“RUSYA VE HİNDİSTAN’A GÜÇLÜ GİRECEĞİZ”

Levent Giray, "Rusya ve Hindistan'a giriş çalışmalarımız sürüyor" diyor.

1.06.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
LEVENT GİRAY / ECZACIBAŞI YAPI GRUBU PAZARLAMADAN SORUMLU BAŞKAN YARDIMCISI

Kariyerinin neredeyse tamamını Eczacıbaşı çatısı altında geçiren Levent Giray’ın 22 yıl boyunca en çok odaklandığı alan, Vitra’nın uluslararası pazarlarda tasarım ağırlıklı, tanınan ve beğenilen bir markaya dönüşmesi oldu. En önemli başarısı da yine Vitra’nın İngiltere’deki şirketini kurup markayı İngiltere’de küçük çaplı, bilinmeyen ithal ürün kategorisinden, bu pazarın önde gelen markalarından biri konumuna getirmiş olmasıydı. Bu yıl Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun pazarlamadan sorumlu başkan yardımcılığına getirilen Giray’ın görev alanı sahip oldukları markaların yönetiminden, stratejik yeni pazarlar geliştirmeye kadar uzanan geniş ve tüm iş alanlarını kapsayan bir yelpazeye yayılıyor. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, 2000’li yıllarda uluslararası satın almalar ve küresel atılımlarla birlikte değişik coğrafyalarda farklı markalara sahip, çok markalı, çok pazarlı bir yapıya kavuştu. Giray da grubun gelişmesini bu yönde sürdürmeyi planladıklarını söylüyor. 2010 yılı içindeki en önemli gündem maddesini ise şöyle açıklıyor: “Rusya ve Hindistan pazarlarına giriş çalışmalarımız sürüyor. Rusya’da ciddi bir yol aldık ve ilk karo seramik üretim fabrikamızın yapımı hızla ilerliyor. Hindistan ise yakın dönemde var olmak üzere çalışmalarımızı hızla başlattığımız bir pazar. Hindistan şimdiye dek aktif olduğumuz pazarlardan daha değişik. Orayı çok daha farklı çözümler bularak kurgulamamız gerekiyor. Hem Rusya hem Hindistan’da değişik müşteri gruplarına değişik markalarımızla ulaşacağımız yapılanmaları kuruyoruz.”

EĞİTİM YOLU: Avusturya Lisesi (1980) / Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümü (1984) / Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisansı (1987)
KARİYER YOLU:
Proje yöneticisi-Enka Teknik (1984-1988) / Almanya bölge sorumlusu-Eczacıbaşı Ekom (1988-1992) / Şirket müdürü, genel müdür-Vitra UK (1992-2006) / Genel müdür-Vitra USA (2007-2008) / Genel müdür yardımcısı-EYAP-Artema (2008-2009) / Pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı-Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu (2010-…) ~

GÖNÜL ALPAY / EUREKO SİGORTA BANKA SİGORTACILIĞINDAN SORUMLU GMY

“EN ÖNEMLİ PROJEM BANKASÜRANS”
Gönül Alpay, kariyerine Garanti Bankası’nda başladı. Memurluktan şefliğe, şube müdürlüğünden bölge müdürlüğüne kadar 19 yıl boyunca pek çok farklı görevde bulundu. Kendini bankacılıkta çıraklıktan yetişme olarak tanımlayan Alpay, Garanti Bankası ve Eureko B.V. arasında imzalanan ortaklık anlaşmasından kısa süre önce Eureko Sigorta’ya katıldı. Eureko, Türkiye pazarında banka sigortacılığının lideri. Eureko Sigorta Banka Sigortacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gönül Alpay da bu yüzde 23’lük pazar payının mimarlarından biri. Şirketin banka dağıtım kanalıyla olan ilişkilerini yönetiyor. Ayrıca banka kanalıyla satılacak özel ürünlerin tasarımında ve diğer sigorta ürünlerinin banka satış kanalına uyarlanmasında sorumluluk alıyor. Gündemini ve hedeflerini konuşmak üzere bir araya geldiğimiz Alpay, şunları söyledi: “2009’da en yakın rakibimizin 2 katından yüksek performans gösterdik. Bu başarımızı 2010’da da artırarak devam ettireceğiz. Genel stratejilerimiz paralelinde banka kanalında da büyüme ve kârlılığımızı sürdürebilmek için bir “Bankasürans Projesi” üzerinde çalışıyoruz. Projenin amacı, bankasürans hizmet modelini sadeleştirerek banka ve sigorta çalışanlarının sorumluluklarını netleştirmek, performansı ve verimliliği artırmak. 2010 sonunda banka sigortacılığındaki prim üretimimizi yüzde 32 artırmayı ve penetrasyonumuzu yüzde 35’e yükseltmeyi hedefliyoruz.”

