Bizi alın tekliflerini değerlendiriyor

Toplam 515 hastanenin yer aldığı özel hastanecilik son birkaç yıldır oldukça hareketli.

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bizi alın tekliflerini değerlendiriyor
Bu alanı hareketlendiren SGK (Sosyal Güvenlik Kurumu) hastalarına özel hastanelerin kapısını açan sağlık politikalarının yanı sıra sektörde yeni hastaneler için lisans verilmesinin durdurulması. İlk gelişme, özel hastane sayısında artışa neden olurken ikinci gelişme ise bu artışın durmasına neden oldu, Bu durumda da sektörde önemli bir satın alma dalgası başladı, Artık büyümek isteyen tüm oyuncular var olan lisanslı hastaneleri satın alarak bunu yapmak durumunda. Sektörün en iddialı ve hızlı oyuncularından Memorial Grubu Genel Müdürü Uğur Genç, "Sektör konsolidasyon sürecinde ve artık büyük olanın güçlü olduğu bir döneme giriyoruz" diyor. Bugünlerde kendisinin de satın alma ve birleşme görüşmeleri nedeniyle önemli bir yoğunluk yaşadığını belirtiyor. Memorial Grubu 2000 yılında kuruldu, 2008 sonrasında da hızlı büyüme adımları attı, Şu anda 8  hastanelik bir zincir olduklarını belirten Genç, "4 de tıp merkezimiz bulunuyor, Toplam çalışan sayımız da 3 bin 700" diyor. Genç, büyümenin yeni hastaneler açarak ve var olan hastanelerde daha iyi performans göstererek geldiğini söylüyor. Gerçekleştirdikleri 3 ayrı satın almanın da Memorial'a erişimi artırdığını ifade ediyor. Geçtiğimiz yıl yüzde 108'lik bir büyüme ile toplam 297 milyon TL'lik ciro elde eden Memorial Grubu, yıl sonunda yüzde 50'lik büyümeyle cirosunu 430 milyon TL'ye ulaştırmayı hedefliyor. Önümüzdeki dönemde de her yıl yüzde 50'lik büyüme planlayan Memorial satın almalara da devam edecek, Şu anda hastanelerin genellikle "Bizi satın alın” önerisiyle kendilerine geldiğini anlatan Genç, "515 hastane var ve çoğu zor durumda. Çok iyi yönetilmiyorlar. Ayrıca rekabette küçük olmanın getirdiği dezavantajlar da onları zorluyor. Ayda 2-3 hastaneden teklif alıyoruz. Uygun, kaliteli ve ismi temiz olanlarla birleşme ve satın almalara gidiyoruz” diye konuşuyor.

ALT GELİRLİ İÇİN YENİ MARKA

Memorial markasıyla üst gelir grubuna ulaşan grup, daha alt gelir grubu için de Medstar markasını yarattı. Bu markayla ilk 3 hastaneyi Antalya'da açtı. Medstar'da Memorial'a göre yüzde 20-40 oranında daha düşük fiyatlı hizmet vereceklerini belirten Genç, "İkinci markamızda otelcilik hizmetlerimizi daha sınırlı sunacağımız için fiyat açısından daha uygun olacak, Medstar ağırlıklı Anadolu'da büyüyecek” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz