Son 1 yılda gelen rekor büyüme

Cear Channel, açıkhava reklam sektöründe dünyanın en büyük 2 şirketinden biri.

1.02.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Son 1 yılda gelen rekor büyüme
Toplam 45 ülkede faaliyet gösteren şirket, 1999'da Türkiye'ye girdi. Türkiye pazarında yüzde 21 'lik payı ile ikinci büyük oyuncu konumunda. Ağırlıklı istanbul'da otobüs duraklarından ve raketlerden yani ayaklı reklam panolarından oluşan üniteleri işletiyor. İETT bünyesindeki sayısı bini aşan otobüsün dış yüzeylerinin kaplanması da yine Clear Channel'in faaliyetleri arasında... Clear Channel Genel Müdürü Nasuh Önal, "Paslanmaz çelikten, güzel camdan yapılmış bir durak gördüğünüzde bilin ki bunu biz yapmışızdır. Yaptığımız yatırımı reklam alanlarını satarak finanse ediyoruz. Sadece istanbul'da 3 bin 100 civarında otobüs durağı işletiyoruz. istanbul'da 8 bin, Türkiye genelinde de 14 bin 500 adet reklam yüzü işletmesini biz yapıyoruz" diyor. Açıkhava sürekli büyüyen bir reklam mecrası. Dünyada reklam pastasından yüzde 15-22 oranında pay alan mecranın Türkiye'de reklam yatırımlarından aldığı pay yüzde 7. Bu oranla TV ve basının ardından üçüncü sırada geliyor. Önal, hedeflerinin Türkiye'de de açıkhavanın reklam yatırımlarından aldığı payı yüzde 15-20'lere taşımak olduğunu belirtiyor. "ingiltere'de ve Avusturalya'da yapılan araştırmalara göre açıkhavayı diğer mecralarla birlikte kullandığınızda diğer mecralar bundan çok yararlanıyor. Örneğin bir kampanyayı sadece televizyonda yapmak yerine TV ve açıkhavada yaptığınızda, kampanyanın etkisi yüzde 30'lara varan oranda artış gösteriyor" diye anlatıyor. Pazarın genelde Türkiye'nin 2 katı büyüdüğünü ifade eden Önal'a göre önümüzdeki dönemde ölçümlemeye dair kat edilen yol da büyümeyi hızlandıracak. Bugün 300 milyon TL'lik hacme sahip olan sektörün 1 milyar TL'yi hak ettiğinin de altını çizen Önal, buna ulaşılması için neler yapılması gerektiğini de şöyle anlatıyor:
"Öncelikle yapılması gereken şey ölçümlemeyi sağlayacak araştırma. Sektörde düzenleyici yasa yok, bu yasanın gelmesi de çok önemli. Böyle bir yasa geldiği zaman Türkiye'nin her şehrinde uygulamalar standart, ihaleler şeffaf ve rasyonel olacak."

"ÇILGIN BİR BÜTÇE YAPTIK"
Önal, tam bir yıl önce Clear Channel'da genel müdürlüğe geldi. Öncesinde ise tam 12 yıl isviçre'de Hero Grubu'nda pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı olarak çalıştı. 700 milyon dolarlık pazarlama bütçesini yönetti. Son bir yıldır genel müdürlük koltuğunda oturduğu Clear Channel'da şirket tarihinin rekor satışlarına imza attı. Son bir yılda yüzde 18 büyüdüklerini ifade eden Önal, "Bu oran dünya rekoru olmaya aday. Clear Channel içinde 3'üncü çeyrek sonunda Çin'in arkasından ikinci hızlı büyüyen şirket konumundaydık. 2012 için çılgın bir bütçe yaptık, kendimize yüzde 20 büyüme hedefi koyduk" diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz