2 YIL GÖREV YAPACAK
Geçtiğimiz mart ayında Ahmet Pura, Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu
Başkanı oldu. 2 yıl görev yapacak olan Pura ile geçtiğimiz günlerde
buluştuk. Sektörün şu andaki en sıcak konularından birini, reklamda
ölçümlemeyi konuştuk. SİSLİ BİR DURUM
Türkiye’de reklamların ölçümlemesi konusunda sisli bir durum olduğunu
belirten Pura, bu konunun sektörün gelişimi önünde büyük bir engel
olduğunu düşünüyor. “Reklam olumsuzlukları ortadan kaldıran, ekonominin
işlemesini sağlayan önemli bir kaynak. Ölçülebilir hale getirelim ki bu
pasta büyüsün” diyor. TEK ELDEN ÖLÇÜLSÜN
Pura’nın tavsiyesi ölçümlemenin tek elden yapılması. “Açıkhava
reklamcılığı, tiraj, internet, radyo ve tüm mecralar bir şemsiye altında
toplansın. Tüm reklamverenler de düzenli olarak raporlara ulaşabilsin.
Bu noktada vakit kaybetmeyelim” sözleriyle çözümü de ortaya koymaya
çalışıyor. KÜÇÜLMENİN NEDENİ
Geçtiğimiz yıl reklam sektöründe yaşanan yüzde 15’lik düşüş de Pura’ya
göre ölçümleme konusunda bir yol alınamamasının sonucu. Şirketlerin
özellikle belirsiz dönemlerde ölçümlenemeyen bir yatırımda bulunmak
istemediklerini ifade eden Pura, reklamda ölçülebilirliğin artmasıyla
reklamverenlerin yatırım konusunda daha kararlı olacağının altını
çiziyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?