Son dönemde lojistik şirketleri birbiri ardına halka arz
gerçekleştiriyor. Önce Reysaş ardından Ran Lojistik’in
başarılı halka arzları Latek Lojistik’i de harekete geçirdi.
Şirket bu ay yüzde 26,4’lük hissesini halka arz ediyor.
Bugüne kadar çok fazla medyada yer almayan Latek, 11
yıllık bir şirket. Kurucusu Levent Erdoğan, 1978 yılında iş hayatına
henüz üniversite öğrencisiyken atılmış. O yıllarda kimyevi
madde, tekstil ve gıda alanlarında çalışmış. Yıllar içinde ithalat,
ihracat ve üretimde elde ettiği tüm tecrübeleri 1999 yılında
lojistik sektöründe değerlendirmeye karar verince Latek Lojistik’i
kurmuş.
Latek Lojistik, beyaz eşyadan maden ve metal sanayine,
otomotivden tekstile bütün sektörlerle çalışıyor. Birden fazla
taşıma türü kullanarak depolama, paketleme, montaj, dağıtım
ve danışmanlık gibi birçok hizmeti 104 ülkedeki network ağını
kullanarak veriyor.
Latek ilk günden itibaren büyüme konusunda oldukça hızlı
bir şirket. 2000 yılında 9 milyon TL’lik ciroya ulaşmayı başaran
şirketin 2008 yılında elde ettiği ciro 260 milyon TL. Ancak 2007
yılı sonunda başlayan global kriz, 2009’da Latek’in stratejisinde
önemli bir değişikliğe neden oldu.
Geçtiğimiz yıl Latek Yönetim Kurulu Başkanı Levent
Erdoğan, küçülme kararı aldı. Bu kararın arkasında yatan
neden ise Erdoğan’ın sözleriyle şöyle: “Tüm dünyayı etkileyen
kriz döneminde zarar yazıp büyümek yerine kârlılığımızı
sürdürerek küçülme politikasını benimsedik. Latek Lojistik olarak
sektörün lider kuruluşlarından biriyiz, ancak mal sahibi olmaya
ağırlık veren bir şirket değiliz. Biz lojistiğin, müşterilerimizin
taleplerine uygun çözümler geliştirip bir lojistik sürecini
yönetmek olduğuna inanıyoruz. Bu süreci yönetirken sürecin
pek çok aşamasında outsource kullanıyoruz.”
Bu strateji değişikliğinin hemen sonrasında Latek’in neden
halka arz gerçekleştirdiğine gelince… Bu soruya da Erdoğan, şu
yanıtı veriyor: “2010 yılına geldiğimizde bu dönemin yeni plan ve
projelerimizi hayata geçirebilmek için uygun olduğunu
düşündük. Burada bir karar vermemiz gerekiyordu. Öz
kaynaklarımızla mı büyüyeceğiz? Yoksa projelerimizi kredi alarak
mı hayata geçireceğiz? Üçüncü bir yol da halka arzdı ve biz bu
yolu seçtik. Çünkü kredi ile büyüyen bir şirket değiliz. Kredi
borcumuz yok. Şimdiye kadar hep öz kaynaklarımızla
büyüdüğümüz için yine bu yolu seçtik. Şirketimiz 8 milyon TL
nominal değerli hisseyi halka arz edecek. Halka arzın sonunda
şirketin yüzde 26,4’ü halka açık olacak.”
Sektörde Reysaş ve Ran Lojistik’in halka arzının kendilerini
cesaretlendirdiğini belirten Erdoğan, kendilerinin de mutlaka
başka şirketleri cesaretlendireceğini söylüyor.
Bu yıl sonunda yüzde 30’luk büyüme planlayan Latek
Lojistik, 2015 yılında 450-500 milyon dolar civarında bir ciroya
ulaşmayı hedefliyor. Erdoğan, “Buna göre büyüme planlarımız
mevcut. Misyonumuz Türkiye’nin konumunu çok iyi
değerlendirmek. Lojistik üssü olmak için planlarımız halihazırda
başlamış durumda” diyor.
MİLLİ BİNİCİ
Levent Erdoğan için spor hayatının
önemli bir parçası. Her sabah saat
6:30’da güne başlıyor. Her gün
yaklaşık 2 saat spor yapıyor. Sporun
her dalıyla uğraşan Erdoğan,
“Özellikle binicilik ve golf benim için
en önemli ve en keyif aldığım
hobiler. 7 yaşımdan beri ata
biniyorum. Aynı zamanda milli
biniciyim. Spor yaparak, ata binerek
geçirdiğim saatler beni iş
yoğunluğundan, iş stresinden
uzaklaştırıp rahatlatıyor. Spor
yaparak kazandığım disiplinli yaşam
ilkesinin hem yaşam kaliteme hem iş
kaliteme büyük katkı sağladığını
düşünüyorum” diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?