"Doğal kaynağı olan ülkelerde büyüyeceğiz"

Avrupa bitik durumda,tek hedefimiz, petrol ve doğalgaz gibi doğal kaynağı olan ülkeler.

1.09.2009 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
"Doğal kaynağı olan ülkelerde büyüyeceğiz"
Yalçın Ayaydın, hazır giyimde marka yaratma konusunda öncü isimlerden biri. İpekyol’u 1986 yılında kurduktan sonra markalaşma konusunda sağlam adımlarla ilerledi. Mağazacılığın üretimden daha önemli olduğunu kavradı. 2000’lere geldiğinde ise İpekyol, Türkiye’nin en seçkin hazır giyim markaları arasında ön sıralarda yer alıyordu. İpekyol’un yanı sıra gençler için oluşturduğu Twist ve gelir grubu olarak A plus’ı hedefleyen Machka ile de marka portföyünü genişletmişti. Bir sonraki rotasını yurtdışında büyümek olarak belirleyen Ayaydın, bu hedefi doğrultusunda geçtiğimiz yılın haziran ayında şirketinin yüzde 50’sini İtalya’nın en büyük ikinci tekstil şirketi Miroglio’ya sattı.
Bu satışın ardından ilk kez Ayaydın’la bir araya geldik. Ayaydın, satın alma öncesinde kurumsallaşma süreci yaşadıkları için şirkette çok fazla değişen bir şey olmadığını söylüyor. “Ortaklar burada yok. Onları yine biz temsil ediyoruz. Dolayısıyla daha hızlı bir tempo başladı. Eskiden 7-8 saat çalışıyorsam bugün 10 saat çalışıyorum. Çünkü kendimi daha fazla sorumlu hissediyorum” diyor.
Sıfırdan var ettiği şirketinde, kendisiyle aynı söz hakkına sahip bir ortakla çalışmanın ise zor olmadığını belirtiyor. Bu konuda, “Bilakis çok daha mutluyum çünkü bu marka geleceği görecek. 100 yıl sonra da İpekyol burada olacak” diye konuşuyor.
Şu anda 40 ilde 100 mağazayla faaliyet gösteren Ayaydın-Miroglio Grup, krize rağmen mağazalaşmaya devam ediyor. Yıl sonunu 115 mağaza ile kapatmayı planlıyor. Grup, ciroda da 2008 yılına göre yüzde 30’luk bir artış yakalayıp 100 milyon dolara ulaşmayı hedefliyor.
İpekyol, rotasını ise yurtdışına çevirmiş durumda. İngiltere, Yunanistan, Romanya, Rusya, Kazakistan ve Azerbaycan’da kendi mağazalarıyla faaliyet gösterdiklerini belirten Ayaydın, yurtdışına yönelik planlarını şöyle paylaşıyor:
“Önümüzdeki 3-4 yılda Romanya, Rusya, Kazakistan ve Azerbaycan’da büyüyeceğiz. Çünkü Avrupa bitik durumda. Tek hedefimiz, petrol ve doğalgaz gibi doğal kaynağı olan ülkeler. Buralarda büyüme düğmesine bastık. 2013 yılına kadar yurtdışı ve yurtiçindeki toplam mağaza sayımız 220’ye çıkacak. Gelirlerimizin yüzde 50’sini yurtdışı faaliyetlerimizden elde edeceğiz.”
Ayaydın, pazardaki ucuzluk furyasına ayak uydurmayı düşünmüyor. Sonradan ucuz marka yaratılamayacağını savunuyor. “Alt segmenti Twist’le yakalamaya çalışıyoruz. Twist, baştan daha genç ve ucuz olarak yola çıktı. Twist’i genişleteceğiz. Satışta, Twist’le İpekyol’u yüzde 50-50’ye getirmeyi planlıyoruz” diye konuşuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz