Yabancı bir rakibimizi alabiliriz

2016 için önlerine koydukları hedefin ise tamamen organik büyüme planlarından oluştuğunun da altını çiziyor.

1.08.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yabancı bir rakibimizi alabiliriz
MURAT GİGİN / Tekzen Yönetim Kurulu Başkanı
Tekzen, son dönemde hızlı büyümesiyle dikkat çekiyor. 5 yıl öncesine kadar toplam 11 ilde 16 mağazası olan Tekzen'in, bugün 41 ilde 86 mağazası bulunuyor. Tekzen Yönetim Kurulu Başkanı Murat Gigin, yıl sonuna kadar sadece Ankara'da 9 tane daha mağaza açacaklarını söylüyor. Gigin'in asıl hedefi ise 2011 sonu itibariyle 300 milyon TL olan ciroyu, 2016 yılına kadar 1,2 milyar TL'lik bir hacme taşımak ve şirketi en az 3 ülkede faaliyet gösteren 175 mağazalık bir zincir haline getirmek. Peki Tekzen'in bu kadar hızlı büyümesinin arkasındaki dinamikler neler? Gigin bu noktada, "Bizim perakendede markalaşmış ulusal ve uluslararası saygın rakiplerimize göre ciddi farklarımız var. O farklar, bizi hızlı mağaza açma konusunda cesaretlendiriyor" diyor, Hemen ardından da bunları şöyle anlatıyor: "Biz hiçbir yere döviz bazında girmeyiz. Anlaşmaları ciro bazında yaparız. Bir AVM'nin yönetimi ve marka karması iyiyse orada müşteriyi içeri çeken markalardan biri oluruz. Ama değilse ve belirlediğimiz sürelerde işler istediğimiz gibi gitmezse 'Kusura bakmayın' deyip çekilebiliriz. Çünkü uzun vadeli anlaşmalar yapmayız. Bu nedenle hata yapmaktan korkmuyoruz. Kendi içimizde hızlı karar alıyoruz. Bu da bize hızlı büyüme getiriyor.” Bu arada Tekzen, inorganik büyüme fırsatlarını da değerlendiriyor. Şirket bu dönemde Türkiye'de faaliyet gösteren yabancı bir rakibiyle görüşüyor. Görüşmelerin devam ettiğini söylemekle yetinen Gigin, şimdilik gizlilik sözleşmeleri nedeniyle bir şey açıklayamadığını ancak alımın gerçekleşmesi halinde bunun Tekzen'in büyümesine olumlu katkı yapacağını ifade ediyor. 2016 için önlerine koydukları hedefin ise tamamen organik büyüme planlarından oluştuğunun da altını çiziyor.

SAĞLIKLI ÜRETİMİN ADRESİ
Tekzen tek markayla ilerlemiyor. Son olarak Zen Harmony adını taşıyan ev dekorasyon mağazasını hayata geçirdi. Gigin, bu konseptte yavaş yavaş büyüyeceklerini belirtiyor. "Zen Harmony'ler sadece ev dekorasyonu değil, Saklı Bahçe markalı uluslararası sertifikalı organik gıda ve dermokozmetik ürünlerinin yer aldığı bir konseptte büyüyecek. Bir anlamda Zen Harmony'yi, sağlıklı gıda arayışında olan veya bu gıdaları tüketmek zorunda olan bir kesimin alışverişini yapabileceği adres olarak şekillendirmeye gayret ediyoruz” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz