Pelin Ersoy Bayraktar, Anadolu Grubu’nun Komili, Kırlangıç ve Sezai Ömer Madra markalı zeytinyağı ve zeytinyağı ürünlerinin çatı şirketi Ana Gıda’da harikalar yaratıyor. Göreve geldiği 2 yıllık sürede önce zeytinyağı gibi dar bir pazarda köklü bir marka olan Komili'yi gençleştirdi. Zeytinyağı penetrasyonunu artırmayı başardı. Özellikle Komili’nin yeni ambalaj tasarımı, reklam ve diğer iletişim süreçlerini çok iyi yönetti. Bayraktar, elde ettiği bu sonuçlarla pazarlama dünyasının önde gelen uzman ve akademisyenlerinin de dikkatini çekti. Capital’in gelenekselleşen araştırması “Yılın en başarılı pazarlama yöneticileri 2010”da ilk 25 arasına girdi. Bayraktar’la kariyer hedefini ve 2011 planlarını konuşmak üzere bir araya geldik.
“Benim için sürekli mücadele içinde olmak çok önemli. Standart giden bir iş yerinde çalışmak yerine sıfırdan ya da zor durumda olan bir yapıda elimi taşın altına koyarak iş yapmayı tercih ederim. Eğer beni tanıyan tanımayan insanlar, ‘Şurada bir şirket var ve burada şu işler iyi yapılıyor’ diyorsa başarı budur” diye konuşan Bayraktar, kariyer hedefinin ise genel müdürlük olduğunu açıklıyor.
2011’e dair en önemli planları arasındaysa Komili’nin bitkisel yağ lansmanı var. Bayraktar, en önemli hedeflerinin zeytinyağının penetrasyonunu yükselterek kişi başı yıllık tüketimi 3 litreye çıkarmak olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Ayrıca Ana Gıda olarak sadece zeytinyağı pazarında değil bitkisel sıvı yağ pazarında da liderliğe oynayacağız.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?