Gençlerin dünyasında neler oluyor?

İstanbul, Ankara ve İzmir'de gençlerin tüketim alışkanlıklarının nabzını tutan "Youth Pulse" isimli bir araştırma gerçekleştirildi.

1.04.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Gençlerin dünyasında neler oluyor?
GENÇLİGİN NABZI
Youth Republic grup şirketi olan Youth Insight, İstanbul, Ankara ve İzmir'de gençlerin tüketim alışkanlıklarının nabzını tutan "Youth Pulse" isimli bir araştırma gerçekleştirdi. 18-24 yaş arasındaki 2 bin üniversite öğrencisiyle yüz yüze yapılan araştırma, bütünleşik pazarlama iletişimi için oldukça değerli veriler sunuyor.

AKILLI TELEFON KULANIMI

Örneğin metropol gençlerinin akıllı telefon kullanım oranlarına ilişkin rakamlar dikkat çekici. Metropollerde okuyan üniversite öğrencilerinin akıllı telefon kullanım oranı yüzde 38. Yapılan araştırmalar, bu oranın Türkiye geneli için yüzde 15-25 arasında olduğunu gösteriyor. Youth Republic Ajans Başkanı Serhat Gürcü, "Akıllı telefon kullanım oranlarındaki artış kaçınılmaz. Ancak bu rakamlar, tahminlerin de üzerinde bir hızla penetrasyonun arttığını gösteriyor" diyor.

HARÇLIK PAZARI BUYUDU
Öte yandan gençlerin harçlıklarındaki artış da dikkat çekici. 2010 yılındaki harçlık pazarı araştırmasına göre 15-25 yaş arası gençliğin aylık geliri 500 TL civarıydı. Bu rakam 2011 yılında metropollerde 800 TL olarak gerçekleşti. Gençlerin bu harçlıkları nasıl değerlendirdiklerine gelince... Gıda bu konuda ilk sırada.

DIŞARDA YİYORLAR
Üniversite gençliğinin yüzde 97'si dışarıda yemek yiyor. Dışarıda yemek yemeyi tercih ettiklerinde en çok fast-food restoranları tercih ediyorlar. Gençlerin en çok beğendiği markaların yüzde 65'i hazır giyim sektöründen. Favori markalar sıralamasında ikinci sırada toplam yüzde 11 ile teknoloji markaları, üçüncü sırada ise yüzde 9 ile otomotiv markaları geliyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz