Pazarlamın en büyük trendi

Shopper marketing, son birkaç yıldır pazarlama dünyasında önemini giderek artırıyor.

1.08.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Pazarlamın en büyük trendi
İLK TEMSİLCİLERİNDEN
Mağazada alışveriş yapmakta olan bir müşteriyi ürünün alıcısı haline getirmeyi amaçlayan pazarlama aktivitelerinin bütününü ifade eden kavram, Türkiye'de de aktif olarak kullanılıyor. Shopper marketing'in Türkiye'deki ilk temsilcilerinden biri de Altavia Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Necipoğlu.

DERİNLEMESİNE ANALİZ

Shopper marketing'in alışverişçinin profilini, ihtiyaçlarını derinlemesine analiz eden bir yaklaşım sunduğunu belirten Necipoğlu, “Reklamverenler artık sadece tüketiciye değil 'alışverişçi' olarak adlandırdıkları kitleye özel de pazarlama yapmaya başlamış durumda. Shopper marketing işte bu değişim sürecindeki en önemli trendlerden biri. Pazarlamanın bu türüyle elde ettiğiniz verilerle markanızın performansını rakipleriyle kıyaslayarak pazar payını nasıl artıracağını belirleyebiliyorsunuz” diyor.
EN UYGUN ÇÖZÜMLER
Altavia, shopper marketing'in kapsamında tüketicinin satın alma davranışlarını inceleyerek markalara en uygun çözümleri öneriyor. “Shopper marketing bize satışları artırmak yönünde stratejik bir anahtar sunuyor” diyen Necipoğlu, shopper marketing'in kapsamında yapılanları da şöyle sıralıyor: “Shopper marketing çözümleri, ürünlerin sergilendiği alanları 'ulaşılabilirlik ve anlaşılabilirlik' konularında geliştirmek, satışları yükseltmek, potansiyel müşteri sayısını ve mağaza ziyaretlerini artırmak amaçlı projeler içeriyor. Mevcut ve potansiyel müşterilerin alışkanlık ve ihtiyaçlarının doğru olarak belirlenmesinden sonra yapılacak kampanyanın detayları, sergilenen ürünlerin branding'leri, kampanya iletişim şekilleri konularında gerek lokal gerekse bütünsel planlamaları çalışıyoruz.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz