Geçen ay içinde bir grup Japon şirketinin CEO’su Türkiye’yi ziyaret etti. Amaçları, dünya klima devi Daikin’in her yıl yaptığı Danışma Kurulu toplantısına katılmaktı. Daikin, danışma toplantısı niteliğindeki bu buluşmayı her yıl bir yerde gerçekleştiriyor. Ancak, bu kez, ilk defa Japonya dışında bir ülkede, Türkiye’de yaptı. Önce toplantı yaptılar, ardından Daikin’in fabrikasını gezdiler ve sonra da Kapadokya’ya gittiler. Bu dönemde Daikin’in Türkiye CEO’su Hasan Önder ile Daikin’den ve CEO’sundan söz ederken, bu şirkette “kalıcılık” konusunun ne denli önemli olduğunu anlattı. İki tür kalıcılık var: Birincisi, şirkete özenle çalışan seçiyorlar. Öyle alıyorlar ki, ömür boyu çalışsın ve işten çıkarmak zorunda kalmasınlar. Zaten işten çıkarma da şirketin kültüründe yok... İkinci kalıcılık ise CEO’ların ve yöneticilerin görev süreleriyle ilgili. Şirket, 88 yıllık bir geçmişe sahip ve bu sürede sadece ve sadece 3 CEO değiştirmişler. Kulağa inanılmaz gibi geliyor ama son CEO Noriyuki Inoue tam 54 yıldır aynı koltukta oturuyor. Bu yıl içinde de görevini yeni CEO’ya, kural olarak çok da genç olmayan, deneyimli bir CEO’ya devredecek. Ne kadar farklı bir kültür değil mi? Bunu dünyanın bir başka ülkesinde hayata geçirmek, yarım asır aynı şirkette CEO olarak kalmak ne kadar mümkün ve anlamlı? Hakikaten yanıtı zor bir soru.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?