Hızlı iletişimin yolu spor

“Spor, markanız adına vermek istediğiniz mesajı, daha kolay anlaşılır, daha heyecanlı, daha doğal, daha güçlü ve duygusal bağ yaratacak şekilde vermenizi sağlıyor”

1.08.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hızlı iletişimin yolu spor
KRİTİK NOKTA
Spor, dünya üzerindeki en popüler aktivite... Dünyada insanların yüzde 70'i, her ayın bir günü mutlaka izleyerek veya yaparak sporla ilgileniyor. Markaların, hedef kitleleriyle iletişim kurarken bu kadar yaygın ve geçerli bir olguyu ıskalaması mümkün değil. Ancak bunu yaparken kritik nokta, sporun kendine has diline ve özelliklerine dikkat etmek.
SPOR ODAKLI İLETİŞİM
Bu zorunluluklar da yeni bir iletişim disiplinini “spor odaklı pazarlama iletişimi”ni oluşturdu. Türkiye'de spor odaklı pazarlamanın öncü ismi de Sportsnet Group Başkan Yardımcısı Arzu Savaş. Savaş, sporun her markanın iletişim gücüne önemli katkılar sağladığını belirtiyor. “Spor, markanız adına vermek istediğiniz mesajı, daha kolay anlaşılır, daha heyecanlı, daha doğal, daha güçlü ve duygusal bağ yaratacak şekilde vermenizi sağlıyor” diyor.
STANDARTLARIN ALTINDA
Ona göre, bu alana yapılan yatırımlar, son 25 yılda her yıl en az yüzde 10 oranında büyüyor. Gelecek 20 yılda da bu büyümesini sürdürecek. Ancak Savaş'a göre Türkiye'de spor endüstrisi ve iletişimi uluslararası standartların altında. Sektörün 2-3 kat büyümesinin bile bu durumu değiştirmeyeceğini ifade eden Savaş, “iletişim dünyası ve markaların da bu potansiyeli hayata geçirmek için yapacağı çok şey var” diyor.
MARKALAR FARKINA VARDI
Savaş, şöyle devam ediyor: “Bu konuda, özellikle iletişim dünyasına düşen görev, spor odaklı pazarlama iletişimini daha iyi anlamak ve anlatmak. Spor, her marka için farklı çözümler üretebilen bir yapıya sahip. Markanıza uygun ve doğru platformu seçtiyseniz herhangi bir spor alanından, futbolda elde edebileceğinizden çok daha büyük geri dönüş yakalayabilirsiniz. Markalar bunun farkına varıyor ve yatırımlarını uzmanların yönlendirmesini sağlayarak önemli başarılara ulaşıyorlar.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz