BÜYÜME SÜRÜYOR
Sosyal medyanın iletişim dünyasındaki etkisi katlanarak büyüyor. Bu gerçekten hareketle de şirketlerin sosyal medyadaki faaliyetleri de artıyor. Rakamlara bakacak olursak, sosyal medyada markalar hakkında konuşulma miktarı, son bir yılda yüzde 100’den daha fazla arttı. Facebook’ta geçen yıl büyüme biraz hız keserken Twitter Türk kullanıcı sayısını 2 katına çıkardı.
FIRSAT VE TEHDİTLER
Tüm bu gelişmeler yaşanırken sektörün önemli isimlerinden Promoqube Kurucu Ortağı Özgür Alaz’la konuştum. Sosyal medyanın markalara sunduğu avantaj ve dezavantajları sordum, Sosyal medyadaki devasa kullanıcı sayısının fırsat ve tehditleri beraberinde getirdiğini belirten Alaz, “Birçok markanın iletişim krizleri, sosyal medya kanallarıyla bir anda saman alevi gibi yayılabiliyor” diye konuşuyor.
SANCILI DÖNEM
“Sosyal medyanın, yeni müşteri hizmetleri kanalı olduğunu fark etmeyen markaların çokça başlarının ağrıdığı bir dönemdeyiz” diyen Alaz’a göre “Sosyal medya yeni müşteri hizmetleridir” anlayışını benimseyen markalar, bu alanı bir fırsata dönüştürebiliyor.
SÜRECİN AKIŞI
Fırsata dönüştürmek için gereken yaklaşımı da Alaz, şöyle dile getiriyor: “Markaların kendileriyle olumlu deneyim yaşamış, etkili marka dostlarını bulması ve onlarla iletişim kurması ilk amaç, Devamında, sosyal medya müşteri hizmetleri süreci kurulmalı. Ancak bu süreç, geleneksel çağrı merkezi işi kurmak kadar karmaşık, Bu servisi aynı anda binlerce kişiye nasıl verebileceğinizi hesap etmelisiniz, Son olarak da sosyal medyayı dinleyerek yeni fırsat arayışında olunmalı.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?