YÜZDE 40 BÜYÜME
IAB Türkiye (Interactive Advertising Bureau) Başkanı Ahmet Pura, reklam sektörünün en yetkin isimlerinden... Son dönemde reklam sektöründe dijital mecranın gelişimine en fazla katkı sağlayan yöneticilerin de başında geliyor. Geçtiğimiz günlerde Pura ile bir araya geldik. Sektörü, dijital mecranın etkilerini konuştuk. Zenith Optimedia'nın bu yıl mart ayında yaptığı bir araştırmaya göre reklam yatırımlarının 2014 sonuna kadar ortalama yüzde 21 büyüyeceğinin tahmin edildiğini belirten Pura, "Bence yüzde 40 büyüyecek. Dijitale yapılan reklam yatırımları da hızla artacak. 2010 yılında dijitalin reklam yatırımları içindeki payı 6,9,2011 ilk 6 ay sonunda 7,1,2011 sonunda 7,9 oldu. Bu geliyorum demenin işareti” diyor.
ESNAFÇA KARARLAR
Pura, dijitaldeki bu büyüme karşısında reklamdan aldığı pay yüzde 37'den yüzde 20'lere düşen gazeteleri de şöyle uyarıyor: "Teknolojiye ayak uydururlarsa payları artacak. Dergiler dünyada reklamdan yüzde 11 pay alırken bu oran Türkiye'de yüzde 2. Dergi ve gazeteler teknolojiyi iyi adapte etmeli, oyunu kuralına göre oynamalı. Dünyada yaşanan bu gelişme karşısında Türkiye'de neden esnafça kararlar alınıyor anlamıyorum. Oysa pazarın yüzde 100 büyüme eğilimi var.”
HANGİ RİSKLER VAR?
Dijitalde yaşanan hızlı büyüme sürerken bu büyüme beraberinde bazı riskleri de getiriyor. Pura da bu noktanın altını çiziyor. Bu konuda, "Sektörün sağlıklı büyümesi önemli. Ancak dijitalde denetim olmalı. Kontrolsüz büyümenin denetimsizliğini çok kötü görürüz. Denetim yasak gibi algılanmasın. Disiplinden bahsediyorum. Tüketiciyi yanıltmayacak kurallara denetim diyorum.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?