Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde Basın dalında Türkiye’yi temsil eden jüri üyemiz Yaşar Akbaş’a göre “Cannes her reklamverenin en az bir kere bulunması gereken bir yer”. “Dünyanın en güzel işlerini bir arada görüyorsunuz. Hangisine bakacağınızı şaşırıyorsunuz” diyen Akbaş, Cannes Lions’u “önemli bir beslenme, hırslanma ve boy ölçüsü mekanı” olarak tanımlıyor. Akbaş’a göre yeni kategorilerin açılması, mobil uygulamaların başlı başına bir ana kategori haline gelmesi, promo, direct ve titanyum kategorilerinin devam eden yükselişi zaten iletişim trendlerinin nereye gittiğinin en büyük göstergesi. Cannes Lions Açıkhava jüri üyemiz Elif Önay ise Türkiye’nin Cannes’da temsilinin çok önemli olduğunu şu cümlelerle dile getiriyor. “Hak ettiğimiz yere gelmemiz için gerçekten çok çalışmamız lazım. Herkes kendi üzerine düşeni yapmalı. Ödül törenlerinde hangi ülkenin kaç ödül kazandığı anons ediliyor. Daha çok işimiz katılmalı. Daha çok ödül almalıyız. Alabiliriz de. Ama bunu bireysel bir katılımın ötesinde görmemiz şart. Burada Türkiye yarışıyor.” Önay, yaratıcılık konusundaysa şu yorumu yapıyor: “Çevremizde gördüğümüz, her gün kullandığımız hemen her şey reklam mecrası olabilir artık. Reklamcılar tüketiciye bire bir ulaşmanın ve hiç beklemediği yerde karşına çıkmanın yollarını arıyor. Bu anlamda yeni bir yol keşfetmek bile kendi içinde bir yaratıcılık örneği olarak kabul ediliyor.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?