Ünlüler markalara katkı yapıyor mu?

Bu yıl pek çok kuruluş, reklamlarını ünlü yıldızlar aracılığıyla yapmayı seçti.

1.01.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Ünlüler markalara katkı yapıyor mu?
Dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden Millward Brown’ın Link veritabanına göre Türkiye’de ünlü kullanan ve kullanmayan reklamlar, incelendiğinde ünlülerin ikna etmekten çok, marka isminin hatırlanmasına ve beğeni oranının artmasına katkısı olduğu gözlemleniyor, Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan, yanlış bir ünlü kullanımının markayı zayıflatma riskinin olabileceğine dikkat çekerek, ünlü kullanacak kuruluşlara aşağıdaki soruları sormalarını öneriyor:


- Seçeceğiniz yıldız kimdir?
- Onu kimler tanır?
- İnsanlar ondan hoşlanır mı?
- Tanınmış olması önemli midir?
- Neyi temsil eder?
- Temsil ettiği özellikler, sizin markanızla uyumlu mudur?
- İnsanlar, seçtiğiniz ünlüyü tanımasa bile reklamınızı beğenebilir mi?
- Ünlü, markanızın önüne geçebilir mi?
- Hatta reklamda ünlü tümüyle öne çıkarak marka dikkat çekmeden geri planda kalabilir mi?
- Ünlü kullanımı yaratıcılığın önünde bir engel oluşturur mu?
- Eğlenceli, dikkat çekecek bir senaryonuz var mı?

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz