Fransa'da marka arıyor

"Dermokozmetik alanında çığır açacak derecede önemli bir yatırım yaptık."

1.02.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Fransa'da marka arıyor
CİHAT DÜNDAR / Biota Laboratuvarları Yönetim Kurulu Başkanı
Son yılların en başarılı girişimcilerinden Cihat Dündar, bugünlerde oldukça yoğun. Bu yoğunluğun nedeni ise hem ürün gamında hem faaliyet gösterdiği coğrafyalarda büyüme kararı almış olması. 10 yıl önce yola istenmeyen tüylere çözüm sunan ürünler üreterek çıkan Dündar, bugün erkek ve kadın kozmetiği alanında Bioblas, Bioder, Biomen, Bioxcin, Nutraxin ve Restorex olmak üzere 6 markayla devam ediyor. Bu markalara da çok yakında yenilerini eklemeye hazırlanıyor. Dündar'ı oldukça heyecanlandıran bu ürünlerin başında bebek ürünleri var. Bu yıl 3 yıllık hazırlıkların sonucu oluşturulan tamamen doğal bebek ürünlerinin lansmanını yapacaklarını anlatan Dündar, "Ürün gamımız 0-5 yaş arasındaki çocuklar için şampuandan pişik kremine her türlü ürünü içerecek” diyor. Bebek ürünlerinin yanında Biota, bu yıl nemlendirici ve yaşlanmayı geciktiren ürünlerle dermokozmetik kategorisine de giriş yapıyor. Dündar, bu konuda da şu bilgiyi veriyor: "Dermokozmetik alanında çığır açacak derecede önemli bir yatırım yaptık. Etken maddeleri cildin derin katmanlarına taşıyan lipozom üretimine geçtik. Bioder'in ürettiği ürünlerin bir kısmında lipozom olacak, Yeni ürün gamımızla Bioder, kırışıklıktan selülite, çatlaklardan cilt sarkmasına kadar birçok konuda medikal çözüm sunan bir marka haline gelecek.” Yeni kategorileriyle artık daha güçlü bir marka olarak yola devam edecek olan Biota, yurtdışında da daha iddialı olmak niyetinde. Yurtdışı yolculuğuna ilk olarak yakın coğrafyadaki ülkelere satış yaparak başlayan Biota, şimdi rotayı daha uzak coğrafyalara çevirdi. Asıl hedefi ise global bir marka olmak, Toplam satışlarının yüzde 20'sini 30 ülkede gerçekleştirdiklerini anlatan Dündar, "Şu anda Brezilya, Amerika, Almanya. Polonya ve İngiltere'de doğrudan operasyonlar yürütüyoruz. En az 5 yıl içinde operasyon kurduğumuz her bir ülkede en az yüzde 10'luk pazar payı hedefliyoruz. Yurtdışından beklediğimiz ciro 5 yıl sonrasında 200-250 milyon dolar” diyor.

BÜTÇE 50 MİLYON DOLAR
Cihat Dündar, global arenada ilerlerken marka alımları yapmayı da planlıyor. Hatta ilk etapta Fransa'da bir kozmetik markasını satın almak istiyor. Bir şirketi bu iş için görevlendirdiklerini belirten Dündar, "Fransa pazarına bilinen bir markayla girmek istiyoruz. Bu konuda 50 milyon dolara kadar bütçemiz var” diye anlatıyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz