SEKTÖRÜN GÜNDEMİ
Reklam kuşaklarında son dönemde yaşanan değişim sektörün gündeminde. Konuyla ilgili son gelişmeleri öğrenmek için Mindshare Genel Müdürü Demet İkilerle konuştum.
REKLAMIN PERFORMANSI
Yeni RTÜK Yasası ile gelen değişimin 1 saat içinde 12 dakika reklam olmasına izin verdiğini belirten İkiler, "Bu uygulama zaping oranının azalması ve reklam kuşağı boyunca izleyicinin daha çok kuşakta kalarak reklamın performansını reyting anlamında artırmayı amaçlıyor. Ancak bir arz daralması söz konusu. Bununla birlikte daha sık kuşakların olması ve daha sık kuşak açılması konusunda bir serbestlik getiriyor" diyor.
ENFLASYONİST BASKI
İkiler'e göre yeni yasa, enflasyonist bir baskı da uyguluyor. Bununla ilgili bir bocalama süreci yaşanıyor. İkiler, "Bu kaosta 'Bekleyelim görelim ne oluyor' durumu var. Bu da yatırımları negatif etkiledi. Bunu da nisan ayının birinci haftasından itibaren yaşıyoruz" diye konuşuyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?