Beymen cirosunu nasıl yüzde 40 artırdı?

Elif Çapçı, özverili çalışmalarının meyvesini, 2009’u başarılı şekilde kapatarak aldıklarını söylüyor.

1.06.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Elif Çapçı 1,5 yıldır Beymen genel müdürlüğü koltuğunda oturuyor. Uzun yıllar yurtdışında finans ve bankacılık sektörlerinde deneyim kazanan Çapçı, bu görevi öncesinde Boyner Holding başkan yardımcılığı pozisyonunda görev yapıyordu. Holdingin son yenilikçi ürünü Fish Card’ın lansmanını gerçekleştiren ekibin başında da Çapçı vardı. Bu lansman sonrasında Cem Boyner ona Beymen genel müdürlüğünü teklif etti. Beymen gibi bir markada kariyerini sürdürme fikrinin kendisine büyük bir heyecan verdiğini belirten Çapçı, “Göreve başladığım dönemde kriz yönetimi tüm şirketlerde olduğu gibi Beymen gündeminin de en önemli maddesiydi. Ekip olarak özverili çalışmalarımızın meyvesini, 2009’u çok başarılı şekilde kapatarak aldık. Şimdi tamamen büyüme odaklı bir stratejiye odaklanmış durumdayız” diyor. Bu strateji kapsamında Beymen, 2010 ilkbahar-yaz sezonunda Isabel Marant, Ann Demeulemeester, Boss Black, Costume National’ın da aralarında bulunduğu birçok markayı bünyesine kattı. Mağazalaşmada da yatırım atağına geçti. 2010 yılının ilk projesi Erenköy Beymen mağazasının genişlemesi oldu. Temmuz başında tamamlanacak ikinci faz ile Erenköy Beymen metrekare olarak 2 kat büyümüş olacak. Sırada eylül ayında Gaziantep’te açılacak olan yeni Beymen mağazası var. ~2010’a çok iyi bir başlangıç yaptıklarını belirten Çapçı, yeni sezonda geçen yılın yüzde 40 üzerinde ciro artışı yakaladıklarını söylüyor. Yıl sonunda yüzde 20’lik ciro artışı bekliyor. Çapçı liderliğinde Beymen hem marka sayısını hem mağaza sayısını artırmaya devam edecek. Beymen Club’da ve Blender’da mağaza adedi olarak ciddi bir büyüme öngörüleri olduğunu ifade eden Çapçı, “Club mağazaları için lokasyon arayışlarımız devam ediyor. Beymenler de ise çok seçici bir büyüme planlıyoruz. Bir yandan uluslararası pazarlardaki çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Markalara gelince, bu yıl çoğu ulaşılabilir segmentte yaklaşık 45 yeni markaya daha yer vereceğiz” diyor. Gelecek 5 yılda Çapçı’nın hedefi ise lüks perakende sektöründeki liderliklerini korurken, global arenadaki konumlarını güçlendirerek Türkiye dışında genişlemek.

ÇAĞDAŞ TÜRK RESMİNE İLGİ DUYUYOR
Konu moda ve perakende olunca iş ve iş dışı yaşam birbirinden net çizgilerle ayrılmıyor. Hiç bitmeyen bir değişim ve yenilenme ile birlikte sürekli değişen bir gündemi olduğunu belirten Çapçı, “Kendime yaratabildiğim zamanlarda okumaktan ve kısa seyahatlerden keyif alıyorum. Çağdaş Türk resmine karşı büyük bir ilgim var. Ayrıca mümkün olduğunca eğitim alanında faaliyet gösteren kuruluşlarda ve aktivitelerde görev alıyorum” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz