Arzu Turan, bin otelin yer aldığı Antalya’da 3 kadın genel müdürden biri. 190 beş yıldızlı otel yöneticisi arasında da tek kadın genel müdür. Toplam 24 yıldır sektörde olan ve yaklaşık 6 yıldır The Marmara Grup bünyesinde çalışan Turan, son 3 yıldır dünyanın tek dönen oteli The Marmara Antalya’nın kaptan koltuğunda oturuyor.
Dünyanın dört bir yanından turistin yoğun ilgi gösterdiği böylesi bir otelde genel müdür olmaktan dolayı da çok memnun. Özellikle de kendi iş kolunda az sayıdaki kadın yönetici arasında olmanın kendisine gurur verdiğini belirtiyor ve hemen ardından da ekliyor: “The Marmara Grubu’nda çalıştığım için kendimi şanslı görüyorum. Belki bir başka kurum, benimle aynı özelliklere sahip bir erkek yöneticiyi tercih edilebilirdi. The Marmara Grubu bünyesindeki 8 otelin 5’i, kadınların yönetiminde. Direktörlerimizin de tümü kadın.” Antalya’nın Lara bölgesinde yer alan 232 odalık The Marmara Antalya, 5 yıl önce The Marmara Grubu’nun kurucusu Oğuz Gürsel’in bir hayali olarak hayata geçti. Sıra dışı mimarisiyle de dikkat çeken otel, kendi etrafında dönerek müşterilerine otelin tüm açısını görme şansı yaratıyor. Otel 2 ay önce Avustralya’da dünyanın en özellikli tasarımına sahip 10 otelinden biri seçildi. Dünyanın Sıra Dışı Otelleri oluşumuna da üye olan The Marmara Antalya’nın mimarisi, başka ülkelere de örnek oluyor. Turan, şu anda Dubai’de de dönen bir otelin inşasına başlandığını, otelle ilgili de şirketten bilgi aldıklarını söylüyor. Turan, 64 ülkeden turisti ağırlayan oteli ağırlıklı olarak Türk, Alman, Güney Koreli, Japon, Amerikalı ve İngiliz turistlerin tercih ettiğini belirtiyor. The Marmara açısından 2010 yılının gayet iyi gittiğini de ifade eden Turan, “2009’a oranla çok daha iyiyiz. Misafir sayısında yüzde 20’lere varan artışlarımız var. Fiyattaki yüzde 10’lar düzeyindeki artışları göz önüne alırsanız geçen yıla kıyasla yüzde 25 daha kârlıyız. Doluluklarımız da gayet iyi. Geçen yıl yüzde 75 olan doluluk bu yıl yüzde 85. Yaşanan siyasi kriz öncesinde yüzde 10 olan İsrail pazarımız sıfırlandı. Ancak onun yerine Sırbistan ve Romanya ile telafi yaptık“ diyor. Turan’a göre turizm sektörünün ve Antalya’nın kriz öncesine dönmesi ise 2 yıl alacak. Turan bu konuda da şöyle konuşuyor: “Şimdilik sorun doluluk oranlarında değil fiyatta. Fiyatların 2008 öncesine dönmesi için yüzde 15’lik bir artışa ihtiyaç var. Böyle bir düzeltmenin de 2 yıl içinde gerçekleşebileceğini düşünüyoruz.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?