EĞİTİM YOLU:
Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü (1987) / Marmara Üniversitesi İş İdaresi yüksek lisansı (1991)
KARİYER YOLU: Yetkili-Garanti Bankası (1987–1990) / Ticari bankacılık yetkilisi-Saudi American Bank (1990–1992) / Pazarlama müdür yardımcısı, şube müdürü, bölge müdürü-Garanti Bankası (1992–2006) / Banka sigortacılığı genel müdür yardımcısı-Eureko Sigorta (2006-…) ~

BİLLUR KAYMAK / DANONE HAYAT PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI

“İNSANCIL İNOVASYONLARLA BÜYÜYECEĞİZ”
Billur Kaymak, kariyeri boyunca sorumlu olduğu markaları, tüketici-üretici-paydaş mutluluğunu artıracak yaratıcı iş modelleri geliştirerek rekor büyümelere taşıdı. 2001 yılında Tikveşli geleneksel markasını, Tikveşli Altın Kaymaklı ismi ile relanse ederek yüzde 30 büyüme sağladı. Tikveşli marka yönetimi Danone Group içinde “yerel marka yönetimi” dalında en iyi uygulama seçildi. 2002 yılında Fransa’dan ithal edilen Danette markasını relanse ederek satışlarını 3 kat arttırdı. Bu başarı üzerine yerli üretim kararı alındı. Kaymak, Danette markasından sorumlu olduğu 2,5 yıllık dönemde markanın satışlarını 20 kat arttırdı. Bugün Danone Türkiye’de Hayat Su markasının pazarlamadan sorumlu genel müdür yardımcısı olan Kaymak, “Bundan sonrası için kariyer hedefim, Hayat ve Akmina markalarını da rekor büyümelerle pazar liderliğine taşımak” diye konuşuyor. Gündemini konuşmak üzere bir araya geldiğim Kaymak, şöyle devam ediyor: “Türkiye’de ambalajlı doğal kaynak suları toplam içecek tüketiminden yalnızca yüzde 18 pay alıyor. Avrupa ülkelerinde bu oran yüzde 30 civarında. Dolayısıyla gidecek çok yolumuz var. Yapacağımız, hayatı kolaylaştıran, “insancıl inovasyonlar” ile sektörün büyümesini daha da hızlandırmak gündemimin en önemli maddesi. Her yaştan insanın doğal kaynak suyunu daha fazla tercih etmesi için ekibimle yeni projeler üzerinde çalışıyoruz.”

EĞİTİM YOLU: Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme bölümü (1995) / Kaliforniya Berkeley Üniversitesi (1996)
KARİYER YOLU: Müşteri ilişkileri departman yöneticisi-SMS (1997-1998) / Çikolata grubu ürün müdürü-Nestle Türkiye (1998-2000) / Ürün müdürü, pazarlama müdürü, kurumsal iletişim birimi sorumlusu, pazarlamadan sorumlu genel müdür yardımcısı-Danone (2000-…) ~

ŞENGÜL DEMİRCAN / AVEA İNSAN KAYNAKLARINDAN SORUMLU GMY VEKİLİ

“GENÇLERE YATIRIMA DEVAM EDECEĞİZ”
Avea İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Vekili olan Şengül Demircan, üniversitedeyken insan kaynakları alanında kariyer yapmaya karar vermişti. Okul hayatına paralel farklı şirketlerde proje bazlı çalıştı. Türkiye’de insan kaynakları alanındaki uygulamaların henüz gelişme aşamasında olduğunu gördüğü için danışmanlık tarafında daha hızlı öğrenme fırsatı yakalayacağını düşündü. Arthur Andersen ve Ernst&Young’da edindiği deneyimler, ona farklı sektörlerden pek çok büyük organizasyonu yakından tanıma olanağı sağladı. 3,5 yıldır Avea’da insan kaynakları yöneticiliği yapan Demircan, yaklaşık 2 bin 600 çalışanı bulunan, yaş ortalaması 30 olan ve 2004’te bir birleşmeden doğmuş genç bir şirketin İK fonksiyonlarını yönetiyor. Son bir yılda Avea’da süren yönetim ve organizasyon transformasyonu sürecine önemli katkı sağladı. Şimdi ise gündeminde yeni yönetim ekibinin liderlik kültürünün yayılması için değişim yönetimine destek olmak var. Ayrıca Demircan, sektörün kalifiye insan kaynağı sıkıntısına katkıda bulunmak için “Kırmızı Kuşak Programı”na büyük önem veriyor. Demircan, şöyle devam ediyor: “Programı, üniversiteli gençlere GSM sektörünü ve şirketimizi tanıtmak, gençleri bir gelişim programıyla iş dünyasına hazırlamak amacıyla 2007’de başlattık. Bu programla üniversiteli gençlere, yenilikçi fikirlerini hayata geçirme olanağı bulacakları platformlar, eğitim olanakları sağlıyor, iş ve staj fırsatları sunuyoruz. 3 yılda toplam 25 bin başvuru arasından 2 binden fazla genci ‘Kırmızı Kuşak’ programında sunduğumuz gelişim fırsatları ve projelerle eğittik. Potansiyeli yüksek işgücü yetiştiren bir konuma geldik. Genç yeteneklere yatırıma devam edeceğiz. ”

EĞİTİM YOLU: İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri mühendisliği bölümü (1997)
KARİYER YOLU: Danışman, kıdemli danışman, yönetici-Arthur Andersen (1997-2002) / İnsan kaynakları yönetim danışmanlığı müdürü-Ernst&Young (2002-2004) / Ücret ve yan haklar ve insan kaynakları gelişimi müdürü, insan kaynakları ve organizasyonel gelişim grup müdürü-Danone Tikveşli (2004–2007) / İnsan kaynakları müşteri yönetimi direktörü, insan kaynakları GMY vekili-Avea (2007-…)

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz