Bahadır Özbek, elektronik perakendeciliğinin çok yakından tanıdığı bir isim. Profilo Telra’da 9 yıl çalıştı. Teknosa’nın ilk yıllarında, elektronik perakende zincirinin altyapısını oluşturanlardan biriydi. 6 yıllık Teknosa deneyiminden sonra Darty’ye geçti. Darty’de CEO’luk koltuğunda oturan Özbek, son bir yıldır da Electro World’un genel müdürlüğünü yapıyor.
Özbek, işe başladığında pazarda henüz birinci yılını bile doldurmayan Electro World’de, kısa zamanda hızlı yol alınmasını katkıda bulundu. Bugün Electro World, toplam 25 bin metrekarelik satış alanına sahip 8 mağaza ile faaliyet gösteriyor. Yıl sonunu 10 mağaza ile kapatmayı planlıyor. 2010 yılında da 15 mağaza ve toplam 50 bin metrekarelik satış alanına ulaşmayı hedefliyor.
Büyümede agresif hedefleri olduğunu belirten Özbek, şirkette görev almaya başladığında bulduğu tabloyu ve oluşturduğu hareket planını şöyle anlatıyor:
“Electro World dünyanın en büyük elektronik perakende devlerinden DSGI’ın, Türkiye’de Esas Holding ve ODESA ortaklığında kurduğu bir zincir. Dolayısıyla gerek finansal gerek bilgi açısından sağlam bir donanıma sahip. Ancak her yeni başlayan şirket gibi Electro World’ün de kendini anlatmada ve tüketici nezdinde farklılaşmada problemleri vardı. Ben ilk günden bu noktaya dokunmamız gerektiğini hissettim.”
Özbek, sektörde kendilerini farklılaştıran noktaları da şu sözlerle özetliyor: “Bunlardan bir tanesi büyüklük. Büyüklük olarak optimum olduğuna inandığımız 3 bin metrekarelik bir modelimiz var. Bu, bizi küçük formatlardan ayırıyor. Ürün gamımız da farklı. Belli bir ürün grubuna odaklı değiliz. 50 bin çeşit ürün satıyoruz. Ayrıca müşteriye daha yakın bir servis sunuyoruz.”
ahadır Özbek, elektronik perakendeciliğinin çok yakından tanıdığı bir isim. Profilo Telra’da 9 yıl çalıştı. Teknosa’nın ilk yıllarında, elektronik perakende zincirinin altyapısını oluşturanlardan biriydi. 6 yıllık Teknosa deneyiminden sonra Darty’ye geçti. Darty’de CEO’luk koltuğunda oturan Özbek, son bir yıldır da Electro World’un genel müdürlüğünü yapıyor.
Özbek, işe başladığında pazarda henüz birinci yılını bile doldurmayan Electro World’de, kısa zamanda hızlı yol alınmasını katkıda bulundu. Bugün Electro World, toplam 25 bin metrekarelik satış alanına sahip 8 mağaza ile faaliyet gösteriyor. Yıl sonunu 10 mağaza ile kapatmayı planlıyor. 2010 yılında da 15 mağaza ve toplam 50 bin metrekarelik satış alanına ulaşmayı hedefliyor.
Büyümede agresif hedefleri olduğunu belirten Özbek, şirkette görev almaya başladığında bulduğu tabloyu ve oluşturduğu hareket planını şöyle anlatıyor:
“Electro World dünyanın en büyük elektronik perakende devlerinden DSGI’ın, Türkiye’de Esas Holding ve ODESA ortaklığında kurduğu bir zincir. Dolayısıyla gerek finansal gerek bilgi açısından sağlam bir donanıma sahip. Ancak her yeni başlayan şirket gibi Electro World’ün de kendini anlatmada ve tüketici nezdinde farklılaşmada problemleri vardı. Ben ilk günden bu noktaya dokunmamız gerektiğini hissettim.”
Özbek, sektörde kendilerini farklılaştıran noktaları da şu sözlerle özetliyor: “Bunlardan bir tanesi büyüklük. Büyüklük olarak optimum olduğuna inandığımız 3 bin metrekarelik bir modelimiz var. Bu, bizi küçük formatlardan ayırıyor. Ürün gamımız da farklı. Belli bir ürün grubuna odaklı değiliz. 50 bin çeşit ürün satıyoruz. Ayrıca müşteriye daha yakın bir servis sunuyoruz.”
Elektronik perakendeciliğinde yoğun bir rekabet yaşanıyor. Electro World de bu yarışta oldukça iddialı. Özbek, “Electro World, Türkiye’de lider olmak zorunda. Bunun için yatırım yapıyor ve efor harcıyoruz” diye konuşuyor.~
Dünya genelinde girdiği pazarlarda yerli oyuncuları alarak büyüyen DSGI Grubu’nun Türkiye’de aynı stratejiyi benimseyip benimsemeyeceğine yönelik sorumu da Özbek şöyle yanıtlıyor:
���Şu ana kadar organik büyümeyi seçtik. Akıllı bir birleşme ve satın almaya yönelik karşımıza seçenek çıkarsa o satın almanın gerçekleşmesi için yönetim kurulunu ikna etmeye çalışırım. Sanırım bu kadar agresif büyümek isteyen grup, bunu değerlendirir.”. Electro World de bu yarışta oldukça iddialı. Özbek, “Electro World, Türkiye’de lider olmak zorunda. Bunun için yatırım yapıyor ve efor harcıyoruz” diye konuşuyor.
Dünya genelinde girdiği pazarlarda yerli oyuncuları alarak büyüyen DSGI Grubu’nun Türkiye’de aynı stratejiyi benimseyip benimsemeyeceğine yönelik sorumu da Özbek şöyle yanıtlıyor:
“Şu ana kadar organik büyümeyi seçtik. Akıllı bir birleşme ve satın almaya yönelik karşımıza seçenek çıkarsa o satın almanın gerçekleşmesi için yönetim kurulunu ikna etmeye çalışırım. Sanırım bu kadar agresif büyümek isteyen grup, bunu değerlendirir.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?