"Cep telefonunda liderliği alacağız"

Suner,pazarlama iletişiminin merkezinde artık dijital mecraların yer aldığını söylüyor.

1.07.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
"Cep telefonunda liderliği alacağız"
Ömer Suner, Türkiye’de dijital pazarlamanın öncü yöneticilerinden biri. Henüz dijital pazarlama kavramının olmadığı, mobil pazarlamadan anlaşılan tek şeyin de SMS göndermek olduğu bir dönemde, TEB’de ilklere imza atan ekibin içinde yer aldı.
Orada en önemli projelerinden biri de ATM’lerden döviz çekilebilmesini sağlayan ve Türkiye’nin de ilklerinden olan projesiydi. 2005 yılından beri Samsung Electronics’in dijital pazarlama direktörlüğünü yürüten Suner’in gündemi çok yoğun. Bu yoğunluk arasında görüştüğüm Suner, son 1 yılda 40’a yakın dijital kampanya yaptıklarını söylüyor. Samsung’un her ürün gamında, 150’ye yakın ürününün dijital platformlardaki pazarlamasından sorumlu olarak her ay 3 dijital kampanyada imzası bulunuyor. Dijital mecralara yaptığı harcamalarla Türkiye’nin ilk 10 reklamvereni içinde olduklarını hatırlatan Suner, pazarlama iletişiminin merkezinde artık dijital mecraların yer aldığını söylüyor. 5 yılda gelinen noktayı ise şu sözleriyle ortaya koyuyor:
“Şu an Samsung Electronics çalışanlarının yüzde 10’u dijital pazarlama bölümünde çalışıyor. Şirkete 2005 yılında geldiğimde, pazarlama bütçesinin yüzde 0,8’i dijital pazarlamaya ayrılıyordu. Bugün bu oran yüzde 10 ile yüzde 30 arasında değişiyor. İnternet artık pazarlama iletişiminin merkezinde. 2011’de mobil mecralar ve internet, TV ile kafa kafaya gelecek.” Suner’in 2010 için en önemli hedefi ise cep telefonu pazarında liderliği Nokia’dan almak. Suner, “Akıllı telefon demokrasisiyle pazarda liderliği alacağız. Her hedef kitleye uygun akıllı telefon getiriyoruz ve herkesin akıllı telefon kullanmasını istiyoruz” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz