Turkcell, uzun yıllar açık ara pazar lideri konumunu kimseye kaptırmadı. Telsim, Aria gibi iki marka karşısında sağlam durdu. Atak ve yenilikçi olmasının ödülünü, sürekli büyüyerek aldı. Ancak işin içine Vodafone ve Avea gibi iki iddialı isim girince, 3 oyunculu bir ortamda rekabet etmesi zorlaştı. GSM şirketlerinin yanı sıra Türk Telekom da aynı arenada yatırımını artırdı. Cep telefonu ev telefonu işbirliğini öne çıkardı. 4 marka aynı anda, en iyisinin kendisinde olduğunu iddia etmeye başlayınca tüketicide doğal bir kafa karışıklığı başladı.
Sektördeki tüm şirketler ayrışabilmek ve en kestirme yoldan kendi mesajlarını verebilmek için ünlü yıldızlarla büyük kampanyalara ağırlık veriyor. Öyküler, seri kampanyalar olunca reklam filmleri uzuyor. Yapım ve yayın bütçeleri artıyor. Sadece medya değil, organizasyon şirketleri, matbaalar, araştırma şirketleri, yeni mecralar konusunda uzmanlaşmış şirketler için de yeni iş alanları doğuyor.
Pazar lideri Turkcell, güç kaybetmemek için tüm iddiasıyla çalışıyor. Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Lale Saral Develioğlu ve ekibi, son aylarda taze kan sağlamak amacıyla bazı ajansları ziyaret etti. İletişim konusunda aldıkları desteğin tabanını daha genişletmeyi ve yeni şirketlerle çalışmayı planlıyorlar. Şimdiden söyleyebiliriz, bu sonbahar GSM’de çok sıcak geçecek.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?