Reklamlar ne kadar işe yarıyor?

Reklamverenlerin en büyük endişelerinden biri, reklam yatırımlarının etkin bir şekilde geri dönüş sağlayıp sağlamayacağıdır

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Reklamlar ne kadar işe yarıyor?
YENİ MODEL
Reklamverenlerin en büyük endişelerinden biri, reklam yatırımlarının etkin bir şekilde geri dönüş sağlayıp sağlamayacağıdır. Bunu ölçmek için her şirket kendi yöntemiyle hareket ediyor, farklı modelleri kullanıyor. Sektörde reklamın etkisine ilişkin çok sayıda model de var. En yeni modellerden biri ise IPSOS ASI’nin oluşturduğu Next Connect. Next Connect, bir online iletişim test modeli. Bu model bir reklamın sadece markaya yaptığı etkiyi değil, aynı zamanda tüketicinin marka tercihinin değişip değişmediğini de ölçüyor. Modelin nasıl çalıştığına gelince.

SİSTEMİN İŞLEYİŞİ
IPSOS KMG Reklam Araştırmaları Genel Müdürü Özlem Bulut, tüketicilerin bu yöntemde, markalar, reklamlar ve sinema filmleri hakkında online bir araştırmaya davet edildiğini söylüyor. Sonrasında sistemin nasıl çalıştığını ise şöyle paylaşıyor: “Tüketiciler, farklı markaların, farklı mecralarda reklamlarını ve seçtikleri bir filmin fragmanını izliyor. Çoklu mecrada çoklu reklam izleme sayesinde kişiler hangi markaya, hangi reklama dair araştırmaya katıldıklarını bilmeden gerçek hayatta alışık oldukları şekilde reklama maruz bırakılıyor.

3’LÜ SORU DİZİSİ

Test edilen reklamdan kareler markalar kapatılarak kişilere gösteriliyor ve öncelikle hatırlanma, ardından hatırlamanın kalitesi ve son olarak marka bilgisi soruluyor. Bu 3’lü soru dizisiyle kampanyanın gücü hesaplanıyor. Daha sonra sadece test reklamı izlettirilerek derinlemesine bilgiler toplanıyor.” Next Connect’in farklı mecra reklamlarını değerlendirebilecek tutarlı bir platform sunma avantajına sahip olduğuna dikkat çeken Bulut, “Reklamın satış üzerinde etkisinin yanı sıra marka değerine katkısını da tek bir endeks ile ölçümlüyoruz. Diğer önemli bir avantaj da mecra sinerjisini ölçümleyebilmemiz. Mecra yatırımlarıyla ilgili geleceğe yönelik simülasyon da yapabiliyoruz” diye konuşuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz