculuk sektörü, son yıllarda başarılı ataklar yaptı. Dünyadaki önemli oyuncular arasına giren kuruluşlarımız, İtalya gibi iddialı rakipleri bile zorlamaya başladı. Sektörde tasarıma ve pazarlamaya yapılan yatırım arttıkça, inovasyonlar da çoğalmaya başladı. Ekonomik durgunluktan korkmayan Atasay gibi şirketler, yaptıkları iletişim kampanyalarıyla yeni segmentler yakaladı, piyasayı hareketlendirdi.
2007 yılında “Şu Kadarcık” kampanyasıyla tek taş hayalini, tüm sosyal sınıflar için erişilir hale getiren Atasay, bu yıl da “Nazar Alyans” icadıyla satış grafiğini yukarıda tutu. Geçen ay, Atasay Reklam ve Halkla ilişkiler Müdürü Elif Arıcan’la görüştüm, ayrıntıları dinledikçe akıllı pazarlamanın yarattığı farkı gözlemleme fırsatı buldum.
Atasay, 70 yıllık bir kuruluş. Piyasanın güvenilir oyuncularından birisi. Marka bilinirliği yüksek. 2007’de pırlanta pazarı için yaptığı atakla hem kendisi hem de sektör için önemli bir hamle gerçekleştirdi. Ülkemiz bir altın takı cenneti. Kadınlar için altın takı bir aksesuar olduğu kadar aynı zamanda nakit para yatırımı anlamına geliyor. Satışlarda nakit ödeme kullanılıyor. Bu yüzden, pırlantaya yönelme konusunda engeller mevcut. Atasay, bu dünyayı iyi yorumlayarak öncelikle 36 taksitli ödeme gibi yaratıcı bir sistem geliştirmiş. Sonra bir reklam kampanyası yaparak, “Kadınlar tek taş yüzük almayı sever, onlara bu ödülü verin” mesajıyla erkek hedef kitleyle iletişim kurmuş. (Elif Arıcan’ın verdiği rakamlara göre tek taş pırlanta yüzük alanların yüzde 60’ı, ilk pırlantasını aldığını belirtmiş.)
Bu yılki ekonomik sıkıntı ortamında Atasay’ı rahatlatan bir diğer girişim, markanın patentli tasarımı “Nazar Alyans” olmuş. Türkiye’de yılda 500 bin çift evlenmesine rağmen altın alyans alanında pek fazla inovasyon yapılmadığını gözlemleyen kuruluş, yeni bir bileşim yaratmış. Nazar boncuğu ve alyansı bir araya getirerek yaratılan yüzük, kısa bir sürede başarılı satışlara ulaşmış. 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz