Coca-Cola Türkiye, Galya Frayman Molinas başkanlığında yıldız şirket olma yolunda ilerliyor. Şirket yılın ilk çeyreğinde yüzde 18’lik büyüme kaydetti. Bu performansıyla da Coca-Cola’nın dünya çapındaki büyümesine büyük katkıda bulundu. Yıla çok iyi başladıklarını belirten Molinas, “Piyasalar da iyi. Alkolsüz içecekler pazarı 2009’da yüzde 2 büyüdü. 2010’un ilk 4 ayında ise büyüme yüzde 10’a ulaştı. Bu da Türkiye’nin hızlı bir şekilde artıya geçtiğini gösteriyor. Bu yıl çok kuvvetli olacak” diyor. Pazardaki olumlu gelişmelerin yanında Coca-Cola’ya büyümeyi getiren ana unsur ise şirketin kriz yokmuş gibi yatırıma devam etmesi. Bu konuya her zaman özen gösterdiklerini ifade eden Molinas, “Özellikle reklam yatırımlarımızı da artırdık” diye konuşuyor.
Türkiye’de toplam 7 kategoride, 14 markayla faaliyet gösteren Coca-Cola’nın performansını sürükleyen 3 yıldız kategori var: Bunlar gazlı içecek, meyve suyu ve su. Rakamlarla konuşacak olursak, 1994 yılında Coca-Cola bünyesinde 80’inci sırada olan Türkiye, bugün 13’üncü sırada. Molinas, “Bu performansın kaynağı gazlı meşrubat olsa da su işimiz de büyümeye ivme kazandırdı. Meyve suyunda adeta zıpladık” diyor.
Coca-Cola, Türkiye’de daha üst bir konuma gelme hedefinde. Molinas da kalplerinde ilk 10’a girmek olduğunu belirtiyor. İlerlerken önemli olanın kaliteyi artırmak olduğunun altını çiziyor. “Bizim için esas olan kaliteyi artırarak çok iyi uygulamalar ortaya çıkarmak ve her konuda sürdürülebilirliği sağlamak” diye konuşuyor.
Coca-Cola Türkiye, Coca-Cola dünyasına yetenek ihraç etme anlamında son yıllarda sıklıkla adından söz ettiriyor. Ancak şirket, sadece yetenek değil uygulama da ihraç ediyor. Türkiye’de hayata geçen birçok satış yöntemi diğer ülkelere örnek oluyor. Molinas, bu konuyla ilgili şunları söylüyor:
“Bizim satış uygulamalarımız çok özel. Son iki yılda Coca-Cola sisteminden Çin, Japonya ve İrlanda’dan 150 kişilik 3 ayrı grup Türkiye’ye çalışma yöntemlerimizi incelemek için geldi. Biz de elimizden geldiğince kendimizi ve sistemimizi anlatmaya çalıştık.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?