Gülfem Çakmakçı, 18 yıllık sektör deneyimiyle bilişim teknolojileri sektöründe yakından tanınan bir isim. Türkiye'ye ilk distribütörlük anlayışını getiren Karma ile bilişime adımını attı. Ardından çok sayıda uluslararası şirkette birçok başarılı proje gerçekleştirdi. Dell'de ülke müdürlüğü görevini yürütürken tüketici organizasyonunu kurdu. Son olarak da 6 ay önce Lenovo Türkiye Genel Müdürlüğü'ne transfer oldu. Sektörünün en hızlı büyüyen şirketlerinden olan Lenovo, son birkaç yıldır önemli bir değişim geçiriyor. 2006 yılında IBM'in bilgisayar bölümünü alarak tüketici pazarına giriş yapan şirket, 4 çeyrek önce dünyada 4'üncüyken Acer'ı geçerek 3'üncü oldu. 3 çeyrek önce de Dell'i geçerek 2'nciliğe oturdu. Bu gelişmeler karşısında şirket, tüm dünyada daha iddialı bir yönetim şekline geçti, işte bu noktada da Lenovo Türkiye'de genel müdürlüğe Gülfem Çakmakçı geldi. Dünyada kurumsal ürünlerde bir numaralı olduklarının altını çizen Çakmakçı, kurumsal taraftaki başarılarını devam ettirmek istediklerini söylüyor. Tüm Lenovo olarak "Koru ve Saldır" (Protect and Attack) stratejisi uyguladıklarını anlatıyor. Bu strateji kapsamında neler yapacaklarını da şöyle açıklıyor: "Bizim hedefimiz sürdürülebilir kârlılık, Lenovo'nun Türkiye'deki işinin yüzde 65'i tüketici pazarında, yüzde 35'i kurumsal pazarda. Kurumsaldaki pazar payımızı korurken, tüketici pazarında yüksek fiyat bantlarına ulaşacak ürünlerle pazarda saldırı pozisyonunda yer alacağız. Bu yılın en heyecan verici ürünü ultrabook, Ona odaklanacağız, Pazarda tabii ki rekabetçi olacağız. Ancak kârlılık yeni ürünlerle gelecek."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?